עובד וחוגג

מי אני: שלומי כהן (28), די.ג'יי.
למה התחפשתי בילדותי: "אני זוכר הרבה תחפושות שהיו נפוצות בשנות ה־90: פאנקיסט, זורו, הליצן הבוכה חצי שחור חצי לבן, קאובוי, ועוד".
8 צפייה בגלריה
יתחפש השנה לטייס. שלומי כהן
יתחפש השנה לטייס. שלומי כהן
יתחפש השנה לטייס. שלומי כהן
(צילום: עדן זמר, אלבום פרטי)
תחפושת אהובה: "אני לא חושב שהיה משהו ספציפי שאהבתי יותר מאחרים. אני אוהב את פורים, כי מטבעי, אני אדם שאוהב לחייך ולצחוק. אם היה משהו שממש אהבתי זה הקאובוי בגלל כל האביזרים".
השנה אתחפש ל: "דאגתי השנה לתחפושת של טייס. נראה לי קטע די מגניב להיות בקוקפיט של המסיבה, בעמדת הדי.ג'יי. אולי זה גם בגלל שאני אוהב לטוס עם הבליינים ולהרים את המסיבה לגבהים חדשים, בטח בפורים".
פורים של ילדותי: "אני זוכר שביום של התחפושות הגעתי לבית הספר יובלים שבו למדתי ונתנו לי להיות אחראי למוזיקה. בגלל שזה משהו שאני עושה עד היום, תמיד ביום הזה של התחפושות אני נזכר באותו יום. חוויות מרגשות לא שוכחים כל כך מהר".
למי היית שולח משלוח מנות ומה היית שם בו? "את המשלוח השנה אני מקדיש לאשתי אדווה. אשים לה בו הרבה דברים מתוקים שישמחו אותה. הימים של פורים הם הימים העמוסים ביותר ואנחנו כמעט ולא ניפגש השבוע. מגיע לה על ההקרבה שהיא עושה בשבילי".
איפה תחגוג את פורים? "אני עובד בכמה מקומות השנה. מסיבת רחוב, מנצ'ילה, אחדשרה ועוד. ככה שאת פורים השנה, כמו בכל שנה, אני אחגוג עם הבליינים".

שומר בסוד

מי אני: איב אבנעים, מבעלי חמש, אחדשרה וברשוק.
למה התחפשתי בילדותי: "לנינג'ה, אינדיאני, פיראט ועוד".
8 צפייה בגלריה
לא מגלה למה הוא מתחפש. איב אבנעים
לא מגלה למה הוא מתחפש. איב אבנעים
לא מגלה למה הוא מתחפש. איב אבנעים
(צילומים: עדן זמר, אלבום פרטי)
תחפושת אהובה: "הפיראט היתה תחפושת שמאוד אהבתי כי היא היתה יצירתית ונעשתה על ידי אמא שלי".
השנה אתחפש ל: "כמו בכל שנה גם הפעם אני משאיר את נושא התחפושת לערב פורים כהפתעה. אני רק יכול להבטיח שזה יהיה משהו מקורי שהולך להפתיע הרבה אנשים. אני תופר תחפושת ולא משתמש במשהו קנוי".
פורים של ילדותי: "תחרות תחפושות בבית הספר שבה זכיתי במקום הראשון עם אותה תחפושת של אינדיאני שנעשתה משק של קפה".
למי היית שולח משלוח מנות ומה היית שם בו? "הייתי שולח משלוח לצוותים שלנו שעובדים קשה בשביל לספק מדי שבוע חוויית בילוי שונה מהשבוע הקודם. הייתי מפנק אותם באיזה בקבוק אלכוהול איכותי".
איפה תחגוג את פורים? "אני אנווט בין העסקים שלנו בחמש, באחדשרה ובברשוק. בכל אחד מהם אנחנו מקימים הפקות פורים שונות עם הפתעות ייחודיות לכל הבליינים".

תתכוננו להפתעה

מי אני: סופי אביגיל (26), בעלת קליניקה לקוסמטיקה.
למה התחפשתי בילדותי: "כשהייתי צעירה יותר היו לי תחפושות קלאסיות כמו מלכת הפרפרים או חמנייה שהיתה ממש מתוקה. עם השנים וההשפעות החברתיות זה הפך להיות פנקיסטית בג'ינסים קרועים ושיער צבוע. היום יש דברים ממש יפים, אז בשנה שעברה חזרתי להתחפש"
8 צפייה בגלריה
לא אהבה להתחפש בילדותה. סופי אביגיל
לא אהבה להתחפש בילדותה. סופי אביגיל
לא אהבה להתחפש בילדותה. סופי אביגיל
(צילומים פרטיים )
תחפושת אהובה: "אחת התחפושות שממש אהבתי היתה בכיתה ד'. היתה אז את הסדרה 'המורדים' שהיתה בשיא שלה. התחפשתי לדמות של מיה קולוצ'י בגילומה של לואיסנה לופילטו. קניתי את התחפושת הזו דרך מקדונלד'ס".
השנה אתחפש ל: "אני מתכננת להפתיע בכמה תחפושות מיוחדות. חלקן קנויות וחלקן אני מכינה בעצמי. מי שממש במתח יוכל לצפות באינסטגרם שלי במיטב היצירות".
פורים של ילדותי: "זה קצת מצחיק כי בתור ילדה אני זוכרת שלא ממש אהבתי להתחפש. פורים יוצא בתקופת החורף ולא היה לי נעים כל כך ללבוש תחפושת בקור במקום בגד מחמם. מה שכן אהבתי היה משלוחי המנות בין בני המשפחה והשכנים".
למי היית שולחת משלוח מנות ומה היית שמה בו? "המשלוח של השנה הולך לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרגל זכייתו. מתלבטת אם לשים לו שם כל מיני ממתקים ושוקולדים או סיגרים וויסקי".
איפה תחגגי את פורים? "יש כמה מסיבות פורים שאני מתכננת ללכת אליהן, אחת מהן בטוח תהיה במועדון הפורום. זה בנוהל להגיע לשם למסיבות פורים".

בחוג המשפחה

מי אני: חיים דמרי (36), שף קונדיטור ובעלים של קונדיטוריית 'ניחוחות חיים' בנתיבות.
למה התחפשתי בילדותי: "בני גילי בטח זוכרים שבעבר לא היינו קונים תחפושות, אלא היינו מכינים בבית ממה שיש. היו לי תחפושות של מוקיון, איש חלל, אחשוורוש ועוד. המביכה ביותר ללא ספק הייתה איש חלל. משום מה היא הייתה נראית כמו שקית זבל כתומה עם איפור לא ברור".
8 צפייה בגלריה
התחפש עם אחיו לחבל כביסה.
התחפש עם אחיו לחבל כביסה.
התחפש עם אחיו לחבל כביסה.
(צילומים: הרצל יוסף, אלבום פרטי)
תחפושת אהובה: "עם הזמן כשגדלתי התחלתי להכין בעצמי את התחפושות. התחפשתי עם אחי הגדול לחבל כביסה. זכינו מקום ראשון בתחרות בית ספר".
השנה אתחפש ל: "אני נמצא בהתלבטות קשה. הבנים שלי מתחפשים אחד לפיראט והשני לבוב הבנאי. כל אחד מהם רוצה שאתחפש איתו. מה שחשבתי לעשות הוא גרסה משודרגת של בוב הפיראט".
פורים של ילדותי: "אחת החוויות הכי מתוקות שזכורות לי מפורים כילד היא ההכנות של משלוחי המנות לקראת פורים. כיאה למשפחה טוניסאית, מכונת הפסטה רידדה כמויות אסטרונומיות של בצק לעוגיית הדבלה והשבקייה. היינו מכינים כמובן גם עוגיות מקרוד, ועוד הרבה סוגים מכל המינים".
למי היית שולח משלוח מנות ומה היית שם בו? "לסבתא שלי יסמינה ז"ל שהיתה כמו אמא שנייה עבורי. היא גרה אצלנו והיינו חברים הכי טובים. לצערי לא זכיתי שהיא תטעם מהעוגות שלי או שתהיה אצלי בקונדיטוריה, אבל אני יודע שהיא מלווה אותי בכל צעד ואני מרגיש אותה בלב. הייתי מכין לה משלוח מנות עם עוגת תפוזים טובה לזכר קליפות התפוז שהכריחה אותנו לא לזרוק כדי לייבש אותם ולטחון לאבקה שהיא הייתה משתמשת בה בעוגיות".
איפה תחגוג את פורים? "כמו בכל שנה - בבית של ההורים עם בני המשפחה והאחים. אין כמו משפחה".

האביר האפל

מי אני: גורמי ספיאשווילי (29), ברמן ויזם.
למה התחפשתי בילדותי: "זכורות לי בעיקר תחפושות שעסקו בגיבורי־על. היתה שנה של סופרמן, שנה אחרת באטמן ושנה אחר כך ספיידרמן".
8 צפייה בגלריה
היה אמור לחגוג בחו"ל אבל ביטל בגלל נגיף קורונה. גורמי ספיאשווילי
היה אמור לחגוג בחו"ל אבל ביטל בגלל נגיף קורונה. גורמי ספיאשווילי
היה אמור לחגוג בחו"ל אבל ביטל בגלל נגיף קורונה. גורמי ספיאשווילי
(צילומים: הרצל יוסף, אלבום פרטי)
תחפושת אהובה: "התחפושת האהובה עליי היא באטמן. אני ממש אוהב את הדמות שלו ואת מה שהוא מייצג - אדם עשיר שנלחם בפשע בלי כוחות־על אלא רק בעזרת גאדג'טים מיוחדים. האמת שהקשר שלי לדמות חזק גם בחיים האמיתיים ויש לי קעקוע של הלוגו של באטמן על היד. מדי פעם יוצא לי לתקלט ושם הבמה שלי הוא ברוס ווין שזה שמו האמיתי של באטמן".
השנה אתחפש ל: "כמה תחפושות. אחת מהן תהיה כמובן באטמן בגלל ההקשר. שאר הדברים עדיין בערפל. מה שכן, אני יודע שזה יהיה בתפירה מדברים שיש לי בבית".
פורים של ילדותי: "אחת החוויות הכי זכורות לי היא מיום התחפושות בגן חובה. זה אחד הזיכרונות הראשונים שלי גם כילד - לראות את כולם מחופשים מאוד ריגש אותי. רציתי להתחפש לכל התחפושות שהילדים באו איתם. זה היה גירוי צבעוני ומיוחד לעיניים ולמוח".
למי היית שולח משלוח מנות ומה היית שם בו? "הייתי שולח משלוח מנות לילדים מעוטי יכולת. הייתי שם להם בפנים המון דברים טעימים שימתיקו להם את החג. אולי גם מוסיף משפט מוטיבציה שאני מאוד אוהב".
איפה תחגוג את פורים? "הייתי אמור לחגוג בחוץ לארץ, אבל הקורונה גדולה מאיתנו ונאלצתי לבטל. לכן החגיגות יהיו בארץ. כנראה שאסע למסיבת טבע או הפקה מיוחדת אחרת".

כמו נינג'ה

מי אני: אורית עזרייב (29) שחקנית ובעלים של תיאטרון 'אורייתא'.
למה התחפשתי בילדותי: "חיפשו אותי לפיה, נינג'ה ועכבר. אלה הכי זכורים לי".
8 צפייה בגלריה
ילדה נינג'ה. אורית עזרייב
ילדה נינג'ה. אורית עזרייב
ילדה נינג'ה. אורית עזרייב
(ילדה נינג'ה. אורית עזרייב )
תחפושת אהובה: "הנינג'ה באופן חד משמעי כי באותן שנים מי חשב לתת לילדה תחפושת של נינג'ה עם חרב? היום במבט אחורה יש לזה בהחלט קטע".
השנה אתחפש ל: "חוה. כי אין כמו הטבע. אני תופרת את התחפושת שלי בעצמי. אני מנצלת את הידע שצברתי בעיצוב תלבושות לתיאטרון ומשתמשת בו. קצת זמן עבודה, אבל חוסך הרבה כסף".
פורים של ילדותי: "בגיל 15 בערך יצאתי עם בת דודה שלי למסיבת פורים לנוער במועדון הפורום. בזמן שאנחנו עולות למעלה היו שתי בנות שהפריעו לנו לעבור. אנחנו מסמנות להן לזוז והן מסמנות לנו בחזרה. התחלתי ממש לכעוס שהחוצפניות האלה לא זזו ואז קלטתי שאנחנו עומדות מול מראה. זה היה מצחיק ומביך באותו זמן".
למי היית שולחת משלוח מנות ומה היית שמה בו? "הייתי שולחת לאחמדינג'אד משלוח מנות. שמה לו מלא אוזני המן".
איפה תחגגי את פורים? "השנה אני חוגגת יחד עם התיאטרון שלי וההצגה 'כתר לראשי' המבוססת על סיפור המגילה. אנחנו נופיע במרום הגליל, קדימה־צורן, באר־שבע וראשון לציון. חג פורים שמח וכיף לכולם".

הזברה קמה

מי אני: צליל חג'ג' (31), שחקנית, במאית, מפיקה ויוצרת.
למה התחפשתי בילדותי: "בילדות התחפשתי לטרול, מכשפה, מלכת הכוכבים, חוה, ועוד".
8 צפייה בגלריה
צליל חג'ג'. תחפושת טרול
צליל חג'ג'. תחפושת טרול
צליל חג'ג'. תחפושת טרול
(צילומים: מיכאל בוצ'ין, אלבום פרטי)
תחפושת אהובה: "הטרול, כי זו היתה תחפושת ממש מושקעת שהכנתי בעצמי. קשרתי אז עם חוט ברזל איזה בקבוק שהעמיד את השיער וגם צבעתי אותו וזה משהו שתמיד זכור לי".
השנה אתחפש ל: "זברה. אני מקווה שאצליח למצוא את התחפושת ולשלב אותה עם תפירה. זה פראי כזה ומזכיר את הטבע. נראה לי רעיון מגניב".
פורים של ילדותי: "אני זוכרת שבבית הספר היו מקימים בכל שנה בפורים כל מיני ביתנים של פעילויות לילדים במשך כל יום שבו התחפשנו, ובסוף היום היו עורכים הגרלה בין התלמידים על כל מיני דברים. זכיתי אז ברדיו טייפ בהגרלה והתרגשתי כאילו היה מדובר מינימום בטיסה לחו"ל. היתה גם עוד תחרות תחפושות שניצחתי בה והבטיחו לי טלפון נייד, אבל עד היום לא קיבלתי אותו".
למי היית שולחת משלוח מנות ומה היית שמה בו? "הייתי מכינה משלוח מנות עם דברים טעימים ואלבום תמונות לחברה טובה שלי בשם בתאל. אנחנו חברות הרבה שנים, ובאחרונה קצת התרחקנו, אז זאת תזכורת יפה ומתוקה לזה שאני אוהבת אותה".
איפה תחגגי את פורים? "האמת שעדיין לא החלטתי כי יש כמה אופציות על הפרק. אני מקווה שלא משנה איפה אהיה - אני אחגוג עם אנשים שאני אוהבת".

נשיות במיטבה

מי אני: חלי סגרון (29), מאמנת ובעלים של רשת בתי הכושר Balance Fithouse.
למה התחפשתי בילדותי: "אהבתי ממש את התחפושת של כיפה אדומה. זה סיפור די נפוץ וכילדה זה הרגיש ממש כמו להיות חלק מהעלילה".
8 צפייה בגלריה
 תחגוג עם המתאמנות והמאמנות. חלי סגרון
 תחגוג עם המתאמנות והמאמנות. חלי סגרון
תחגוג עם המתאמנות והמאמנות. חלי סגרון
(צילומים פרטיים)
תחפושת אהובה: "תחפושת שאני אוהבת היא תחפושת של וונדר וומן. גם התחפושת יפה מבחינה ויזואלית, ואני גם מתחברת למסר שמאחורי הדמות".
השנה אתחפש ל: "פיראטית. התחפושת לא תפורה. אני פחות מאלה שתופרים ומשקיעים. מעדיפה לקנות אביזרים מתאימים ולאלתר תחפושת".
פורים של ילדותי: "חוויות מדהימות שלצערי היום כבר נעלמו כמעט כליל. זכורה לי העדלאידע בכל רחבי העיר. כולם מחופשים, שמחים וצבעוניים, הייתה אווירת חג אמיתית ואותנטית. היינו מחכים לפורים כדי שנוכל לצבוע את השיער עם ספריי בצבעים".
למי היית שולחת משלוח מנות ומה היית שמה בו? "אני יודעת שהוא שומר על הגזרה, אבל אני בכיף שולחת לרוביק דנילוביץ' סלסלה מלאה בשוקולדים ומוסיפה כמות נכבדת של אהבה והערכה".
איפה תחגגי את פורים? "חוגגת במסיבת פורים שסגרתי לכל המאמנות והמתאמנות שלי ואני בטוחה שהולך להיות ממש כיף. רק חשוב שהן יזכרו שלכל פורים יש מוצאי פורים".