כל עסק צריך להיות מחושב עם הכסף שלו, אבל על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעסק קטן. עסקים קטנים לא יכולים לעשות טעויות רבות, והם חייבים לפגוע בול כמעט בכל ניסיון. מסיבה זו כדאי תמיד לכוון לדברים שעובדים טוב יותר, ושאינם תלויים בגחמות השוק ובשינויים משמעותיים.
מועדון לקוחות - כשעסק קטן מתחיל לגדול:
1. השקעה בטוחה – קשה מאוד לטעות עם מועדון לקוחות, בטח אם עושים אותו עם חברה מקצועית. הקמת מועדוני לקוחות זה לא דבר מורכב, מה שאומר שהסיכוי שלכם לטעות בדרך קלוש עד כדי בטל בשישים. כפי שכבר ציינו, בכל הנוגע למינוף נכון של תקציב הפיתוח בעסקים קטנים, הרי שמועדון הלקוחות הוא ככל הנראה הבחירה הטובה והבטוחה ביותר, ובהרבה.
2. עלות מול תועלת – העלות של הקמת מועדון לקוחות היא זניחה לעומת התועלת שמועדון הלקוחות מביא לעסק. עד כמה זניחה? ובכן, עשו את החשבון הבא: הדבר הכי יקר בעסק כיום זה לקנות את הלקוח שלכם. כלומר להביא לקוח משלם חדש לעסק זה הרבה מאוד כסף, שיווק, מודעות, שיחות וכיו"ב, בהתאם לאופי העסק כמובן. מנגד שימור לקוח קיים זה כבר הרבה יותר קל. כמה יותר קל? פי חמש יותר קל, ולא מדובר במספר שהמצאנו, אלא במספר שהגיע מסקרים על התחום. מועדון לקוחות הוא כלי לשימור לקוחות קיימים, כך שהשילוב של מערך שיווק שגם ככה כל עסק צריך בין אם הוא עסק קטן או עסק גדול, לצד מועדון לקוחות פעיל זו נוסחה אידיאלית להצלחה, וקשה להבין איך לא עשיתם זאת קודם לכן.

1 צפייה בגלריה
מועדון לקוחות - כשעסק קטן מתחיל לגדול
מועדון לקוחות - כשעסק קטן מתחיל לגדול
מועדון לקוחות - כשעסק קטן מתחיל לגדול
(צילום: pixabay)

3. שיפור מתמיד ונטול מאמץ – מועדוני לקוחות מביאים הביתה שני דברים – לקוחות חוזרים ודאטה מצטבר, שניהם "פרייסלס" עבור עסק. מדוע הלקוח החוזר הוא חיוני זה די מובן מאליו, אבל מה לגבי הדאטה? כל מייל שאתם שולחים, כל הודעת SMS, כל פניה בצ'אט-בוט או בוואטסאפ, הכול אוסף דאטה, והדאטה הזה מצטבר. כיום יש כלים מתקדמים לא רק לאיסוף אלא גם לניתוח הדאטה הזה, והמסקנות ממנו מובילות להזדמנויות חוזרות לשיפור מתמיד של השיווק שלכם, בכל שלב בדרך.
4. אוטומציה – הדבר השני הכי יקר בעסק הוא העובדים (הראשון הוא להביא לקוחות חדשים, זוכרים?). ניהול מועדון לקוחות לעסקים קטנים (או גדולים) מגיע עם יתרון עצום בכל הנוגע לאוטומציה אשר מאפשרת לעסק קטן להתנהג כמו עסק גדול, מבלי להעסיק עוד ועוד עובדים, וזה יתרון עצום שמאפשר צמיחה מתמדת עד לשלבים שבהם קל לכם לקחת עובד, שני עובדים או יותר.

מוגש מטעם: home.valuecard