כבר מחוץ לדלתות הזכוכית הגדולות בפתח מכון היופי של אתי בוקובזה, ניתן להרגיש את האווירה המשפחתית והאנרגיות הטובות שהמקום מקרין. כאשר אתי (37) מקבלת את פנינו, אפשר בקלות להבין את התחושות שלנו: היא חמה, לבבית, מצחיקה ובעיקר בעלת לב ענק שעשוי מזהב טהור. אתי היא שליחה. שליחה שמנגישה את עולם הטיפוח, היופי והסרת השיער למחיר שווה לכל כיס. הכל נובע מתוך אידיאולוגיה פשוטה: אין שום סיבה שבעולם שטיפולי יופי לא יהיו בהישג יד של מרבית האוכלוסיה. "לפני כמה שנים, כאשר רציתי בעצמי ללכת למכון לייזר להסרת שיער, ביקשו ממני סכומי עתק עבור טיפולים" מספרת בוקובזה. "הסכומים הגבוהים הופכים את הטיפולים למשהו שאינו בר השגה עבור רוב האנשים. ישנם לא מעט מקרים של אנשים עם ביטחון עצמי ברצפה בגלל שיעור יתר. עד שהם מוכנים להתמודד עם חוסר הביטחון הזה ולהיפתח לאדם זר עם הבעיה שלך זה קשה מאוד. ברגע שהסכום לא ריאלי זה פשוט יכול למוטט את הנפש לחלוטין".
1 צפייה בגלריה
אתי בוקובזה. "כשאתה נאמן לעקרונות שלך אתה תצליח"
אתי בוקובזה. "כשאתה נאמן לעקרונות שלך אתה תצליח"
אתי בוקובזה. "כשאתה נאמן לעקרונות שלך אתה תצליח"
(צילום: פרטי)
"כל מקום כזה רצה סכומי עתק" נזכרת אתי. "אבל בעלי אמר לי אז שהרי אני גם ככה בתחום הטיפוח, אז למה שלא נשכיר מכונה בסכום מינימלי ופשוט לעבוד? וזה אכן מה שעשינו, וכיום תודה לאל הגעתי לאן שהגעתי" היא אומרת בחיוך נבוך. "ככה נכנסתי לעסקי הסרת השיער".
שמונה שנים בוקובזה היא בעלת מכון היופי המיוחד, ובחצי השנה האחרונה גם עברה למשכנה החדש והמפואר. במבט לאחר, היא נזכרת בחיוך בתחילת הדרך. "הייתי עושה לק ג'ל מבית לבית. מתחילה לעבוד מוקדם ומסיימת מאוחר. השתדלתי מאוד והשקעתי את כל כולי בזה" אומרת אתי ומוסיפה ש"אני חושבת שבסופו של דבר כאשר אדם נאמן לעקרונות ולערכים שלו, לא מזלזל ועובד קשה, אין ספק שזה מתכון להצלחה".
מתי הבנת שיש לך בידיים עסק לכל דבר?
"ביום שיכולתי להרשות לעצמי לקנות דברים שלא יכולתי לעשות קודם לכן. אף פעם לא הייתי אדם בזבזן במיוחד ושמחתי במה שיש לי. הדבר הראשון שקניתי עם סכום כסף מכובד שאספתי היה רכב חדש" היא מספרת בחיוך. "ניגשתי לאלדן ואמרתי שאני מחפשת רכב חדש. לפני שיצאתי היה לי מצפון שאני אחזור עם רכב חדש ומה עם בעלי? אז עשיתי עסקה נוספת וגם לו החלפתי את הרכב" היא אומרת וצוחקת.
באופן כמעט יומי נתקלת בעלת המכון בסיפורים אנושיים יוצאי דופן עם אנשים שנכנסו כלקוחות והפכו לחברות נפש. "לפני כשש שנים הייתה לי לקוחה חרדית שבעדינות אומר שהייתה גדולת מימדים" היא נזכרת. "למשקל העודף התלווה גם שיער פנים בכמות די גדולה. היא הגיעה אליי בוכה וסיפרה שעוד מעט היא תתחיל לצאת ל'שידוכים', כנהוג במגזר החרדי, ואם תהיה ככה עם שיעור יתר בפנים אף אחד לא ירצה אותה. התחלנו לטפל בנושא הזה, לחזק את הביטחון העצמי שלה ובמקביל היא גם לקחה את עצמה בידיים ורזתה. היום היא נשואה באושר ואני לעולם לא אשכח אותה".
נקודה נוספת שמספרת בוקובזה היא על מקרים שבהן מגיעות נערות צעירות עם בעיות חברתיות. "אם יש משהו שבשבילו אני באמת יכולה להגיד שיש לי זכות להיות כאן זה בשביל אנשים כאלה" אומרת אתי בגאווה. "יש לפעמים נערות שמספרות על חרם שהן עוברות. הייתה כאן ילדה שהגיעה לכאן לאחר שבבית הספר שברו לה את שתי הידיים והיא בכתה כשסיפרה לי על זה" אומרת אתי וליבה מתכווץ. "הייתי מגיעה הביתה בסוף היום ופשוט בוכה".
"יש המון נשים שסובלות משיעור יתר בפנים בצורה מטורפת והן מתביישות כי אי אפשר להסתיר את זה. נערות שעוברות חרם מטורף בגלל זה ועוד מקרים עצובים מאוד. לשמחתי, כיום במכון אצלי, אפשר להגיע לתוצאות מדהימות ובלי לקרוע את הכיס. יש לי את הזכות להיות חלק מהמהפך שאנשים עושים בחיים ועל כך אני מאושרת בחלקי".
אתר אינטרנט: www.eti-bokobza.co.il
טל. 08-6108808