מליאת מועצת עיריית באר שבע קיימה אמש (רביעי) דיון במצב העסקים הקטנים והבינוניים, זאת לאור סקר של חברת 'דן אנד ברדסטריט' שדירג את באר שבע כעיר שהכי הרבה עסקים נסגרים בתחומה.
1 צפייה בגלריה
מליאת עיריית באר שבע, דו"צ
מליאת עיריית באר שבע, דו"צ
מליאת עיריית באר שבע, דו"צ
חבר האופוזיציה משה ינאי, הגיש הצעה לסדר בנושא ודרש מהעירייה להקל על בעלי העסקים ולא להכביד עליהם במיסים ובדו"חות וקנסות "להוריד את היד מההדק" אמר ינאי, וציין כי כניסת רשתות גדולות גרמה לכך "שכל העסקים בבאר שבע נדפקו".
ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', ציין, כי לא ניתן למנוע כניסת רשתות ופתיחת עסקים גדולים בעיר: "אנחנו חלק מהגלובליזציה", אמר, "היום אנשים רוכשים דרך האינטרנט אי אפשר לעצור את הקדמה". יחד עם זה, דנילוביץ' חזר ואמר, כי צריך לעזור לעסקים הקטנים וכי העירייה כבר החלה בתהליך בכיוון זה: "אנחנו מבינים שצריך לעשות משהו דרסטי".
דנילוביץ' פירט שורה של צעדים שכבר ננקטו וכאלה שינקטו בעתיד, ביניהם גם הפחתה משמעותית בתעריפי הארנונה לעסקים בשכונות מגורים ובמקומות אחרים בצורה מדורגת.
אולם גולת הכותרת היא כי העיר באר שבע נבחרה להקים צוות חדשנות שיקדם תכניות עירוניות מחוללות שינוי. הצוות אשר החל פעילותו בינואר 2018, פועל בתמיכת הקרן הפילנתרופית של איש העסקים וראש עיריית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג, והוא חלק מרשת עולמית, בה חברות ערים נוספות וגדולות בעולם כמו שיקגו, לוס אנג'לס, טורונטו ופריז. האתגר הראשון שהעירייה בחרה לפעול במסגרת הקרן הוא פעילות העסקים הקטנים.
צפו בקטע מתוך ישיבת העירייה: