מתן האישור העקרוני לא מחייב את הבנק לתת לכם את המשכנתא בהמשך. במקרה כזה עולה השאלה: למה הבנק מסרב ומה עושים הלאה? הנגשתי לכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת בנושא.
מתי תקבלו סירוב משכנתא אחרי אישור עקרוני? חשוב שתדעו קודם כל, אישור עקרוני למשכנתא כשמו כן הוא. הוא עקרוני בלבד. לא מחייב אתכם ולא את הבנק. אישור עקרוני= הבנק מאשר באופן עקרוני את נתינת המשכנתא. בהמשך הבנק מבצע בדיקות מקיפות יותר לבחינת נתינת ההלוואה. זה אומר שאם בסופו של דבר הבנק יגלה משהו שהסתרתם ממנו. או שנודע לו על המצב הכלכלי שהשתנה לרעה חלילה, לא בטוח שהוא עדיין יאשר את המשכנתא.
בשלב זה, הבנק ידרוש מהלווה לבצע מספר פעולות. הזמנת שמאי שיעריך את הנכס, הגשת מסמכים נוספים ועוד. לפעמים יקרה שהבנק יקבע לאחר בירור נוסף שהוא מוכן לתת הלוואה אבל על סכום כסף נמוך יותר ולפעמים הוא יסרב מייד. בשבילכם זה עלול להיות גורלי. אם אין לכם מספיק כסף לדירה, איך תרכשו אותה?
1 צפייה בגלריה
mashkanta
mashkanta
mashkanta
(צילום: יח"צ)
מתי אתם עלולים לקבל סירוב משכנתא לאחר אישור עקרוני?
  1. הגשתם את הבקשה במוקד בלי ניירת! אם הגשתם את הבקשה בלי הניירת הנדרשת, הבנק אישר את הבקשה לפי מה שאמרתם לו. הוא לא רואה את המסמכים שלכם בפועל. לפעמים אתם לא מספיק יודעים וקצת מגזימים ובשעת מעשה הבנק רואה שהנתונים לא תואמים והמצב שלכם פחות טוב ממה שהוא חשב. כדי להימנע מכך, פנו לסניף לבקשת המשכנתא בפועל, פיזית. כך תהיו בטוחים יותר.
  2. מתגלים נתונים על הנכס! הפרט האחרון אותו בודק הבנק הוא, תקינות רכישת הנכס. אם הנכס לא תקין, הוא לעיתים קרובות יסרב לספק משכנתא. זה יכול לקרות כאשר הדירה לא רשומה בטאבו, הדירה מפוצלת שלא כחוק ועוד…
  3. שינויים לאחר קבלת האישור העקרוני ישנם מקרים בהם המצב הכלכלי משתנה לאחר שהבנק כבר אישר באופן עקרוני את קבלת המשכנתא. אם למשל פוטרתם מהעבודה בזמן הזה, הבנק יסרב לאשר את המשכנתא. מה עושים במצב כזה?
איך נמנעים מקבלת סירוב משכנתא לאחר אישור עקרוני?
פנו למספר בנקים לאישור עקרוני. כך אם בנק אחד יסרב, אולי הבנקים האחרים כן יישארו מאושרים. אם אתם יודעים שהמצב שלכם עלול להשתנות אחרי שתבקשו אישור עקרוני, פנו ליועץ משכנתאות למסורבים שיכוון אתכם. התייעצות בזמן כזה היא קריטית! היערכו מראש עם כסף מיותר. כך אם הבנק לא יאשר לכם את כל הסכום שרציתם, יהיה לכם מהיכן להשלים.
אם אתם חוששים שאולי תקבלו סירוב, הוציאו דו"ח נתוני אשראי לפני שאתם פונים לבקש אישור עקרוני. הרי הבנק בודק את דו"ח נתוני האשראי של הלקוח רק אחרי קבלת אישור עקרוני. אם תוציאו אותו קודם, תדעו מה הבנק יראה ומה יש לכם לומר על כך.
אם הנתונים מראים על סיבוכים, אתם חייבים התייעצות עם מומחה למשכנתאות למסורבים. אף אחד לא מעוניין לקבל חותמת שחורה שתפסול אותו רק בגלל שלא היה ערוך נכון.
מה עושים לאחר קבלת סירוב משכנתא למרות האישור העקרוני? אם קיבלתם סירוב משכנתא, אתם חייבים לפנות ליועץ משכנתאות מומחה למסורבים. אתם לא יכולים להסתמך על יועץ משכנתאות רגיל. כי אתם צריכים שמישהו ינהל עכשיו את התהליך בחוכמה ובמקצועיות. העדיפו איש מקצוע שנמצא בתחום מעל 10 שנים ושהוא יודע להביא פתרון גם למקרים סבוכים כמו פושטי רגל.
הגעתם למקום הנכון! כאן מרטין בוקסדורף מומחה למשכנתאות למסורבים ולפושטי רגל. אני מתמחה במשכנתאות למסורבים ופושטי רגל כבר 15 שנה. אני יודע בדיוק מה הבנק רוצה ממכם ואיך נכון להתנהל אתו על כך. אני מאמין שלכל בעיה יש פתרון. בואו לקבל את הפתרון שלכם. יש לכם על מי לסמוך!