איך לנסות להתמודד עם נמלים בלי עזרת מדבירים?
נמלים רגישות לריחות שונים, ולכן ישנן מספר דרכים להרחיק אותן מהבית גם בלי הדברה. אופציה אחת היא חומץ - ריסוס מעט חומץ במקומות שמהם נכנסים הנמלים אל הבית עשוי להרחיק אותן. תוכלו גם להשתמש בחומץ לצורך שטיפת הרצפה. במקרה זה מוהלים לדלי מים גם נוזל ניקוי רצפה וגם פקק אחד של חומץ, וכדאי לצרף גם 5 טיפות שמן אתרי מנטה לריח טוב. עציצים עם נענע עשויים גם הם להרתיע נמלים מלהיכנס אל הבית, ועוד חומרים אפשריים הם קפה שחור, קינמון ופלפל שחור. אם השיטות הביתיות לא עובדות ועדיין מגיעות אליכם נמלים, הפתרון הוא כמובן הזמנת שירותי הדברה בבאר שבע.
מה עושים כשיש תיקנים גרמנים במטבח?
התיקנים הגרמנים הם הג'וקים הקטנים והבהירים שמתחבאים בארונות המטבח, במגירות ועלולים להימצא גם בבר המים, במכונת הקפה ובקרטונים. הפתרון מול חרקים אלה הוא מניעה: אם אין מזון זמין עבור התיקנים הגרמנים, אם הארונות נקיים ואם אין שקיות זבל נגישות - הסיכוי שהם יגיעו אליכם פוחת משמעותית. כמו כן מומלץ לא להכניס הביתה קרטונים ישנים, ואם כבר יש אצלכם קרטון שהגיע עם משלוח - מהרו להיפטר ממנו.
1 צפייה בגלריה
ערן קיוותי - מדביר מוסמך
ערן קיוותי - מדביר מוסמך
ערן קיוותי - מדביר מוסמך
(צילום: freepik)
אם גיליתם תיקנים גרמנים אצלכם - הפתרון היחיד הוא מדביר בבאר שבע לכל סוגי המזיקים. ההדברה מתבצעת באמצעות פיזור פיתיונות ג'ל.
הרחקת זבובים טבעית
זבובים הם אחד המטרדים הנפוצים ביותר. על-מנת לדחות אותם גם בלי הדברה, אפשר לשתול צמחי תבלין. בפרט מתאימים למטרה הזו הגרניום וגם הרוזמרין. שמנים ארומטיים עשויים אף הם להרחיק זבובים. השמנים המומלצים הם מנטה, לימונית, אקליפטוס ולבנדר, ובעיקר כדאי ליצור תערובת של כל הנ"ל (ולחדש אותה מעת לעת). עוד טיפ הוא להניח פרוסות מלפפון על פח האשפה - לא ברור למה, אבל הן מרחיקות את הזבובים, וכך גם מחטי עץ אורן על אדן החלון. גם במקרה זה, אם השיטות הביתיות לא מצליחות, יש להזמין איש מקצוע מנוסה.
הדברת פרעושים ביתית
גם פרעושים הם צרה צרורה, אבל לפעמים אפשר לפתור את הבעיה גם בלי הדברה. בין האפשרויות: פיזור סודה לשתייה על השטיחים והרהיטים, שפשוף יסודי ואז שאיבה עוצמתית (הקפידו לרוקן את השואב הישר לפח של הבניין או השכונה); הצבת קערה עם מים חמים ומעט סבון כלים בחדר המפורעש (בדרך זו אתם יוצרים מלכודת לפרעושים, שיגיעו אליה בלילה); ופיזור מלח על רהיטים ושטיחים. בשיטה האחרונה משאירים את המלח למשך 48 שעות ואז שואבים את האזור. אם עדיין נשארו פרעושים אחרי הפעולות הנ"ל, הפתרון הוא הדברה מקצועית שכוללת גם שאיבה יסודית וגם פיזור חומרי הדברה כנגד כל מחזורי החיים של החרק המציק.

כותב המאמר הינו ערן קיוותי – מדביר מוסמך מומחה להדברת כל סוגי המזיקים