אילאיל רזון־יעיש, גננת תושבת להבים, לא האמינה שזה קורה לה. בעקבות תגובתה לפוסט שפירסם בשעתו חבר מועצת להבים, יוסי ניסן, המתמודד לראשות המועצה, בו טען שבנו של ראש המועצה, אלי לוי, מועסק בחברת בנייה בבעלות מקורביו של ראש המועצה, אשר זכתה בביצוע עבודות תשתית בלהבים, רזון־יעיש נתבעת עתה בשתי תביעות לשון הרע בסכום כולל של 700 אלף שקל. בימים אלה היא פותחת בקמפיין לגיוס המונים למימון המערכה המשפטית שהיא מתכוונת לנהל מול אותן תביעות.
2 צפייה בגלריה
אילאיל רזון-יעיש (צילום: יעיש רזון)
אילאיל רזון-יעיש (צילום: יעיש רזון)
אילאיל רזון-יעיש (צילום: יעיש רזון)
בפוסט שפירסם לפני כחצי שנה בקבוצת הפייסבוק של תושבי להבים, טען ניסן כי חברה שנמצאת בבעלות חברים קרובים של לוי, כך על פי הגדרתו, היא המבצעת את פרויקט הקמת בריכת מי הקולחין של מועצת להבים בהיקף של כשלושה מיליון שקל. עוד כתב ניסן באותו פוסט כי "להזכירכם, זו החברה שגם מבצעת את העבודות עבור הקמת הדיור המוגן ביישוב. מדובר בחברה בה מועסק בנו של ראש המועצה. הדבר לא הובא לידיעת חברי המועצה".
רזון־יעיש (40), העוסקת בחינוך לגיל הרך ומפעילה צהרון, הגיבה על אותו פוסט בנוסח: "היא לא מתמודדת, היא פשוט מקבלת את העבודות. עכשיו תגידו שגם האינטרנט משקר. מצחיק כמה שזה עצוב".
בנו של ראש המועצה בחר להגיב לאותו פוסט של רזון־יעיש וכתב כי "מה שעצוב שאנשים כמוך חושבים שזה מצחיק להאשים חברות בשחיתות. מזל שיש חוק נגד זה". בתגובה השיבה רזון־יעיש כי "יש חוק נגד צחוק? מותר להביע דעה. לא רק לעשירים והמקובלים מותר".
באחרונה, לאחר שהגישו תביעת לשון הרע גם נגד כותב הפוסט המקורי, החליטו התובעים לתבוע בשתי תביעות לשון הרע את רזון־יעיש בגין תגובתה לפוסט. תביעה אחת בסך של 555 אלף שקל הוגשה בבית משפט השלום בתל־אביב בשם חברת 'אורון החזקות', והתביעה השנייה בסך 146 אלף שקל הוגשה בבית משפט השלום באשדוד על ידי ראש מועצת להבים, אלי לוי.
בתביעתו טען ראש מועצת להבים כי תגובתה של רזון־יעיש, "הינה פרסום חסר בסיס שנועד להכפישו, לבזותו ולעשותו ללעג בעיני הבריות. למעלה מכך, הנתבעת ייחסה לתובע מעשים שיש בהם משום חשד לפלילים. ייחוס עבירה פלילית נחשב כפרסום לשון הרע ברף הגבוה".
בכתב התביעה של חברת 'אורון החזקות' ובעליה גילי עזריה ויואל עזריה, נטען כי "מדובר בדיבה חמורה מאין כמותה, שקרית וחסרת שחר, חריפה, פוגענית, שנועדה לפגוע בתובעים בכוונת מכוון, שאין בה שמץ של אמת, ושהנתבעת כלל לא טרחה לבדוק או לבחון את נכונות או אמיתות העובדות בטרם בחרה לפרסם את הפרסום המכפיש".
במסגרת כתבי ההגנה שהגישו עורכי הדין אלעד איזנברג וטוני ימין בשמה של רזון־יעיש, נטען כי "מדובר בתביעת השתקה, שתכליתה להשתיק ולהלך אימים על תושבי להבים פן ימתחו ביקורת על התנהלות המועצה והעומד בראשה".
בתגובה לדברים אמר השבוע ראש מועצת להבים, אלי לוי, ל"ידיעות הנגב", כי "אני האחרון שרץ לערכאה משפטית. לפני הגשת התביעה היתה בפניה של הנתבעת אפשרות להתנצל על הדברים והיא סירבה לכך. אין לה היום על מה להלין. אי אפשר להיות עם יד קלה על המקלדת ולהשמיץ. אישי ציבור הפכו להיות שק חבטות. גם אין פה שום עניין פוליטי. עוד לפני כחמישה חודשים קיבלתי החלטה שלא לרוץ לקדנציה נוספת, כך שלטענותיה על היבט פוליטי אין כל בסיס והתביעה בעינה עומדת".
2 צפייה בגלריה
אלי לוי. צילום: שי שמואלי
אלי לוי. צילום: שי שמואלי
אלי לוי. צילום: שי שמואלי
אילאיל רזון־יעיש ציינה השבוע בשיחה עימה, כי "חטפתי הלם כשקיבלתי את שתי התביעות הללו. אני אדם נורמטיבי שזו לו הפעם הראשונה שנקלע לסיטואציה שכזו. מדובר בתביעות מופרכות ואין לי ברירה להגן לא רק על עצמי, אלא גם על חופש הביטוי וזכות ההבעה במרחב הציבורי. לא התלהמתי ולא כל ביקורת ברשת החברתית צריכה להסתיים בתביעה של מאות אלפי שקלים". כאמור, בימים אלה פתחה רזון־יעיש בקמפיין למימון המערכה המשפטית שלה, שעלותה נאמדת בכ־75 אלף שקל. עד עתה כבר גייסה רזון־יעיש כשליש מהסכום הזה.