מי שסבר שהבחירות לרשויות המקומיות בדרום יהיו משעממות ונטולי עניין, פשוט התבדה. הבחירות סיפקו לנו לא מעט דרמות ורגעים מרגשים שעדיין מהדהדים ומסרבים לרדת מהכותרות. עתה לאחר שהתוצאות הסופיות מונחות לפנינו, הגיע הזמן לעשות סיכומים, מן ספירת מלאי - היכן היו מהפכים, מי המנצח הגדול ומי נאלץ להיפרד מהכיסא.
1 צפייה בגלריה
טל אוחנה מצביעה בירוחם. צילום פרטי
טל אוחנה מצביעה בירוחם. צילום פרטי
טל אוחנה מצביעה בירוחם. צילום פרטי
מטבע הדברים, גם בשל ההיבט המגדרי, ירוחם "גנבה" את ההצגה, שם בפעם הראשונה נבחרה אישה בדמותה של טל אוחנה שזכתה לאמון הציבור וקיבלה 58.90% מהקולות והקדימה את המתחרה שלה, נילי אהרון שהסתפקה ב-32.58%. אילן אלמקייס, שקצת נדחק לאחור בשל ההתמודדות ראש בראש בין שתי הנשים, קיבל 8.52% בלבד.
דרמה גדולה לא פחות התרחשה בישוב מיתר, שם היו כל המרכיבים ליצירת עלילה: ראש המועצה, אבנר בן גרא, הפסיד ופרש מהפוליטיקה המקומית. ואם לא די בכך, למתמודדת חדווה שקד היו חסרים שני קולות בלבד כדי להתמודד בסיבוב השני. שקד ממש התאכזבה ומתקשה להשלים עם התוצאה המרגיזה. לבסוף הבוחרים קבעו כי שני האנשים עם השם הפרטי הזהה, שמעון פרץ שהצביעו עבורו 38.63% וקיבל את מירב הקולות, יתמודד מול שמעון מזוז שקיבל 20.66% מקולות הבוחרים.
סימה כחלון מעומר מסתובבת עם תחושת החמצה - ובצדק. היא הפסידה לפיני בדש בהפרש של 87 קולות בלבד, בדש 50.90% (2448 קולות) וכחלון 49.10% (2361 קולות), מה שמאפשר לבדש להמשיך לכהונה נוספת שתחילתה בשנת 1990.
בלהבים ניצבים בפני סיבוב שני כשהמועמד יוסף ניסן מוביל עם 30.32% מהקולות, מה שלא מספיק על מנת להכריז ניצחון. מי שיתייצב מולו יהיה ככל הנראה כפיר מימון שקיבל 23%. רונית דמרי עייאש השיגה 18%, שלמה שיטרית עם 15.7% וקובי נודלמן אחרון עם קרוב ל-13%.
הכרעות ברורות היו במספר ערים, למשל באופקים: ראש העיר הליכודניק המכהן איציק דנינו גרף 81.95% מהקולות מול יריבו גדעון סבגי שקיבל 18.05%. בנתיבות המצב דומה, ראש העירייה, יחיאל זוהר (63.97%) גבר על מתחרהו משה בנימין פרץ (36.03%). כנ"ל במצפה רמון: רוני מרום נשלח על ידי הציבור לקדנציה שנייה ברציפות עם 61.33% מול 20.51% למתמודד עו"ד גיל אטלי. פלורה שושן (אחותו של ח"כ עמיר פרץ ובעבר ראש המועצה) הגיעה למקום השלישי עם 18.16%.
קמפיין יצרי בלתי מתפשר התקיים בערד, כאשר המלחמה בין החרדים (בעיקר חסידי גור) לחילונים, אותם מייצג ראש העירייה עו"ד בן חמו, גלש לאלימות מילולית ובמהלך השנים גם לאלימות פיזית. על אף האווירה הקשה והמתיחות בן חמו זכה לאמון רוב התושבים וקיבל 63.04%. מועמד הליכוד משה אדרי קיבל 33.49% והמועמד הנוסף דב קלימן זכה לקולות מועטים שתורגמו ל-3.47% בלבד.
דימונה, מעוז הליכוד שנציגו ראש העיר בני ביטון ניצח בהפרש של אחוזים בודדים כשקיבל 51.60% מול 46.57% של נסים פרץ. המועמד ג'קי אדרי לא היווה איום על השניים כשקיבל רק 1.83%.
הפסד מרגיז: לחדווה שקד היו חסרים קולות בודדים כדי לעלות לסיבוב השני במיתר הכרעה דרמטית: ליטבינוף יוכל להמשיך להתמודד על ראשות מועצת תמר חזן לסגן ראש עיריית ערד: "העיר נראית בית שימוש כי מנהלים אותה בתי שימוש"
במועצה האזורית בני שמעון יש מחליף לסיגל מורן שפרשה. ניר זמיר זכה לרוב קולות הבוחרים (53.23%) וגבר על שגב כהן שקיבל נתח קולות נכבד של 46.23%. גם במועצה האזורית תמר הושגה הכרעה כאשר דב ליטבינוף נבחר לכהונה נוספת כשקיבל 55.68% מול 44.32% לאורי פרי גל.
ואם חשבתם שרק בערים ובישובים היהודיים סיפקו לנו עניין וסיפורים עסיסיים, אז יש לנו חדשות בשבילכם. ברהט, העיר הבדואית הגדולה בישראל, התבצע מהפך, כאשר פאיז אבו סייהיבאן, מורה ומחנך, מהפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, גבר על ראש העיר המכהן, טלאל אלקרנואי והדיח אותו מתפקידו. אבו סייהיבאן זכה ב-42.42% מקולות הבוחרים, כאשר אקלרנואי הסתפק ב-33.76%. כאן המקום לציין, כי בבחירות הקודמות ב-2013 אלקרנאוי ניצח את אבו סייהיבאן ונבחר לראש העירייה - סוג של נדנדה. מעניין אם השניים יפגשו שוב בבחירות הבאות.
בתל שבע לא הושגה הכרעה ושני המתמודדים עומאר אבו רקייק (39.38%) ומוסה אלאעסם (33.98%) יתמודדו בסיבוב השני, בשבוע הבא ב-13 לנובמבר.
ביישוב שגב שלום אין חדש, עמאר אבו מעמר ממשיך לקדנציה נוספת בזכות 58.94% שקיבל. המתמודד מולו סמיר אבו סעיד זכה ל-41.06% מהקולות הכשרים ומה שנותר לו הוא לנסות את מזלו בפעם הבאה.
בפעם הראשונה, צעירי המגזר הבדואי קוראים: "אל תצביעו לפי חמולות ושבטים"
את בירת הנגב שמרנו לסוף. התוצאות בבאר שבע היו כל כך צפויות שאפילו כשנשאלו ילדים בגן בשכונת רמות מי לדעתם ינצח בבחירות ובגדול כולם ענו בקול: רוביק. אכן דנילוביץ' לא הפתיע איש ושיחזר את הישגו מהבחירות הקודמות כשקיבל 92.14% והותיר הרחק מאחור את משה ינאי עם 5.97% ופימה פיינבלום עם 1.89%.
בחירות 2018 בבאר שבע: אלה הם חברי המועצה החדשים שלכם
את התוצאות המלאות, כולל חלוקת הקולות למועצות הרשויות, תוכלו למצוא באתר 'בוחרים' של משרד הפנים.