הנה כמה דברים שחשוב לדעת על עמדת טעינה לרכבים חשמליים עם ניהול בבניינים משותפים:
שליטה וניהול: עמדות טעינה מנוהלות מאפשרות לחברה המנהלת לעקוב אחר צריכת החשמל של הבניין וגם לנהל את הטעינה לשאר הרכבים המחוברים.
כאשר הספק החשמל הוא מוגבל לפי אמפרים, לכן יש חשיבות לנהל את החשמל של הצורכים אותו כדי שלא יהיו הפסקות חשמל בגלל עומס יתר.
על ידי ווי פי ניתן לדעת מה מצב הסוללה ברכב ולשלוט על הטעינה של הרכב על ידי מערכת ניהול שמתוכננת להטעין את הרכב בעוצמה שמתאפשרת לפי ההגבלות והצריכה בפועל של שאר הבניין.
אתם יכולים לצפות ממכשיר נייד, כמו טלפון חכם באמצעות אפליקציות, תוכלו לראות את מצב הטעינה און ליין ולראות איזו עוצמה אתם זוכים בכל רגע, זה נחמד אך לא ממש מספק למי שצריך עוצמה מרבית בזמן קצר.
לכן חיבור של עמדה רגילה לתוך ארון חשמל דירתי הוא הפתרון הנכון לאלו שצריכים טעינה בעוצמה מרבית של 22 קילו וואט בכמה שעות, מה שעמדה שיתופית מנוהלת לא יכולה להעניק להם.
שירותים נוספים: עמדות טעינה מנוהלות מציעות גישה לנתונים סטטיסטיים למי שזה מעניין אולי מניסיון זה סתם מידע מיותר, האפשרות לתזמן את הטעינה מראש לא ממש חשוב חוץ מהניסיון אולי לחסוך כסף בשעות הלילה בישראל אך תלוי בהסכם שנחתם עם הספק האם הוא מכבד את השעות הללו או לא מתחשב בכך.

1 צפייה בגלריה
עמדות טעינה לרכב חשמלי
עמדות טעינה לרכב חשמלי
עמדות טעינה לרכב חשמלי
(צילום: charging-point)

תשלומים וחיובים: ברוב המקרים, עמדות טעינה מנוהלות מראות לנו בזמן אמת את העלות לצריכה מה שבהתחלה החמד אך אחר כך מתברר כעלות נוספת מיותרת.
האפשרות לבצע תשלומים דרך האפליקציה היא נוחה ולא צריך לשלוח צ'ק לוועד, כך שניתן לשלם בקלות על הטעינה באמצעות מגוון אמצעי תשלום הנוחים כמו כרטיס אשראי הוראת קבע ועוד.
ניהול ותקלות: העמדות המנוהלות יכולות לזהות תקלות בזמן אמת ולדווח עליהן לאנשי השירות וגם לשלוח הודעה לבעל הרכב, מה שמסייע בתחזוקה ומקנה שקט לאלו שמוטרדים מהטעינה והטווח נסיעה.
מחירים ועלויות: עמדות הטעינה המנוהלות הן פתרון מתקדם לבניינים שמסדיר את הטעינה של רכבים חשמליים בבתים משותפים, אך המחיר בהתאם, את כל מה שאמרנו כאן ניתן ניתן לעשות גם עם עמדה חכמה המחוברת לדירה שלכם, לנהל, לבדוק תקלות וכו'.
המחיר של עמדה עם ניהול עולה יותר כסף מאשר חיבור לדירה וזה מובן.
העלות שתצטרכו להוסיף לעמדה עם ניהול של חברה הוא בין 80 ל200 ₪ יותר מאשר ללא ניהול תלוי בצריכה שלכם.
המודל של החברות ניהול הוא רווח מהצריכה בתוספת של עלות דמי מנוי של 30 ₪ בכל חודש.
ניהול נתונים ונתונים סטטיסטיים: עמדות טעינה מנוהלות מאפשרות למערכת ללמוד אתכם ולדעת מתי אתם מטעינים וצפות ממש את הצריכה שלכם, הנתונים הללו יכולים לסייע למשתמשים ולחברת הניהול לנהל את הטעינות ברכב החשמלי בצורה יותר חכמה ויעילה.
תמיכה ברשת חשמל חכמה: העמדות המנוהלות על ידי חברה יכולות להיות משתתפות ברשת חשמל סולארית, שבה הבניין מאפשר אנרגיה ממקורות סולאריות, רוח על הגג ולהרוויח מחיר טוב יותר לדיירי הבית.
זה יכול לתרום לסביבה וגם להוריד את מחירי הטעינה בתקופות זמן מסוימות.
ניהול עומסים: העמדות המנוהלות מאפשרות ניהול יעיל של עומסי הטעינה וזו הסיבה שבניינים רבים מתעניינים בשירות הנ"ל שהוא אומנם יקר אך פותר את הוועד מהתקנות של עמדות טעינה וחשמלאים שונים בבניין.
אך ככל שהחשמל בבניין הוא מוגבל כך גם הטעינה תהיה מוגבלת ויש לקחת זאת בחשבון בעת חתימה על הסכם ניהול.
שאלנו את מנכ"ל charging-israel איתן צדקה, האם כדאי להצטרך לניהול עמדות טעינה לבניין וזו הייתה תשובתו.
ניהול עמדות הטעינה המנוהלות מספקות נוחות, שליטה ופונקציות מתקדמות שמשפרות את חוויית הטעינה לרבים חשמליים וזה מוכח.
אך המחיר גבוה משאר החלופות בהרבה ושלא לצורך, עוצמת הטעינה תהיה בעייתית והטעינה תהיה ארוכה מטעינה עם עמדת טעינה ביתית פרטית.
בנוסף החברות מחתימות על שירות ארוך טווח שלא ידוע מהו איכות השירות שתקבלו והאם הם יעמדו בהתחייבויות שלהם בעתיד.
ההשקעות של החברות הללו גבוה מההכנסה ולא ברור מהיכן יכסו את ההוצאות בעתיד.
קח שאת ההמלצה הנכונה ביותר לבניינים משותפים לנסות לראות האם ניתן יהיה לחבר כל דייר לארון החשמל שלו ובכך לסתום את הגולל על הטעינה של הרכבים החשמליים, ממש לנסות כל אפשרות מאשר להזמין חברת ניהול זוהי ההמלצה הגורפת.

מוגש מטעם: CHARGING ISRAEL