השיחה עם איילה מילר רולוב בת ה-46, נשואה ואם לשלושה המתגוררת בעומר מפתיעה: לא בגלל הקריירה בעסק המשפחתי של מרכז השירות "פורמולה 1" בבאר שבע שבבעלותה ואותו היא גם מנהלת, גם לא בגלל התפקיד הנחשוני אותו היא ממלאת, האישה הראשונה שהיא חברת המועצה בהנהלת איגוד המוסכים, אפילו לא בגלל כהונתה כראש תחום קידום נשים במוסכים, אלא בעיקר בגלל הידע, ההבנה והתשוקה שלה לתחום הרכב הנחשב לכאורה לתחום שהכניסה אליו לגברים בלבד.
2 צפייה בגלריה
איילה מילר רולוב. "נשים רבות מפחדות להגיע למוסכים"
איילה מילר רולוב. "נשים רבות מפחדות להגיע למוסכים"
איילה מילר רולוב. "נשים רבות מפחדות להגיע למוסכים"
(צילום: תומר קצב. סטיילינג: יפעת מנדבי. בגדים:גרדרובה)
היא מקצועית ברמות שלא ייאמנו, קולחת בדיבורה ומגלה בקיאות ובעיקר עוצמה נשית במיטבה: "מקטנות אהבתי מכוניות ובכלל את עולם הרכב. זה הקסים אותי", היא נזכרת, "הייתי מגיל צעיר מאד בתור ילדה הולכת למרכז שרות לעזור להורים שלי שהקימו את העסק . ברור שכשהוצאתי רישיון בגיל שאפשר היה להתחיל, כבר התחלתי לעלות על מכוניות, מפיאט ועד לקדילאק.
דבר אחד זה לאהוב לנהוג ברכבים ודבר שני זה להיות האישה 'המוסכניקית' הראשונה בישראל .
"שמע, אני לא מתקנת רכבים תכל'ס, לא 'מוסכניקית' כמו שהגדרת. בשביל זה יש אנשי מקצוע ומומחים אותם אני מנהלת, כאשר בל נשכח ששותפי לחיים ולעסקים זה בעלי היקר שהוא מומחה שאין שני לו בתחום. אבל עצם השאלה שלך יוצאת מנקודת הנחה מגדרית - ואת זה אני מנסה לשנות.
"נשים יכולות לעשות הכל , אין שום בעיה שאישה תנהל מוסך או תעבוד במוסך, להיפך. נשים יותר שירותיות ויותר אמינות . 'פורמולה 1', המרכז שבבעלותי, הוא מרכז שירות שכולל את כל השירותים לרכב, מחלקות מכונאות, חשמל מיזוג ,דיאגנוסטיקה ,פחחות וצבע. יש דגש בו מיוחד על נתינת שרות ידידותי, אמין ומקצועי ללא פשרות, אצלנו הלקוח או הלקוחה מקבלים הסבר על התקלה ברכב בשפה שכל אחד מבין, גם ללא ידע טכני קודם ברכבים. וכמובן ,מקבלים בחזרה את החלקים הישנים שהוחלפו ברכבם.
"אני נמצאת בתחום מעל 25 שנה ויש לי פרספקטיבה, בהתחלה נכנסים ומרימים גבה, ואחר כך מבינים שהגיעו למוסך מקצועי ועם שרות מהטובים ביותר בארץ ,וראייה לכך היא שהמוסך מוביל במקצועיות ובשרות ללקוח עפ"י סקר לקוחות של מכון גיאו-קרטוגרפיה.
2 צפייה בגלריה
איילה מילר רולוב. "נשים יודעות לנהל לא פחות טוב מגברים"
איילה מילר רולוב. "נשים יודעות לנהל לא פחות טוב מגברים"
איילה מילר רולוב. "נשים יודעות לנהל לא פחות טוב מגברים"
(צילום: תומר קצב. סטיילינג: יפעת מנדבי. בגדים:גרדרובה)
"לזאת אני רוצה להוסיף את העובדה המצערת שנשים רבות מפחדות להגיע בעצמן למוסכים. אומנם בשנים האחרונות זה קצת משתנה, אבל עדיין יש חשש וזה בוער בעצמותיי העניין הזה ולכן אני מתנדבת באיגוד המוסכים ומובילה את הפורום לקידום נשים במוסכים, כדי להביא למודעות לכלל ציבור הנשים שאין מה לפחד. כמו שלנשים אין שום בעיה להיכנס לבנקים, למרות שאין להן בדל של מידע לגבי ניכוי הריביות והתהליכים הפיננסים המורכבים שמבצעים להם באשראי, כך לא צריכה להיות להם בעיה להיכנס למוסכים. והמטרה שלי כמה שיותר להנגיש את המוסכים לנשים, שיבינו שאף אחד לא מרמה אותן, ככה אני נוהגת בחברה שלנו מאז ומתמיד והתוצאות לא הרחיקו להגיע".
איך הגעת לזה בעצם?
כאמור, עוד כשהייתי קטנה הייתי הולכת עם ההורים שלי שהקימו את מרכז השירות, מאוד אהבתי את זה, ואיך שהשתחררתי התחלתי לעזור שם כפקידה עד שהפכתי להיות המנהלת. לי היה חשוב תמיד השירות ללקוחות, המגע האישי, האמינות והשקיפות מעל לכול, חשוב לי היה שכל לקוח יקבל הצעת מחיר מסודרת, שיידע מה הוא מקבל בדיוק ולא ליד או בכאילו.
"הם גם מבינים שאני לא מנסה להרוויח כסף יותר מהשירות שניתן, להיפך, הלקוחות היו נדהמים כשהייתי מציעה להם חלקים חליפיים ולא מקוריים שעולים יותר יקר. עד היום זה מפתיע רבים. אני אומרת ללקוחות שמגיעים: 'זה יעשה לך בדיוק את העבודה - לא חבל שתשלם יותר?' וכשאתה מגיע בגישה כזו ללקוח הוא מאמין לך והופך את 'פורמולה 1' למקום המועדף שרק בו יתקן את הרכבים שלו".
את חושבת שרק נשים מסוגלות לזה?
"אני מאמינה בשוויון, וכך אני פועלת. אישית, אני חושבת שנשים יודעות לנהל לא פחות טוב מגברים, אפילו טוב יותר. ראינו את זה עכשיו בקורונה שבמקומות שנשים ניהלו את המשברים, אם זה מדינות או ערים, המצב היה טוב יותר.
"למה? כי יש להן פחות אגו. למרות זאת, אני לא פועלת כדי להעדיף נשים על גברים, ממש לא. אני פועלת להשוות ביניהם בכל התחומים. אגב, לא רק בתחום הרכב והמוסכים הקרובים ללבי. כל הזמן חשבתי איך ניתן לקדם נשים בכל התחומים, הייתי פעילה גם בפורום המנהלות של מחוז דרום בלשכת המסחר והתעשייה, ותמיד חשבתי איך אני יכולה לסייע ולקדם נשים. זה בוער בנפשי. אין לנשים שום תקרת זכוכית, הן רק צריכות אומץ להעיז והן יכולות להוביל ולהצליח בכל תחום בחיים".
לדף הפייסבוק: איילה רולוב
לדף הפייסבוק של מוסך פורמולה 1 - הבית המקצועי לרכב שלך: https://bit.ly/2NgOgMg
לאתר מרכז השירות פורמולה 1: www.formula1.org.il
נייד - 052-3603772
פורסם לראשונה: 11:27, 04.03.21