בעלי עסקים שרוצים לקחת את תחום השיווק שלהם צעד אחד קדימה צריכים להכיר את אפשרויות הקידום הממומן בגוגל. גוגל מציעה כלי נוח ופשוט שמאפשר להציג מודעות בראש דפי תוצאות החיפוש שלה. הפרסום הממומן בגוגל מאפשר לכל אחד ליצור קמפיינים שיווקיים בצורה פשוטה יחסית, וגם אם אין לכם רקע טכני מובהק – אתם יכולים ללמוד את המערכת במהירות רבה ולהתחיל להעלות קמפיינים.
כמובן שישנה תמיד האפשרות לבצע את הקידום הממומן בגוגל בעזרת חברה מקצועית, אך האמת היא שאם אתם רוצים לעשות זאת בעצמכם – הדבר אפשרי בהחלט. בנוסף, גוגל מציעה לא מעט כלי הדרכה לבעלי עסקים שמסבירים איך מתחילים לפרסם בגוגל. גוגל גם מעניקה הרבה פעמים קופונים של 300 ₪ לשימוש בקמפיין הראשון.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

היכרות עם Google Ads

בעבר מערכת הפרסום בגוגל נקראה Adwords, אך שמה הוחלף לפני מספר שנים ל-Google Ads. הצעד הראשון שיענה על השאלה איך מתחילים לפרסם בגוגל הוא לפתוח חשבון במערכת. תהליך ההרשמה קצר למדי, ובו תצטרכו לבחור שם משתמש וסיסמה ותחום בו אתם מעוניינים לפרסם.
מי שמתחיל לבצע פרסום בגוגל יכול לראות מייד כי ממשק המשתמש של המערכת ידידותי מאוד, וגם אם אין לכם ניסיון קודם בעבודה עם המערכת, עקומת הלמידה שלה היא מהירה מאוד.
לאחר שפתחתם חשבון, אתם יכולים להתחיל לבחור ביטויי חיפוש שבהם המודעה שלכם תופיע. רצוי לבחור מגוון ביטויים, שמשקפים אספקטים שונים של העסק שלכם, וכן לשלב גם את המיקום הגאוגרפי שלכם בחלק מהביטויים.
לאחר שבחרתם ביטויי חיפוש, אתם יכולים לנסח את המודעה שלכם. ניתן להעלות בכל קמפיין כמה מודעות שונות, ולראות על פי הביצועים שלהן מי עובדת הכי טוב. ניסוח המודעה צריך להיות תמציתי וממוקד, ולכלול כמה שיותר מידע רלבנטי במסגרת מגבלות המקום של המודעה. ניתן להכניס למלל קריאה לפעולה שתגביר את הסיכוי שגולשים יקליקו על המודעה. המודעה צריכה להכיל לינק לאתר הבית שלכם, לדף נחיתה ייעודי או לעמוד באתר שבו יש מבצע מסוים.

שיטת התמחור של הפרסום בגוגל

שיטת התמחור שבה עובד פרסום בגוגל היא תשלום עבור קליק (PPC). המשמעות של דרך התמחור הזו היא שאתם תשלמו לגוגל עבור כל פעם שגולש ילחץ על הקישור במודעה. את התקציב של הקמפיין ניתן להגביל לכל סכום חודשי שתרצו. ברגע שתגיעו לתקרת התקציב החודשית, המודעה שלכם פשוט תפסיק להופיע באותו החודש.
חשוב לדעת שבתחומים תחרותיים יותר המחיר לכל קליק יכול להיות גבוה, וכדאי להיעזר בהמלצה של המערכת כדי לדעת מהו התקציב המינימלי שכדאי להשקיע בכל חודש.

לסיכום

מערכת הפרסום של גוגל היא פשוטה להבנה וקלה לשימוש. בעזרת בחירת הביטויים הכי רלבנטיים (ובעלי נפח חיפוש גבוה) לעסק שלכם תוכלו להגיע לקהל היעד שלכם במהירות וביעילות. הממשק הנוח של המערכת מאפשר להעלות קמפיינים גם ללא ניסיון קודם, ולשפר אותם בהתאם לתוצאות מפעם לפעם.