צועדים לאחדות. בשעה שרשימות חרדיות וחילוניות מתמודדות בנפרד ומייצגות מגזרים שונים, בנתיבות רצה למועצת העירייה רשימה המשלבת בתוכה חילונים לצד חרדים. שמה של הרשימה מעביר היטב את המסר שהיא משדרת: 'אחדות ביחד', כאשר תחת קורת גג אחת מופיעים אנשים מכל שכבות האוכלוסייה. מי שעומד בראש הרשימה הוא רפאל שריקי (40) שמצהיר: "אני מאמין בהרמוניה שנוצרה בין דתיים לחילונים".
1 צפייה בגלריה
(מימין) ישראל חניה עם הרב מאזוז. צילום: פרטי (גיליון 26.10.18)
(מימין) ישראל חניה עם הרב מאזוז. צילום: פרטי (גיליון 26.10.18)
(מימין) ישראל חניה עם הרב מאזוז. צילום: פרטי (גיליון 26.10.18)
במקום השני ברשימה שובץ ישראל חניה (34) שמכהן כחבר מועצה ונחשב לרוח החיה ברשימה. "נתיבות היא דוגמה מצוינת לשילוב בין חרדים וחילונים, ורשימת 'אחדות ביחד' היא מפלגה שמייצגת את הנתון הזה בצורה הטובה ביותר, שכן חברי הרשימה מייצגים את העולם החרדי והחילוני כאחד". חברי הרשימה מצהירים במצע הבחירות שלהם כי מטרת הרשימה היא לתת מענה לפלח הצעיר בעיר, הן מבחינת תרבות ובילויים והן בחינוך, תעסוקה, ועוד.
השילוב המעניין הזה בין חרדים לחילונים לא נעלם מעיניהם של רבנים וגורמים אחרים בנתיבות שהוקסמו והתלהבו מהרעיון. אחד מאלה הוא הרב מאיר מאזוז, המקובל על תושבי נתיבות ונחשב לדמות מלכדת ומאחדת, והודיע על תמיכתו ברשימה ונתן לה את ברכתו. חברי הרשימה מבטיחים שאם יקבלו מספיק כוח במועצה, הם ידאגו לטפל בנושאים שמעסיקים את הצעירים בני המקום תוך שיתוף פעולה עימם.