אמש נסגרו הקלפיות בבחירות הגדולות שהתקיימו אי פעם בישראל, עם למעלה מ-6.6 מיליון בעלי זכות בחירה ב-11,000 קלפיות, בחירות בהן עלה אחוז ההצבעה בצורה ניכרת.
1 צפייה בגלריה
קבלת קלפיות באר שבע. צילום: דניאל כהן
קבלת קלפיות באר שבע. צילום: דניאל כהן
קבלת קלפיות באר שבע. צילום: דניאל כהן
אין הרבה הפתעות בבחירות בבאר שבע. רוביק דנילוביץ' שמר על פופולריות וקיבל 91.5% מקולות הבוחרים (כ-34 אלף קולות). איש האופוזיציה משה ינאי השיג 6.3% ואילו פימה פיינבלום הגיע ל-2% בלבד.
ומה בנוגע למועצת העיר? נכון לשעה 7:00 בבוקר (לא כולל את ספירת קולות החיילים, מוגבלים בניידות ושוהים במוסדות שונים), רשימתו של דנילוביץ' 'דרך חדשה' הגדילה את כוחה בשני מנדטים ועלתה ל-16 מושבים במליאה. סיעת 'באר שבע ביתנו' חטפה ירידה משמעותית, מ-3 מנדטים למנדט אחד בלבד.
הליכוד הפתיע והכפיל את כוחו עם 2 מנדטים. בבית יהודי הצליחו לשמור על 2 המנדטים הקיימים. הפיצול במגזר החרדי גבה מחיר מסיעת ש"ס שירדה מ-3 ל-2 מנדטים. המרוויחה היא סיעת 'גשר' שקיבלה 2 מנדטים.
רשימתו של משה ינאי 'אור' ירדה למנדט אחד ואילו יסמין סקס-פרידמן ורשימתה 'קהילה' הצליחו להשיג מנדט אחד. שאר הרשימות לא עברו את אחוז החסימה: רשימתו של פימה פיינבלום 'כוח באחדות' לא תיכנס למועצת העיר, כמו גם הרשימות 'דרכי נועם' של הרב קרליץ, 'מגיע לנו יותר' של יהודה אלוש, ו'קול באר שבע' של איציק דהאן ופרופ' אשר בשירי.
התוצאות בערים ובמועצות המקומיות בנגב בערד ימשיך לכהן עו"ד ניסן בן חמו, שקיבל 63%, כלומר 8,748 מקולות הבוחרים, משה אדרי שהתחרה בו וקיבל את תמיכת מפלגת הליכוד הארצית הגיע ל-33.5% ואורן קליינמן השיג רק 3.5%. בני ביטון ימשיך לכהן בראש עיריית דימונה, אחרי שקיבל כ-51% מהקולות. יריבו ניסים פרץ הצליח להשיג 46%.
טל אוחנה תהיה ראשת המועצה הבאה של ירוחם, אחרי שהצליחה להשיג 59% מהקולות. יריבתה, נילי אהרון, שזכתה לתמיכת ראש הממשלה, הגיעה ל-32%. במצפה רמון רוני מרום לקח בגדול את הבחירות, עם 61% מהקולות.
המאבק הצמוד בעומר הוכרע ופיני בדש, ראש המועצה הוותיק, ניצח את סימה כחלון בהפרש של 112 קולות בלבד. במיתר כנראה ילכו לסיבוב שני, מאחר ושמעון פרץ קיבל 38% מהקולות. עם זאת, הספירה עדיין נמשכת ולכן ייתכן שהוא ישיג את 40% הנדרשים כדי לנצח בסיבוב הראשון. בכל מקרה ניתן לומר בוודאות כי ראש המועצה המכהן, אבנר בן גרא, לא ימשיך לקדנציה נוספת, אחרי שהשיג 20% בלבד.
גם בלהבים ניצבים בפני סיבוב שני. יוסף ניסן השיג 30% מהקולות, מה שלא מספיק על מנת להכריז ניצחון. מי שיתייצב מולו יהיה ככל הנראה כפיר מימון שקיבל 23%. רונית דמרי עייאש השיגה 18%, שלמה שיטרית עם 15.5% וקובי נודלמן אחרון עם 13%.
בנתיבות אין חדש תחת השמש. ראש העירייה המכהן מאז שנת 1989, יחיאל זוהר, גבר על המתמודד מולו, משה בנימין פרץ, בדרך לקדנציה שביעית על כס ראש העירייה, כשהשיג 63% מהקולות. "הציבור אמר את דברו", ציין זוהר עם היוודע התוצאות, "מחר אני בעבודה כרגיל. אני מאוד מעריך ומודה לציבור שנתן בי את אמונו".
גם באופקים ראש העירייה המכהן בחמש השנים האחרונות, איציק דנינו, ימשיך בתפקידו קדנציה נוספת של חמש שנים אחרי שהשיג 82% מהקולות. האופטימיות של גדעון סבגי, יריבו של דנינו, לא סייעה לו ובסופו של יום הוא הפסיד במירוץ לראשות העירייה. עם היוודע התוצאות נשם דנינו לנשום לרווחה. "אני מרגיש עכשיו את מה שהרגשתי כל הקמפיין. תושבי העיר ידעו להעריך את עשייתי בחמש השנים האחרונות והביעו בי את אמונם".
וברהט - מהפך. ראש העיר המכהן, טלאל אלקרנאווי לא ימשיך בתפקיד אחרי שקיבל רק 19% מהקולות. מי שככל הנראה יכנס ללשכת ראש העירייה הוא פאיז אבו צהבאן שהשיג 47% מקולות מהצביעים בעיר.
התוצאות במועצות האזוריות גדי ירקוני נבחר לקדנציה שניה במועצה האזורית אשכול, ברוב של 56% מקולות הבוחרים. ירקוני גבר על המתמודד אפרים (אפי) מישוב ממושב אוהד. "אני מודה לתושבי אשכול על האמון שניתן לי להמשיך ולהוביל את המועצה קדימה", אמר ירקוני עם היוודע התוצאות, "הבחירות מאחורינו ומשימות רבות ומשמעותיות עומדות לפתחנו. אני מברך את אפי מישוב על מערכת בחירות עניינית והוגנת. ממחר שותפיי לניהול המועצה ואני ממשיכים לעבוד למען כלל תושבי אשכול".
ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, חבר קיבוץ עין גדי, נבחר לקדנציה רביעית בתפקידו לאחר שזכה ב-56.3% מקולות המצביעים וגבר על אורי פריגל ממושב נאות הכיכר שקיבל 43.7% מקולות המצביעים. במטהו של ליטבינוף ציינו כי "הסלוגן של ליטבינוף היה 'דב מנצח לא מחליפים' וכך קרה".
ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון הנבחר אמר אמש: ״אנחנו אחרי יום מותח וערב עוד יותר מותח. אני מודה לתושבי המועצה האזורית בני שמעון שנתנו לי את אמונם ומבטיח לשרת אותם נאמנה. זוהי גם הזדמנות להודות לראש המועצה המסיימת את תפקידה, סיגל מורן, על תמיכתה בי ועל העבודה המסורה שעשתה עבור כולנו בעשור האחרון״.
לתוצאות נוספות ברשויות נוספות ובמועצות האזוריות - לחצו כאן.
נזכיר כי אלו הן תוצאות לא סופיות. הנתונים מבוססים על ספירה חלקית​.
אחוזי ההצבעה בנגב באר שבע: 47%. דימונה: 60%. נתיבות: 77%. ירוחם: 74%. ערד: 60%. מצפה רמון: 60%. להבים: 72%. עומר: 71%. מיתר: 69%.