יזמנו שיחה קלילה עם רוני קוקליטסקי, מומחה לקידום בגוגל ולשיפור מהירויות אתרים שמזמין אותנו לצלול עמו אל עולמות הקידום ומהירות האתרים כדי להבין לעומק עד כמה שני אלמנטים אלו הולכים לשנות את פני הדיגיטל בשנת 2024. בואו לגלות מה העתיד צופן לתחום זה, ולכם.
היי רוני, נעים להכיר – ספר לנו על עצמך?
רוני קוקליטסקי מאמין שהעולם הדיגיטלי הוא המקום בשביל כל מותג שמבקש חשיפה איכותית מקהל יעד המתאים לו.
אני בן 29, מקדם אתרים למעלה מ-5 שנים ועוסק בתחום המחשבים שנים רבות, ולמעשה, מאז שזוכר את עצמו עוסק במחשבים.
"הגעתי לתחום דרך המלצה של חבר שעבד איתי בחיי הלילה. הכרתי את עולם הקידום אך לא היה בראש מעיינותיי להיכנס לתחום. בעזרת העידוד המתאים נכנסתי אל העולם הדיגיטלי ומאז התאהבתי. סיימתי קורס ומיד אחרי כבר התחלתי לעבוד בחברה בתל אביב".

1 צפייה בגלריה
קידום אורגני ושיפורי מהירויות לאתרים
קידום אורגני ושיפורי מהירויות לאתרים
קידום אורגני ושיפורי מהירויות לאתרים
(צילום: Unsplash)

נכנסתי מהר מאוד לעניינים והתחלתי להרחיב אופקים. בין היתר, התחלתי לבצע שיפורי מהירויות לאתרי לקוחות בחברה והבאתי אותם למדדים ירוקים במובייל ודסקטופ בעזרת הניסיון שכבר היה לי בתחום התכנות. היום אני מטפל במהירויות אתרים ומביא אותם לציונים ירוקים במובייל ודסקטופ ואף לזמני טעינה של עד 3 שניות, מה שמביא על פי התובנות המקצועיות של רוני לשינוי משמעותי במיצוב המותגים באינטרנט.
מהו קידום אורגני ולמה הוא חלק בלתי נפרד היום מכל בית עסק ושיווק דיגיטלי?
לא כולם יודעים מה זה SEO ועד כמה זה חשוב לאתר ובאופן כללי לעסק, למיתוג, לנראות וחשיפה. ההגדרה המילולית של SEO היא Search Engine Optimization או בעברית אופטימיזציה למנועי החיפוש.
"בהגדרה המעשית, מדובר על סט של פעולות מסוגים שונים וביניהם תוכן, עיצוב, קוד וניהול שוטף, שנועדו לשפר את המראה והמיקום של דפי האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות" עוד מוסיף כי לשנת 2023, 65% מהגולשים מדלגים על התוצאות הממומנות ועוברים מיד לתוצאות האורגניות! הסיבות העיקריות לכך שקידום אורגני הוא חלק בלתי נפרד מתוצאות איכותיות הן: הגדלת החשיפה, משיכת לקוחות פוטנציאליים, שיפור תדמית, חיזוק והגברת המודעות למותג, יתרון תחרותי, יעילות והתאמה לכל עסק.
כן כן! קידום אתרים אורגני בגוגל מתאים לכל העסקים, קטן כגדול ובכל תחום פעילות.
למה הכוונה ב'שיפור מהירות'? איך זה תורם לנו כיום?
"שיפור מהירות הוא פשוטו כמשמעו. בעידן המודרני לא אומרים יותר האינטרנט שלי איטי\לא סוחב’’, אלא אם כן אתם נמצאים באזור ללא קליטה.
שיפור מהירות האתר תורמת לחווית המשתמש, שיפור נאמנות הלקוח, הגדלת המעורבות, חיסכון בזמן, שיפור התדמית, שיפור אחוזי נטישה והכי חשוב, שיפור ההמרה".
למה חשוב להשקיע בשני אלמנטים אלו בתור בעלי עסקים?
"כמו שציינתי בשאלות הקודמות, בנושא האורגני הגדלת התנועה לאתר, יתרון תחרותי, אמינות, חשיפה ועוד.
בנושא המהירות שיפור חווית הלקוח, הגברת המכירות, חיזוק המותג, שיפור מסע, שיפור אחוזי נטישה ושיפור ההמרה.
מה העתיד צופן לנו בטכנולוגיה של קידום אורגני ושיפור מהירויות אתרים?
"בתחום הדיגיטל, תחום שכל רגע הולך ומתפתח, בעיקר בנושא הAI קשה מאד לומר מה צופן לנו העתיד.
נכון להיום, הדיגיטל מתפתח בצורה יוצאת דופן עד כדי מצב שניתן להכין מאמר מקצועי, ניתן לבנות פלאגין או ממש לתכנת או לבנות בקוד אוטומציה לשיפורים ולאפקטיביות.
מה המסר שלך לבעלי עסקים ומותגים כאיש מקצוע העוסק בתחומי הדיגיטל?
"כיום, יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים מחפשים מוצרים ושירותים באינטרנט.
לכן חשוב שתהיה לכם נוכחות דיגיטלית חזקה המתקשרת בצורה יעילה עם קהל היעד שלכם.
קידום אתרי וורדפרס אורגני ושיפור מהירויות האתרים יכול להיות כלי רב עוצמה אשר יעזור לכם להגיע לקהל היעד שלכם, להגדיל את המודעות למותג, להגדיל את המכירות ולשפר את שירות הלקוחות.
עשו כל שביכולתם על מנת לתת לגולש את החוויה הכי טובה שהוא יוכל לקבל".
עוד מוסיף רוני שחשוב להגדיר מטרות, להכיר את קהל היעד, לבחור את הערוצים המתאימים ולמדוד את התוצאות. כאשר אתם נותנים ערך לקהל היעד שלכם המותג שלכם מקבל את החשיפה האיכותית ביותר, וקהל היעד מקבל בדיוק את המענה שהוא מחפש".


מוגש מטעם: רוני קוקליטסקי