ישיבת מועצת עיריית באר שבע הסתיימה הערב (רביעי) והיא היתה האחרונה לקדנציה זו. רוב חברי המועצה, 15 במספר, הזדהו עם רשימת "דרך חדשה" בראשותו של רוביק דנילוביץ'. 14 חברי רשימתו ועוד חבר מועצה, יוסף בן עמי, מסיעת "אופק" (אותה הקים בבחירות האחרות ראש העירייה לשעבר דוד בונפלד) העביר את המנדט של רשימתו לדנילוביץ'.
1 צפייה בגלריה
ישיבת מועצת העיר באר שבע, צילום: יעקב לוי
ישיבת מועצת העיר באר שבע, צילום: יעקב לוי
ישיבת מועצת העיר באר שבע, צילום: יעקב לוי
חברתו לסיעה של בן עמי, אורטל שמואלי פרלמן (בשעה טובה נמצאת בחדר לידה) שלחה מכתב בו הודיעה כי היא מזדהה עם רשימת הליכוד. חברת המועצה יסמין סקס פרידמן, מסיעת "אור" בראשות משה ינאי, הזדהתה עם רשימתה החדשה "יש עתיד" ולמעשה העבירה את המנדט לרשימתה החדשה, אותה תוביל בבחירות.
ואילו חברת המועצה, ד"ר רות פרנקל, מסיעת "הבית היהודי" החליטה לא להזדהות עם אף רשימה ומפלגה, מה שגרם לכעס בקרב חברי "הבית היהודי" שטענו כי "סתם הלך המנדט של המפלגה".
בכל זאת היתה קצת נחת ל"בית היהודי" כאשר חבר המועצה מטעם הליכוד, יוסי דלויה, הצהיר על הזדהותו עם "הבית היהודי". גם כאן, מצד חברי הליכוד הביעו אכזבה מצעדו של דלויה.
גם בקרב המגזר החרדי היו הפתעות, כאשר חבר המועצה שמעון טובול, שנבחר מטעם מפלגת ש"ס, החליט להזדהות עם "דגל התורה - גשר". טובול המייצג את חצרו של הרב יוסף חיים בצרי, החליט להתמודד בבחירות הבאות שלא ברשימה של ש"ס.
הסיפור הדרמטי במועצה התרחש בפתיחת הישיבה, כאשר היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד חיים טורקל, נתן הצהרה לפיה עקב הרשעתו של יגאל אובשייביץ' על עבירות שיש עימן קלון, הוא חדל לכהן כחבר מועצת העירייה. במקומו נכנס למועצה הבא בתור ברשימה, קובי פודגויצקי, ששלח מכתב בו הצהיר כי הוא מזדהה עם רשימת "באר שבע ביתנו", שלא כמו חברי סיעתו, ולרי מיגירוב ומשה בורוכוב, שהחליטו להזדהות עם רשימת "כוח באחדות" בראשות המועמד לראשות העירייה, אפרים פימה פיינבלום (כפי שנחשף במיינט באר שבע).
בסיום הישיבה התקבצו חברי המועצה לצילום משותף, מזכרת מהקדנציה היוצאת.
קצת נתונים על הבחירות בבאר שבע: על פי משרד הפנים האוכלוסייה בעיר מונה 219,570 תושבים מתוכם 167,562 בעלי זכות הצבעה. ברחבי העיר יהיו 279 קלפיות, כאשר הפעם יפתחו 38 קלפיות נגישות לבוחרים שלא יכולים להגיע לקלפיות רחוקות, וכן יפתחו קלפיות בבית החולים ובבתי הכלא. מנהל הבחירות בבאר שבע הוא אלי יפרח מטעם משרד הפנים.
מהי ישיבת הזדהות? ישיבת הזדהות וקביעת סיעות המועצה היוצאת, על פי המפקחת על הבחירות מטעם משרד הפנים, היא ההזדמנות של כל חבר מועצה להודיע עם איזו סיעה הוא מזדהה לקראת הבחירות הקרובות.
ההזדהות היא חופשית, וחבר מועצה אינו חייב להזדהות דווקא עם הסיעה שבמסגרתה נבחר בבחירות הקודמות. חבר מועצה יכול לבחור להזדהות עם אותה סיעה, עם סיעה אחרת - ואף עם סיעה חדשה. חבר מועצה יכול גם לבחור שלא להזדהות עם אף סיעה.
לקביעת סיעות המועצה היוצאת יש חשיבות רבה, בין היתר ישנן משמעויות לעניין חוק המימון, וכן ועדת הבחירות תורכב לפי ההרכב הסיעתי כפי שנקבע בשלב זה.