1. החיים הם מלחמה
שונדה ריימס, יוצרת הסדרה, סיפרה פעם כי הרעיון לסדרה התקבל דווקא מיצירה אחרת שכתבה, אך כנראה נפלה בביקורות. הרעיון המקורי היה קשור לדרמת מלחמה, אך ריימס הסבירה שמכיוון שאז ארה"ב הייתה בעצמה במלחמה, הרעיון לא התקבל יפה. בכל מקרה, הבסיס המלחמתי שימש לה כהשראה לסדרה אחרת, המתמקדת בקבוצה של חברים אינטליגנטיים שנאלצים להילחם על המקום שלהם. אז מה הבדל בין שדה לחימה לבין בית חולים?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

2. העולם של האנטומיה של גריי
אחת מן התכונות המזוהות ביותר עם התכנית היא הרבדים השונים הקיימים בה והעומק בו אנו זוכים לצפות אצל חלק מהדמויות. בהקשר זה, בשנת 2006, מפיקי התכנית הוציאו מעין רומן, הכתוב בצורת בלוג, מטעמן של שתי דמויות צדדיות מהתכנית: האחות דבי וג'ו הברמן. מהרומן הכתוב, ניתן להבין לעומק אירועים שונים שהתרחשו באנטומיה של גריי ובנוסף, לקבל מידע שאולי לא ידעתם על חלק מהדמויות.
3. לקחת את התפקיד צעד אחד קדימה
שחקנים רבים בוחרים לאמץ בחייהם מאפיינים שונים של הדמויות אותם ישחקו כדי להתכונן אליהן טוב יותר, ויש כאלה שאף בוחרים לאמץ זמנית את האישיות שלהן. במקרה של אזאיה וושינגטון (ד"ר ברק), נראה כי גם הוא בחר לאמץ את הפרקטיקה המוכרת, על ידי ליווי מנתחים אמיתיים בזמן אמת. שונדה ריימס (היוצרת) סיפרה, כי הוא נהג להישאר שעות מרובות בבתי חולים וללוות רופאים בניתוחים אותם הוא עצמו היה אמור כאילו לבצע בתוכנית.
4. חלק מהאיברים הפנימיים שהופיעו בסדרה לא היו מלאכותיים
עובדה ידועה נוספת על סדרות וסרטים, היא הצורך הבלתי מתפשר של היוצרים ליצור מציאות ריאלית ככל הניתן, בה הכל נראה אמיתי. כך, במשחקי הכס למשל, הכוכבת הראשית נאלצה לאכול כמה לבבות מדומים העשויים מגומי ומשהו דומה לפסטה, בסצנת אכילת לב הסוס המפורסמת, אולם באנטומיה של גריי מסתבר, החליטו שאיברי גומי לא ריאליים מספיק כנראה, שכן הם החליטו להשתמש באיברים אמיתיים של פרות בחלק מן הפרקים כדי ליצור את האשליה באופן המציאותי ביותר.
5. האירועים הרפואיים לא הומצאו
בגדול, כל האירועים הרפואיים מהסדרה נלקחו בד"כ או מכתבי עת שחברי צוות הכותבים קראו או מסיפורים שצופי הסדרה שלחו להם. בכל מקרה, לאחר בחירת המקרה, על צוות הכותבים היה לקרוא כמויות ענק של חומרים על הנושא, המחלה או המצב הרפואי, כדי להכיר לעומק את המונחים ולהבטיח שהם כותבים עלילה שתהיה כמה שיותר מדויקת למקרה הנ"ל.