שירותי ביובית בדרום, באזור המרכז של מדינת ישראל או באזור הצפון, שירותי ביובית בערים הגדולות והקטנות בישראל, נמנים עם השירותים הנדרשים ביותר. השירותים כאמור נועדו לסייע באיתור סתימות בצנרת, שעלולות לגרום להצפות בקנה מידה משמעותי ולהשפיע הן על איכות החיים של האוכלוסייה במקומות המצוינים ובמקומות אחרים, והן על בריאות הציבור בכלל.
מהם שירותי ביובית ומה הם כוללים? למה שירותי הביובית נחשבים לכל כך חיוניים? מהו הערך המוסף של השימוש בביובית והיכן ניתן לקבל שירותי ביובית בדרום ברמה ובאיכות הגבוהים ביותר להלן התשובות.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)
שירותי ביובית ומה הם כוללים
העידן המודרני הביא איתו הקלות ושיפור ניכר התנאי החיים לאוכלוסיה בכללה, ולתושבי הערים בפרט. אמנם אין לזלזל, חלילה, באיכות החיים באזורים הכפריים, אבל מבחינת הנוחות של החיים והנגישות הגבוהה של כלל השירותים לאזרח בעיר, אין כלל מקום להשוואה. עם זאת, יצירת הנוחות ותנאי המגורים האופטימליים בערים, יצרה עם השנים גם מפגעים ובעיות סניטציה שונות ומגוונות. עם הבעיות הללו ניתן למנות הצפות מעת לעת במערכת ובצנרת הביוב, כמו גם סתימות ומפגעי ביוב אחרים. סתימות כאמור יכולות להיות תוצאה של הצטברות פסולת ולכלוך בנקודה ספציפית לאורך צינור ההולכה של הביוב, או סתימה בעקבות קריסה של הצנרת כפי שקורה מעת לעת. כיון שמערכת הביוב במרבית הערים בישראל איננה מתוחזקת באופן המיטבי, אין פלא שהדרישה לפינוי שפכים או פתיחה של סתימות באמצעות שירותי ביובית רק הולכת ועולה ככל שעובר הזמן.
מעבר לפתיחת סתימות ופינוי שפכים מצנרת סתומה, כוללים שירותי הביובית הן בערים הגדולות והן בישובים קטנים יותר גם פינוי בורות ספיגה וכן פינוי פסולת שהצטברה בשירותים כימיים. בנוסף, הביובית מצוידת בדרך כלל באמצעים המסייעים למפעיל המקצועי שלה לאתר במהירות וביעילות סתימות בצנרת רחבה. זאת באמצעות סיבים אופטיים המוחדרים אל הצנרת או מצלמות המשמשות לאותה המטרה. בניגוד לצנרת הביוב באירופה ובמדינות המפותחות במערב, שבהם יכול אדם להתהלך (בעודו מוגן בציוד מיוחד, כמובן) בקלות בקומה זקופה, המצב בישראל איננו כזה. לפיכך, הביובית היא האמצעי האולטימטיבי לאיתור וזיהוי סתימות.

מדוע נחשבים שירותי ביובית לחיוניים

הסיבה העיקרית ההופכת את שירותי הביוביות לחיוניים כל כך היא הפגיעה הצפויה בבריאות של מספר גדול של אנשים, במקרה של תקלה או זליגת ביוב בכמויות משמעותיות לרחובות. הקשר בין זליגת ביוב לרחובות ובין התפשטות של מחלות מדבקות שונות זוהה זה מכבר. נכון להיום, המשימה הראשונה במעלה העומדת בפני כל רשות מקומות שיש בה סתימה או בעיה הגורמת לזליגה משמעותית של ביוב לרחובות, היא להפסיק אותה ולתקן את הבעיה בהקדם האפשרי. זאת, תוך פגיעה מינימאלית באיכות החיים ובשגרה של כלל התושבים. שירותי ביובית נועדו בדיוק לשם כך – לטפל בזליגה, לאתר את מקור הבעיה ולטפל בו ביעילות ובמהירות. אף שהביובית בצורתה המודרנית קיימת רק כמה עשרות שנים, קשה לדמיין את החיים, ובמיוחד בעת המודרנית, בלי אמצעי העזר הכל כך חשוב הזה לניהול חיים תקינים ובריאים, בעיקר באזורים עירוניים. שירותי ביובית איכותיים מונעים התפשטות של ביוב ונוזלים מזוהמים ומקטינים מאד את האפשרות להתפשטות מחלות ומגפות. זאת, בנוסף למניעת מטרדים שונים המאפיינים בעיקר את ימי הקיץ החמים, כגון יתושים וחרקים מעופפים אחרים.
לא אחת קורה שרשויות מקומיות שוכרות את השירותים של ביובית, גם כטיפול מונע. למשל – אם צפויה סערה שעלולה להביא איתה משקעים בכמות גדולה, יש רשויות מקומיות הדואגות לפנות את צנרת הביוב ולאפשר אגב כך גם לכמויות מים גדולות לזרום באין מפריע במערכת הביוב העירונית. מעוניינים לגעת עוד" צרו קשר כעת ונחזור אליכם בהקדם תוך מתן מענה הולם לצרכים שלכם.