האם מדובר בפרויקט ספציפי?
במידה ואתם זקוקים למשאית עבור פרויקט ספציפי – כמובן שעדיף לבחור באפשרות של השכרת משאיות. אם מדובר בפרויקט ספציפי אך ארוך טווח ושעשוי לחזור על עצמו בעתיד – יתכן והאפשרות של קניית משאית תהיה טובה יותר עבורכם. למשל, עסק שאחד משירותיו ניתן באמצעות משאית.
האם אתם בטוחים שאתם צריכים משאית?
יתכן שאופי הפרויקט ישתנה עם הזמן, ולא בהכרח תצטרכו משאית גם בהמשך. כדאי לקחת בחשבון שהשכרה של משאית ניתנת לביטול, ואילו לאחר שקניתם משאית – יהיה לכם קשה "להיפטר ממנה". שאלו את עצמכם האם הצרכים שלכם היום יהיו הצרכים שלכם גם בעוד חודש, חודשיים או שנה.
בנוסף, ייתכן שתצטרך משאיות שונות לפרויקטים שונים כמו משאית קירור, משאית עם קיבולת גדולה ואז קטנה. השכרה מאפשרת גמישות גדולה.
1 צפייה בגלריה
משאיות להשכרה
משאיות להשכרה
משאיות להשכרה
(צילום: shutterstock)
עלויות
השכרת משאיות היא זולה באופן משמעותי מקנייה של משאית, שנאמדת לעיתים בעלות של מאות אלפי שקלים. לא כל עסק יכול להרשות לעצמו לקנות משאית, לכן מומלץ לנהוג לפי עלות מול תועלת. אם המשאית עתידה להכניס לכם כסף לזמן ממושך – ההשקעה עשויה להיות משתלמת. אם אינכם יכולים לצפות את העתיד – כדאי להתחיל עם השכרה של משאית. כמו כן, כדאי לזכור שבהשכרה של משאית אתם אינכם צריכים לדאוג לתחזוקה שלה, להוצאות נלוות ולביטוחים, אשר נחשבים כהוצאות כבדות.
בחרתם בהשכרה של משאית? אלו הדברים שמומלץ לבדוק מראש
  • זמינות המשאית – במידה ואתם זקוקים למשאית שתהיה צמודה אליכם לפרק זמן ממושך או דווקא לסירוגין, מומלץ לוודא מראש שהיא תהיה זמינה לכם. כמו כן, מומלץ לקחת בחשבון שבחברות השכרה רבות ככל שפרק זמן ההשכרה ארוך יותר, כך המחיר ליום יהיה נמוך יותר.
  • סוג המשאית – בחרו בסוג משאית שישרת את הצרכים שלכם – משאית קירור, משאית הובלה סטנדרטית ועוד.
  • גודל המשאית – גודל המשאית משפיע על משקל המשא אותו תוכלו להוביל, ויתרה מכך – על סוג הרישיון שלכם. ככל שהמשאית גדולה ויכולה לשאת על עצמה משקל רב יותר, כך סוג הרישיון הוא מתקדם יותר.
  • אמינות החברה להשכרה – למרות שהשכרה של רכב נחשבת לבטוחה יותר מקנייה, גם שם אפשר ליפול. בחרו בחברה אמינה אשר ידועה בשירות לקוחות הוגן, ותוכלו להיות בטוחים שכל מה שנכתב בחוזה ההשכרה יכובד.
  • במעמד ההשכרה של המשאית יש להביא אתכם צילום ת.ז וכמובן לוודא שרישיון הנהיגה שלכם על המשאית בתוקף.
  • כמו כן, את המשאית כדאי להזמין כמה שיותר זמן מראש גם כדי להבטיח לעצמכם את זמינותה לפרק הזמן הדרוש לכם, וגם כיוון שהזמנה בדקה ה-90 לרוב תעלה יותר.