אחת הדרכים לוודא שהכריות שומרות על איכותן, היא להקפיד לכבס אותן. כמובן לא בתדירות גבוהה ומוגזמת מידי, אלא בהתאם להנחיות אותן נפרט כעת.
למה מומלץ לכבס כריות מידי תקופה?
אנחנו יודעים שכביסה למצעים וציפיות היא חשובה מאין כמותה, אך מה לגבי כריות בפני עצמן? הרי גם הן עם הזמן, צוברות את קרדית האבק, זיעה ועוד, כל אלו עלולים להשפיע על איכות השינה וכמובן לפגוע בכרית עצמה מבפנים. הדרך הטובה ביותר להסיר את אלו היא כמובן להקפיד על ניקוי קבוע של הכרית וכך לשמור גם על איכות החומר ואורך חיי הכרית.
עם זאת חשוב לזכור כי כל כרית עשויה חומר גלם שונה ולכן, דורשת טיפול ספציפי על מנת של לפגוע באיכות הכרית. למשל, ניקוי של כריות העשויות לטקס יתבצע באמצעות חומר ניקוי ייעודי ומים חמים. כריות קצף לעומת זאת אינן זקוקות למים. כל מה שצריך זה רק לעבור עליהן עם חומר ניקוי עדין ומטלית לחה, ובמקביל להקפיד על שאיבת אבק מידי תקופה.

1 צפייה בגלריה
כריות
כריות
כריות
(צילום: pixabay)

כריות בכביסות מדויקות
● כרית לטקס – כאמור לא בטוח כי כריות לטקס זקוקות לכביסה. במקום, מומלץ לשטוף אותה ביד במים פושרים וחומר ניקוי עדין. חשוב להקפיד לא לסחוט את הכרית כדי לא לפגוע במבנה וביכולות שלה. לייבוש, השאירו את הכרית באזור מאוורר ללא שמש ישירה.
● כרית נוצות – מומלץ לכבס כריות אלו בזוגות כדי למלא מעט את מכונת הכביסה. בחרו בתוכנית שטיפה עדינה והוסיפו רק כמות קטנה בלבד של חומר ניקוי עדין גם כן. כדי למנוע היווצרות גושים מומלץ להוסיף כדורי טניס עטופים בגרביים נקיות. ואם במקרה אין לכם כדורי טניס בבית, גם גרביים נקיות מקופלות לכדור יעשו את העבודה.
● כרית ויסקו – משפחת כריות הקצף תומכות בגב שלנו בצורה מעולה ומורידות ממנו הרבה מאוד לחץ. זו כנראה אחת הסיבות העיקריות מדוע נרצה שילוו אותנו לאורך זמן רב קדימה. כדי להסיר כתמים מכריות אלו יש להיעזר במטלית לחה וחומר ניקוי עדין, ללא טבילה מלאה של הכרית או שימוש ביותר מידי מים. השאירו את הכרית לייבוש באוויר הפתוח ללא שמש ישירה.
עקבו אחר ההוראות על גבי הכרית
באתר החנות דארלן ישנם סוגים רבים נוספים של כריות – כריות משי, כותנה ועוד, לכל אחת הוראות טיפול וניקוי משלה. ההמלצה הטובה ביותר שנוכל לתת, היא לעבור על הוראות הכביסה על גבי התווית של כל כרית ולהקפיד עליהן. כך, תשמרו על הכריות לאורך זמן ואיכותן תישמר.

מוגש מטעם: darlain