12 רשימות ושלושה מועמדים לראשות העיר יבקשו מחר (שלישי) את אמון הציבור בבאר שבע, בשאיפה להיות המנהיגים המקומיים הבאים. למעשה, בבאר שבע לא צפוי סיבוב שני בבחירות והסיפור המעניין הוא דווקא הרכב מועצת העיר והקואליציה שתורכב מיד אחרי אחריהן.
4 צפייה בגלריה
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: קובי קואנקס
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: קובי קואנקס
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: קובי קואנקס
לא פחות מ־12 רשימות יתמודדו על נתח מנדטים קטן יחסית. כיום לרשימתו של ראש העירייה המכהן, רוביק דנילוביץ', ישנם 14 חברי מועצה מתוך 27 מושבים בסך הכל. במידה והרשימה תשמור על כוחה ותקבל את אותו מספר מנדטים, יישארו "על הנייר" 13 מושבים בלבד, עליהם יתמודדו 11 רשימות.
לחצו כאן לסקירה ולתחזית המלאה משאל מיינט באר שבע: במה צריך לטפל ראש העיר שייבחר?בחנו את עצמכם: מי מכיר את ראשי הערים?
מי רשאי להצביע? כל אזרח ישראל ותושב קבע מעל גיל 17 ורשום בפנקס הבוחרים. משרד הפנים שלח לכל בעלי זכות הבחירה הודעה, במידה ולא קיבלתם הודעה לבוחר תוכלו לבדוק את זכאותכם להצביע באתר של משרד הפנים.
כיצד מזדהים? על מנת לממש את זכות הבחירה שלכם יהיה עליכם להזדהות באחת מהאפשרויות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון.
מתי הקלפיות פתוחות? הקלפיות בכל הארץ ייפתחו בשעה 7:00 בבוקר ויפעלו ברציפות עד השעה 22:00 בערב.
איפה אני אמור להצביע? אם קיבלתם הודעה לבוחר בדואר, מיקום הקלפי שלכם מצוין שם. אם לא, תוכלו לברר כאן היכן מצביעים.
איך מצביעים? בשני פתקים. הפתק הלבן לסיעה והפתק הצהוב לראשות העיר.
קמפיינים מהבוידעם: בחזרה אל הימים שבהם שלטי החוצות שלטו מוכנים לבחירות? בואו למשחק הטריוויה הגדול
אלה המועמדים והרשימות המתמודדות:
1. 'דרך חדשה' בראשות רוביק דנילוביץ'
4 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ'. צילום: שי שמואלי
רוביק דנילוביץ'. צילום: שי שמואלי
רוביק דנילוביץ'. צילום: שי שמואלי
האם הוא יצליח לשבור את השיא של הבחירות הקודמות ב-2013, אז קיבל דנילוביץ' כ-92% מהקולות? גם אם לא, סבירות גבוהה כי הוא ימשיך לכהן בתפקיד גם בקדנציה הקרובה. דנילוביץ' נלחם בימים אלו כדי לשמור על קואליציה יציבה במועצת העירייה, כשהמטרה העומדת לנגד עיניו היא לשמור ואפילו להגדיל את כוחה של רשימתו. פתק צהוב: רוביק דנילוביץ'. פתק לבן: ד', 'דרך חדשה'.
2. 'אור', בראשות משה ינאי
4 צפייה בגלריה
משה ינאי. צילום: שי שמואלי
משה ינאי. צילום: שי שמואלי
משה ינאי. צילום: שי שמואלי
ינאי, האופוזיציונר היחיד בקדנציה החולפת, התחיל בקמפיין הבחירות שלו לפני כולם ושטף את העיר בשלטי פרסום עוד לפני שהמועמדים האחרים בכלל פתחו בקמפיין. ינאי מקווה שבבחירות הללו ישבור את מחסום שני המנדטים ויהפוך סוף סוף לראש הסיעה הגדולה אחרי סיעתו של ראש העירייה. פתק צהוב: משה ינאי. פתק לבן: אר, 'אור'.
3. 'כוח באחדות' בראשות אפרים (פימה) פיינבלום
4 צפייה בגלריה
אפרים (פימה) פיינבלום. צילום: שי שמואלי
אפרים (פימה) פיינבלום. צילום: שי שמואלי
אפרים (פימה) פיינבלום. צילום: שי שמואלי
היזם ואיש העקסים, וגם המתמודד המבוגר ביותר (82), הכריז על ריצתו לראשות העירייה עוד במרץ. רשימתו פונה למצביעים מסורתיים של יוצאי ברית המועצות, עם פזילה לדור הצעיר המתגורר בעיקר בשכונות נחל עשן, נחל בקע וי"א. פיינבלום לא זר לתפקידים ציבוריים, ואף כיהן כחבר מועצת עיריית באר שבע בין השנים 1981-1991. פתק צהוב: אפרים (פימה) פיינבלום. פתק לבן: י', 'כוח באחדות'.
4. הליכוד בקדנציה החולפת למפלגת השלטון היה רק מנדט אחד. מי שגויס לטובת הקמפיין של "הליכוד", בראשות שמעון בוקר, היה כצפוי, ראש הממשלה שמופיע בשלטי החוצות של הרשימה. במפלגה מקווים שמצביעי הליכוד המסורתיים, שתמכו ברשימה של רוביק דנילוביץ', יעבירו את קולותיהם לרשימה המזוהה עם מפלגת השלטון. פתק לבן: מחל.
5. ש"ס בש"ס, בראשות עופר כרדי, מסתמכים על דפוסי ההצבעה לכנסת ה־19, בהם קיבלה המפלגה הארצית בבאר שבע 13% מקולות הבוחרים (10,939 קולות) והיתה למפלגה השנייה בגודלה בבירת הנגב אחרי הליכוד. פתק לבן: שס.
6. באר שבע ביתנו רוב מצביעיה של באר שבע ביתנו", שמזוהה כמובן עם מפלגת "ישראל ביתנו", מגיעים מחיוצאי ברית המועצות לשעבר. הפעם חברי הרשימה הוחלפו לגמרי והמפלגה מציגה פנים חדשות ולא מוכרות. פתק לבן: ל'.
7. הבית היהודי גם בבית היהודי גוייס ראש המפלגה הארצית לטובת הקמפיינם ושלטי החוצות. פניהם של נפתלי בנט ואיילת שקד התנוססו לצידם של הרב גדי מזוז ויוסי דלויה, שעזב את הליכוד, וגם הם מקווים להביא יותר ממנדט אחד. פתק לבן: טב.
8. גשר חבר המועצה שמעון טובול עזב את מפלגת ש"ס בטריקת דלת, ורץ ברשימת "גשר" שמאחוריה עומד הרב יוסף חיים בצרי. הרשימה תומכת ברוביק דנילוביץ' לראשות העיר פתק לבן: ג'. גשר.
9. דרכי נועם בהמשך למגמת הפיצולים במגזר החרדי, הודיע הרב נחום קרליץ על ריצה למועצת העיר ברשימה עצמאית. זו הפעם השלישית שקרליץ מתמודד למועצת העירייה והפעם הוא מאמין שיצליח להיבחר. פתק לבן: נ'.
10. מגיע לנו יותר הרשימה החברתית של הפעיל הוותיק יהודה אלוש, תנסה להשיג את מירב הקולות על מנת לקבל מקום סביב שולחן המליאה בכיכר בגין. הרשימה רצה על טיקט של סיוע לאוכלוסיות מוחלשות ונותנת דגש לשכונות הוותיקות. פתק לבן: זו.
11. קול באר שבע איציק דהן, בנו של הרב מישאל דהן המנוח, לשעבר רבה הראשי של באר שבע וראש אבות בתי הדין, עומד בראש רשימה חדשה שמצטרפת לשלל הרשימות הדתיות-חרדיות ואליו הצטרף גם פרופ' אשר בשירי. דהן שימש בעבר כמנכ"ל המועצה הדתית, עוזר יו"ר המועצה ויו"ר הוועד הארצי של המועצות הדתיות בארץ. פתק לבן: ק'.
12. קהילה לא מעט רשימות חרטו על דגלן את הטיקט החברתי ובולטת במיוחד רשימת "קהילה" בראשות יסמין סקס־פרידמן. לא פחות מארבע נשים תופסות מקומות בחמישייה הראשונה של הרשימה, כשהגבר היחיד הוא הבעלים של קפה 'לולה', צח ברק. מדובר ברשימה מסקרנת, אך כזו שקשה באמת לדעת מה כוחה אל מול רשימות ותיקות ומסורתיות. פתק לבן: פה.