פשטידה לצד סלט טרי
מה טעים יותר מאשר לאכול פרוסה של פשטידה, נניח פשטידת בצלים עשירה ומלאה בטעמים נהדרים לצד סלט טרי? כמעט דבר לא יכול להתחרות בשילוב המנצח הזה. לצד הפשטידה תוכלו להגיש למשל סלט ירוק המורכב מחסה, ארוגולה, מלפפון ירוק, תרד, בצל סגול, עגבניות שרי ועלי בייבי עם רוטב ויניגרט עדין המורכב מ מיץ לימון, שמן זית, נגיעת דבש וחרדל דיז'ון, אשר יעניק ניגוד מרענן לטעמים של פשטידת הבצל.

1 צפייה בגלריה
פשטידת בצלים
פשטידת בצלים
פשטידת בצלים
(צילום: pixabay)

סלט נוסף שישתלב בהרמוניה מוחלטת לצד פשטידת הבצל הוא סלט גבינת עיזים וסלק. כאשר מבשלים סלק יוצא ממנו טעם מתוק ומרקם רך שנעים ללעוס. הטעמים הללו בשילובה של גבינת עיזים על מצע של אורוגלה עם אגוזי מלך עטופים ברוטב ויניגרט-בלסמי, משלימים את הטעמים של הפשטידה.
פשטידה לצד ירקות מאודים או קלויים
כפי שציינו פשטידה משתלבת נהדר עם ירקות, גם אם הם קלויים. תערובת ירקות קלויים בסגנון אנטיפסטי עם שמן זית, מלח ותימין יכולים בהחלט להחמיא לטעמי הפשטידה. תוכלו לקלות בטטה, תפוחי אדמה, גזר, מגוון פלפלים, בצל, שום ועוד.
ירק נהדר שמשתלב עם הכול הוא אספרגוס. אפשר לחלוט אותו קלות במים רותחים, לסחוט עליו מעט מיץ לימון, שמן זית מלח ופלפל והרי לכם תוספת מושלמת.
פשטידה לצד דגנים
האם יצא לכם פעם לחשוב כמה סלט קינואה יכול להחמיא לפרוסה של פשטידת בצל? מדובר בשילוב שמיימי וטעים שמחכה להתפוצץ לכם בפה. כל מה שאתם צריכים זה קינואה מבושלת (ממש כמו שמכינים אורז), עגבניות שרי, פטרוזיליה, מלפפון, נענע, שמן זית, בצל אדום, מלח ופלפל ומיץ לימון.
את אותו הדבר תוכלו לעשות עם קוסקוס משולב עם עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, כוסברה, מעט נענע, מיץ לימון, מלח ופלפל, שמן זית ואפילו להוסיף חמוציות מסוכרות.
פשטידה לצד חלבונים
פשטידת בצל משתלבת ממש נפלא לצד עוף בגריל. תוכלו להכין עוף שלם, חזה עוף עסיסי במרינדה עשירה, או שוקיים וירכיים מתובלים עם הרבה עשבי תיבול ותבלינים להעשרת הטעמים של המנה. תוכלו למרוח שמן זית, להוסיף שום טרי, לפזר מעט תימין ורוזמרין ולבזוק מעל הכול מלח ופלפל.
עוד אפשרות היא להכין את מלך הדגים הלוא הוא הסלמון הוורדרד. נתח סלמון אפוי בליווי רוטב מעניין במיוחד- רוטב לימון ושמיר אשר גם מחמיאים לטעמו של הסלמון וגם מחמיאים לפשטידת הבצל.
פשטידה לצד מרקים
לפעמים מתחשק לשתות מרק, אבל לא תמיד המרק יהיה משביע דיו, ולכן שילובו עם פשטידה הוא מושלם. מרק שכזה יכול להיות מרק עגבניות עם בזיליקום בשמנת, מרק קטיפתי וטעים שיכול להשתלב מעולה לצד פשטידת בצל. מרק נוסף על טהרת השמנת שיכול להשתלב מצוין הוא מרק פטריות קטיפתי שיחמיא לטעמי הפשטידה.
לסיכום, נראה כי שילוב של פשטידת בצל לצד מגוון רחב של מנות משלימות בהחלט יכול להעניק לכם ארוחה בריאה, מאוזנת ומשביעה. כל המנות שדיברנו עליהן - סלטים טריים, ירקות צלויים, מנות דגנים, מנות חלבון ואפילו מרקים מנחמים, כולם משתלבים נהדר עם טעמיה העשירים של הפשטידה. אל תחששו לנסות שילובים חדשים אשר יכולים להוביל אתכם למחוזות חדשים ולהתנסויות מרתקות שיפתחו לכם צוהר לעולם הקולינריה העשיר.

מוגש מטעם chef-lavan