מדוע חשוב שגמילה מסמים תתבצע רק במרכז גמילה מקצועי?
כאמור, גמילה מסמים איננה יכולה להתבצע בבית משפחתו של האדם. חשוב מאוד שתבחרו עבור האדם שמכור לסמים מכון גמילה מסמים מקצועי, אשר בו הוא יקבל את כל מה שהוא זקוק לו. תהליך גמילה מסמים עלול להיות מלווה בתסמינים ותופעות מאתגרות מאוד בלשון המעטה. מלבד התסמינים הפיזיולוגיים יהיו גם תסמינים רגשיים לא פשוטים בכלל. בין התסמינים הפיזיים האדם יכול לעבור: כאבי ראש, כאבי בטן ושרירים, קריז שמלווה בכאבים קשים, עוויתות ורצון להגיע מנה נוספת של הסם בכל מחיר. בממד התסמינים הרגשיים ניתן יהיה לראות: חרדה, הפרעות שינה, עצבנות, דיכאון, עייפות ועוד. אין ספק כי התסמינים לא פשוטים כלל ועל כן, תהליך גמילה חייב להתבצע רק במרכז גמילה מקצועי ומנוסה בתחום, המכיל צוות שיודע כיצד להתמודד עם הליכי גמילה ולהעמיד לרשות המטופלים שלו גם צוות רפואי ומנוסה בתחום שיכול להקל על התסמינים השונים בעת הצורך ולוודא כי מצבו הרפואי של המטופל לא מתדרדר באופן כלשהו.
1 צפייה בגלריה
גמילה מסמים
גמילה מסמים
גמילה מסמים
(צילום: CANVA)
מרכז גמילה מסמים קשים
בעוד שגמילה מסמים קלים לרוב תהיה פחות מורכבת, גמילה מסמים קשים תהיה קשה מאוד. טיפולי הגמילה המוצעים במרכזי גמילה הם די דומים. ראשית כל, יש להביא את המכור למצב שבו הגוף שלו מתנקה לחלוטין מהסם, כאשר התהליך כאמור יכול להיות מלווה בתסמינים שונים. שנית, לאחר שהמכור מתנקה לחלוטין מהסם, יהיה ניתן להתחיל לעבוד אתו על ההתמודדות עם ההתמכרות וזאת בכדי שהוא יצליח להתמודד גם בחיים עצמם עם ההתמכרות שלו ולא יחזור שוב לסם. חשוב מאוד לגלות מהו הטריגר שגרם לו להתמכר ולטפל בשורש ההתמכרות שלו. כמו כן, חשוב לדעת כי הנגמל חייב לקבל ליווי צמוד גם לאחר שהוא משתחרר ממרכז הגמילה וזאת בכדי שהוא לא יחזור לסם.
כיצד בוחרים מרכז גמילה מסמים?
אם אתם מחפשים מרכז גמילה מסמים עבור אדם קרוב ואהוב לליבכם שמכור לסם, חשוב מאוד שתבחרו אותו בצורה הטובה ביותר. על אף שניתן למצוא כיום מרכזי סמים ממשלתיים המוצעים בסבסוד מטעם המדינה, אין ספק שבכדי שאדם שמכור יקבל את הטיפול הטוב, המקיף והיסודי ביותר, יש לבחור מכון גמילה פרטי אשר יכיל בו צוות מיומן, מקצועי ומנוסה, שיהיה קשוב לאדם שנגמל וילווה אותו בצורה הטובה ביותר לקראת גמילה מלאה מהסם. לאחר שבוחרים במרכז הטוב ביותר עבור האדם שמכור לסם, יש לוודא שהוא איננו מנסה לברוח בכדי להשיג סם ועל כן, חשוב לוודא כי יש מערך שמירה במקום שמודע למצבו של אדם המצוי בתהליך גמילה ושומר עליו בתוך המרכז כל פרק הזמן שבו הוא צריך לשהות במרכז בכדי להיגמל.
על אף שכיום קיימים לא מעט מרכזי גמילה פרטיים, יש לבחור מרכז גמילה אשר יענה על כל הדרישות שלכם גם מבחינת האווירה הטובה שבו, הנוחות של המגורים בו, האסתטיות, הניקיון ועוד.