החום הכבד עדיין כאן למרות שהסתיו מתקרב (כן כן, אפילו ירד השבוע קצת גשם), וזה בדיוק הזמן לבקר בכמה אתרי מים פחות מוכרים בעמק יזרעאל. בשבת האחרונה נסעתי יחד עם שבט ילדיי לסבב מעיינות באזור בית לחם הגלילית, אזור שקט ורגוע מבחינה ביטחונית, למי שדואג.

עין חזין/ עין אורן


פתחנו את היום בטבילה בעין חזין, שם ישנה בריכת מים עמוקה וצלולה המלאה כל ימות השנה. כאשר הבריכה מלאה עד גדותיה עומק המים במקום מגיע לכ-4 מטרים. בסמוך לבריכה נבנה דק גדול מעץ, פינות ישיבה וגם ספסלים.
4 צפייה בגלריה
עין חזין
עין חזין
עין חזין
(צילום: שלי גולדשמידט)

יחודו של עין חזין הוא בכך שחלק מבריכת המים חשופה לשמש בעוד שחלקה השני נמצא מתחת לפני הקרקע בתוך מבנה. בקצהו של המבנה נבנתה נדנדה, כך שאם התעייפתם אתם יכולים לעשות הפסקה קלילה בתוך הבריכה ולהתנדנד להנאתכם. אך ללא ספק האטרקציה האמתית של המקום היא הקפיצה למים העמוקים מהדק.
שמו המקורי של המקום הינו עין חזין ונקרא כך הואיל והמקום נמצא בסמוך לחרבת חזין. לאחר מבצע צוק איתן במהלכו נהרג אורן נח ז"ל בקרב בסג'עייה, חבריו מסיירת גולני החליטו לשפץ את המקום, והציבו במקום אנדרטה לזכרו וכך קיבל המקום את שמו הנוסף עין אורן.
בוויז: עין חזין רמת ישי, חונים ממש בסמוך למקום.

באר אבא


מעין חזין המשכנו לבאר אבא , הנמצאת במרחק של 3 דקות נסיעה בלבד. שמה המקורי של הבאר הוא ביר א-סמנדורה אך כיום קוראים לה באר אבא על שם הישוב אלוני אבא הנמצא ממש בסמוך למקום.

4 צפייה בגלריה
באר אבא
באר אבא
באר אבא
(צילום: שלי גולדשמידט)

באר אבא הוא פנינה קטנה וקסומה, מדובר בבאר שנבנתה בתחילת המאה העשרים. המים במקום עמוקים מאוד וכאשר הבאר מלאה עומק המים במקום מגיע לכ-15 מטרים.
בבאר יש מים בכל ימות השנה ובסמוך לבאר ישנו עץ אקליפטוס עצום אשר משרה צל, למרות שמדובר במקום קטן יחסית עדין מדובר בפינה קסום לעצירה, פק"ל קפה וטבילה צוננת.
בוויז: באר אבא מחוז צפון.

באר טבעון – עין שרקרק


מבאר אבא המשכנו לבאר טבעון, מרחק של 10 דק נסיעה מעין חזין. הבאר נמצאת בתוך מבנה מרובע שבתוכה יש נביעת מים המזינה אותה ללא הרף.

4 צפייה בגלריה
באר טבעון
באר טבעון
באר טבעון
(צילום: דניאל ליטבק)

הבאר מוצלת ונמצאת בתוך מבנה קטן מאבן, בכניסה למעיין ישנו סולם וניתן להיכנס בנוחות ובבטחה למים. המים במקום עמוקים, כשני מטר, ובסופי שבוע משמש המקום לעיתים גם כאתר טבילה/מקווה. מהמקום ישנה גם תצפית נפלאה לעבר עמק יזרעאל.
תרשמו בוייז צומת אלונים, כאשר תגיעו לצומת תפנו לכביש 7513. אחרי הכיכר מצד שמאל תחנו, מהכביש תוכלו כבר להבחין במבנה שבתוכו נמצא הבאר, תעברו את מעבר הבקר ובהליכה קלילה של 3 דק' תגיעו למקום.

4 צפייה בגלריה
המבנה של באר טבעון
המבנה של באר טבעון
המבנה של באר טבעון
(צילום: שלי גולדשמידט)

אז זה היה יום הטיול המושלם שעשיתי עם ילדיי, למי שרוצה להמשיך ולטייל בסביבה: במרחק נסיעה קצר תוכלו להגיע לעין יבקע, נחל ציפורי, בית שערים ולמעיין אלרואי הנמצאים במרחק נסיעה קצר מהמקום.
ועד להמלצה הבאה - אל תשכחו לצאת לטבע, תנשמו, תטיילו. מבטיחה שזה יעשה לכם רק טוב!

קראו גם:

ההמלצות הינם מטעם קהילת המטיילים "אל תבואו יהיה כייף". לעוד המלצות בארץ מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק, אינסטגרם ובאפליקציה החינמית של 'אל תבואו יהיה כייף'.