רימרקטינג: על מה ולמה בעצם?
כמה פעמים נכנסתם לאתר מסוים ויצאתם ממנו מבלי לבצע כל פעולה? כמוכם גם גולשים רבים אחרים, שממגוון סיבות נכנסים לאתר שלכם, לא מייצרים בו את האינטראקציה המיוחלת ויוצאים ממנו. מבחינה סטטיסטית, רק 2%-3% מהגולשים שנכנסים לאתר שלכם צפויים בפועל לרכוש ממנו שירותים ומוצרים בפועל, חלקם רק ישאירו פרטים ליצירת קשר, יירשמו לניוזלטר או האירוע שלכם ועוד.
אז איך תחזירו את כל אותם גולשים שלא נשארו כאן כדי לממש את האינטראקציה הנפלאה מולכם ותבהירו להם שיש לכם הצעה שחבל לפספס? האפשרות לעשות זאת נקראת רימרקטינג.

1 צפייה בגלריה
שיווק דיגיטלי לעסקים
שיווק דיגיטלי לעסקים
שיווק דיגיטלי לעסקים
(צילום: unsplash )

רימרקטינג יוצא מנקודת הנחה שלקוח פוטנציאלי שכבר הגיע אליכם, זיהה את הערך שיש לכם להציע לו, אך משהו השתבש וגרם לו לעזוב. בין אם זו הסחת דעת שחיבלה במחשבה המיידית שלו ובין אם הצורך של הלקוח להמשיך במחקר שוק מול מתחרים נוספים – עצם העובדה שהוא כבר ביקר פה מאותתת על העניין שהיה מצידו ולכן כל שנותר הוא פשוט לנסות לומר לו דבר נכון יותר, מדויק יותר, בזמן ובמקום טובים יותר.
תועלות ויתרונות בביצוע רימרקטינג?
אפשר לראות ברימרקטינג כהזדמנות שניה מול הלקוח המתעניין, מה שצפוי להגדיל בסופו של דבר את ההמרה והחזר ההשקעה. הגולש שכבר ביקר אצלכם באתר והתוודע אליכם, מקבל הזדמנות להיחשף למסר יותר משכנע, מה שיגדיל את הסיכוי שלו לבצע את הפעולה הרצויה.
בונוס נוסף בביצוע הרימרקטינג הוא הותרת חשיפה ממושכת, מה שהופך את המותג שלכם לזכיר יותר, בעל מסרים ויתרונות שכבר ידועים ללקוחות הפוטנציאליים וזאת מבלי שתצטרכו לחזור עליהם פעם נוספת כדי לשכנע או להרשים.
עוד יתרון שחשוב להתייחס אליו הוא התקציב הנמוך: רימרקטינג טוב יכול להניב תוצאות מרשימות בסכומים של עשרות שקלים, כך שגם אם הלקוח הגיע לראשונה והתקשה לשחרר את האשראי, באינטראקציה הבאה שתהיה לכם איתו כבר קיים סיכוי גדול יותר שיעשה זאת, כך שההשקעה הופכת למשתלמת.
הגדרת מטרות ברימרקטינג
את המטרה שלכם מהקמפיין אפשר לחלק לשתי קבוצות מרכזיות:
1. הנעה לפעולה – כלומר עידוד הלקוח לרכוש, להשאיר פרטים, ליצור קשר ועוד.
2. העלאת המודעות – כלומר טיפוח היתרונות, הערכים והעניין סביב המותג שלכם, יעילותו ואפשרותו לשפר את חיי הגולשים.
מבחינה עקרונית, כל קמפיין קידום ממומן מכיל מטרה ספציפית, כאשר ברימרקטינג תיבחר אחת משתי המטרות הללו בכל פעם. כעת השאלה שצריך לענות עליה היא למי בדיוק פונה אותה המטרה.
בחירת קהל הפנייה
עד עכשיו תיארנו את הקהל הפוטנציאלי כמי שביקר אצלנו באתר ויצא ממנו מבלי ליצור קשר או לקנות. בפועל, מדובר בקהל רחב יותר שעשוי לכלול גם את מי שמשתמש באפליקציה שלנו, צפה בערוץ היוטיוב שלנו, נרשם לרשימת התפוצה שלנו ועוד.
העסק יוכל לבחור את מי מכל אלה ברצונו לכלול, תוך שמירה על פילוח מדויק וממוקד מאוד בהתאם למטרה שהוגדרה. כך למשל, ניתן להגדיר את קמפיין הרימרקטינג רק למי שהגיע לאתר דרך אינסטגרם או פייסבוק, למי שנכנס לאתר ושהה בו יותר משלוש דקות, למי שרכש מאיתנו בעבר, למי שהגיע לעמוד מאוד ספציפי בתוך האתר, למי שהגיע לאתר עצמו ופספס את הדף שרצינו שיגיע אליו ועוד.
ההמלצה כאן היא כמובן לנהל מספר קמפיינים מקבילים של רימרקטינג, כאשר כל אחד מהם מתמקד במטרה, קהל יעד או אפילו מוצר ספציפי בהתאם לצורך.
הגדרת משך הזמן לרימרקטינג
בבניית רשימת רימרקטינג חדשה ומפולחת, נוסף על התנאים שמגדירים התווספות של גולשים טריים מהאתר, תתבקשו לנקוב גם במועד שבו הם יוסרו אוטומטית מהרשימה. תקופת המקסימום האפשרית היא 540 ימים – כמעט שנה וחצי, אם כי בדרך כלל אין באמת סיבה לכלול גולשים לכל אורך התקופה הזו. הרי אם גולש נכנס לאתר הריהוט שלכם לפני שנה כי חיפש מדף, האם יהיה נכון להציע לו מדפים גם יותר משנה קדימה?
יחד עם זאת, שיווק דיגיטלי לעסקים מצריך תמיד סבלנות ואורך רוח. לכן צריך לבחון את המאפיינים האישיים של אותו קמפיין, כמובן בראיית ההצעה השיווקית ללקוח. נתתם מוצר התנסות ל-30 ימים והלקוח התעניין בו אך לא רכש? הגדירו רימרקטינג לחודשיים-שלושה. פרסמתם סייל מטורף באתר? הגדירו רימרקטינג למוצרים נבחרים לחצי שנה. הלקוחות נכנסו כדי לגלות שנגמר לכם המלאי? כללו אותם ברשימה של 8-12 חודשים שתציע להם להירשם ולקבל התראה לפני כולם על הבסט סלר מהאתר שלכם.
דגשים חשובים ליצירת מודעה מושלמת:
• שמרו על רלוונטיות – המסר במודעה מוכרח להתאים לקהל היעד ובהתאם לשלב שבו הוא נמצא ביחס אליכם (נכנס לאתר ויצא ממנו, נטש עגלה, לא הגיע לעמוד הרצוי ועוד).
• תקפידו על תדירות המודעה – היזהרו מלהפוך מעיקים מאוד על הגולשים, דרך פרסום רימרקטינג שקופץ לגביכם שוב ושוב ושוב. הגבילו את החשיפה ברמה יומית, שבועית או חודשית.
• שמרו על תהליך הדרגתי – שימו את עצמכם בנעלי הגולש שמוצגת לו המודעה שלכם ונסו לדמות כאילו אתם עוברים בין השלבים הבאים עד למימוש הפעולה. מהן התחנות בדרך? מה יראה או ירגיש הגולש? התאימו כל שלב בדרך לקמפיין שלכם.
זכרו: כדי שלקוח פוטנציאלי יהפוך ללקוח המושלם, תצטרכו לספק לו מסלול איכותי, מותאם ומפתה מספיק המאפשר לו להגיע בהצלחה אל היעד.

מוגש מטעם MINTZ – שיווק דיגיטלי לעסקים