ג'קלין סלובודסקוי כבר לא מתרגשת מהמבטים שנועצים בה נוסעי האוטובוס ממצפה רמון לבאר־שבע. נכון, די נדיר לראות את אחת המועמדות הסופיות בתחרות מלכת היופי מכרטסת את הרב־קו שלה, אבל בחודשים האחרונים הפכה סלובודסקוי לנוסעת קבועה בקו, וככל שמועד התחרות מתקרב, תדירות הנסיעות עולה ומספר שעות השינה שלה יורד.
את הנסיעה היא מנצלת לרוב כדי להשלים קצת שעות שינה לפני עוד יום עמוס לקראת
התחרות על התואר והכתר הנכסף. "אין ספק שלגור במצפה רמון ולפתח קריירת דוגמנות זה משהו די מאתגר", אומרת הדוגמנית היפיפייה השבוע בראיון מיוחד ל"ידיעות הנגב".

בעקבות האחות

היא אומנם רק בת 18, אבל עושה רושם שהיא פייטרית לא קטנה. "אני חושבת שברגע שאוהבים משהו ומחליטים להשקיע בו, דברים אחרים הופכים להיות זניחים. הנסיעות האלה מבחינתי הן דבר שולי לעומת החלומות שלי להצליח", היא אומרת בהתלהבות רבה בזמן שהיא מתארגנת לעוד אירוע השקה שהיא הוזמנה אליו במסגרת התחרות.
6 צפייה בגלריה
ג'קלין סלובודסקוי. באה כדי לנצח
ג'קלין סלובודסקוי. באה כדי לנצח
ג'קלין סלובודסקוי. באה כדי לנצח
(עומר ליפשיץ)
בית משפחת סלובודסקוי כבר מורגל בטיפוח דוגמנית צעירות. "הגעתי לעולם הזה בעקבות אחותי הגדולה, אנסטסיה, שבגיל צעיר יותר עסקה גם היא בדוגמנות", מספרת סלובודסקוי על הדרך שהנחילה לה האחות הגדולה. "מגיל צעיר מאוד אהבתי להצטלם. לשמחתי, עשיתי את זה די טוב וכל הזמן הייתי מקבלת פידבקים מהסביבה".
את צעדיה הראשונים על מסלול הדוגמנות עשתה כשהיתה רק בת 13 בפתיחת חנות בבאר־שבע. "הרבה פעמים כשרואים בחורה פוטוגנית וגבוהה אומרים שהיא צריכה לדגמן, אבל ראו שם איזשהו פוטנציאל ואמרו את זה ברצינות", היא מספרת.
6 צפייה בגלריה
עם האחות אנסטסיה
עם האחות אנסטסיה
עם האחות אנסטסיה
(צילום פרטי)
הפוטנציאל הטמון בנערה הצעירה לא נעלם גם מעיניה של הסוכנת של אחותה הגדולה, והיא דאגה לחלחל למשפחה שברגע שג'קלין תגדל, עתידה המקצועי נמצא על המסלול. "בגיל 15 חתמתי כבר על חוזה הדוגמנות הראשון שלי והתחלתי לקבל זימונים לימי צילומים", מספרת סלובודסקוי.

חיה עם הכאב

אבל לחיים היו תוכניות אחרות, וקריירת הדוגמנות של סלובודסקוי כמעט הסתיימה עוד לפני שהיא התחילה. "לפני כשלוש שנים התחלתי לסבול מדלקות חוזרות בעין שמאל. הייתי לוקחת טיפות ופעם אחרי פעם לא היה שום שיפור. החלפתי כמה וכמה פעמים את הטיפות והדלקות פשוט לא עברו לי, ובמקביל גם החלו כאבי ראש ממש חריפים", היא מספרת בגילוי לב. "בשלב מסוים החלטנו, ההורים ואני, להתייעץ עם רופאה אחרת ולקבל חוות דעת רפואית נוספת שאולי סוף סוף תמצא מה הבעיה שלי".
הרופאה שלחה את סלובודסקוי הצעירה לצילום אמ.אר.איי של המוח שבו התגלה שדלקות העיניים החוזרות נובעות מגידול בגודל כמעט שלושה ס"מ שלוחץ על עצב הראייה בעין שמאל. "העניין הזה תורשתי אצלנו במשפחה. לא מדובר חלילה בגידול סרטני, ואני גם לא רוצה לחשוב על מצב שהוא יהפוך להיות כזה, כי זה ממש משנה חיים וקריירה", היא אומרת בכנות יוצאת דופן.
איך הגידול משפיע על חייך?
"יש ימים שאני קמה והכל בסדר גמור, ויש ימים שאני קמה ובקושי רואה משהו בעין. עדיין לא מצאתי פתרון מדויק של מה עוזר לי להעלים את הכאבים האלה, ואני הרבה פעמים מתבדחת שלגידול שלי יש חיים משל עצמו".
עם השנים למדה הדוגמנית הצעירה לתפקד לצד הכאבים וקשיי הראייה שתוקפים אותה מדי פעם, והעבודה הקשה שלה לא נעלמה גם מעיניהם של בכירי תעשיית הדוגמנות בארץ.
6 צפייה בגלריה
סלובודסקוי עם ההורים
סלובודסקוי עם ההורים
סלובודסקוי עם ההורים
(צילום פרטי)
"לפני כחצי שנה חתמתי בסוכנות 'עלית מודלס 'שנחשבת לאחת המובילות בישראל", מספרת סלובודסקוי בגאווה. "הרגשתי שגם הצעות העבודה שלי משתפרות בכל פעם מחדש. כעבור תקופה קצרה קיבלתי שיחת טלפון שבה סיפרו לי שהם רושמים אותי למיונים הראשונים לתחרות מלכת היופי ואני הגבתי בהלם של ממש ואמרתי 'רגע, זה אמיתי? זה משהו שכל דוגמנית חולמת עליו', והתמלאתי ציפייה לקראת זה".

יפות בכל צורה

בשביל להבין את גודל ההישג של סלובודסקוי כבר עכשיו, צריך להכיר את מבנה התחרות. "יש אלפי מועמדות ששולחות תמונות בשלבים הראשונים שכבר שם מתבצע סינון ראשוני", היא מסבירה. "לאחר מכן מזמנים בערך כ־700 בנות מתוך מה שנשאר והגענו ליום מיונים פרונטלי בסינמה סיטי בראשון לציון".
במה נבדלת התחרות השנה מתחרויות בשנים אחרות?
"אני חושבת שזה בעיקר בגלל ניפוץ הסטיגמות שחוויתי שם בכל נושא המראה של הדוגמניות. זה היה פשוט מראה מלבב. מאות בנות, שלא בהכרח עומדות בסטנדרטים המוכרים שנקבעו בעבר לדוגמנות של רזון חריג, מגיעות ונראות פשוט מושלם. פתאום נוחתת עלייך הבנה שדוגמנית לא בהכרח צריכה להיות גבוהה ודקיקה כמו בובות תצוגה. יש גבוהות, יש נמוכות, חלק עם חזה שופע וחלק אחר עם ישבן בולט. ניפוץ של הרבה מיתוסים של שנים".
בדור הרשתות החברתיות תחרות מלכת היופי היא עדיין משהו שמרגש דוגמנית?
"אני חושבת בהחלט שכן. נכון, הרשתות החברתיות מהוות מקפצה גדולה מאוד ויש שהצליחו לקבל חוזי דוגמנות גם בצורה הזו, אבל לדעתי מישהי שרואה בעולם הדוגמנות מקצוע של ממש ולא עוד תחביב חייבת לעבור במסלול הקלאסי והמקובל. זה מה שיפה בעיניי בעולם של היום וגם בתחרות. החשיפה שבנות יוצרות לעצמן ברשתות החברתיות מראה שיש בנות מדהימות ומהממות בכל מידה, גודל וצבע. אפילו ברמה שהן יכולות בקלות להיות מלכות יופי".
6 צפייה בגלריה
סלובודסקוי בנופי הנגב. אורח חיים לא קל
סלובודסקוי בנופי הנגב. אורח חיים לא קל
סלובודסקוי בנופי הנגב. אורח חיים לא קל
(צילום: עומר ליפשיץ)
איך נראה סדר היום שלך בתקופת התחרות?
"ככל שהתחרות מתקרבת ויש יותר ימי צילומים, אני מתחילה בשעות שהציפורים עדיין ישנות. יש לי אוטובוס ראשון ממצפה רמון לבאר־שבע בשעה 05:00 בבוקר בזמן שאני צריכה להיות במרכז כבר בשעה רבע לשש. בימים כאלה אני ישנה או באשקלון אצל בן הזוג שלי או בשדרות אצל דודה שלי, ומשם אני מצטרפת לאחת הבנות, וככה אנחנו מספיקות להגיע בזמן. בוא נאמר ככה, כשרוב האנשים קמים, אני כבר בהרגשה שבא לי לאכול צהריים. השבוע הרכבת סוף סוף אמורה לחזור וזה מאוד מקל עליי מבחינת הנוחות בנסיעה מבאר־שבע למרכז ובחזרה. בגלל הקורונה הלו"ז די השתבש לנו מבחינת אירועי השקות וימי צילום, אבל בזמן שיש אני עושה את המקסימום בשביל להיות הטובה ביותר. זאת לא עבודה קלה בכלל".

חולמת בצבע

כמו אורח חיים של ספורטאית מקצועית, גם אורח חיה של דוגמנית תובעני וסיזיפי במיוחד. "התפריט שלי מאוד מוקפד, במיוחד בימים אלו", מספרת סלובודסקוי. "אני צריכה כל הזמן לשמור על עור הפנים שלי ועל מבנה הגוף שלי, וזו עבודה לא פשוטה בכלל. זה מקצוע שכל הזמן אתה צריך להיות עם היד על הדופק ולהקפיד על אורח חיים בריא בשביל לייצר לעצמך עבודה. אורח החיים של דוגמנית מן הסתם לא נמשך לנצח, אז בזמן שכן הולכים על זה, עושים את המקסימום בשביל להיות הכי טובים שיש".
6 צפייה בגלריה
ג'קלין סלובודסקוי בילדותה. התגלתה בגיל 13
ג'קלין סלובודסקוי בילדותה. התגלתה בגיל 13
ג'קלין סלובודסקוי בילדותה. התגלתה בגיל 13
(צילום פרטי)
במעט הזמן הפנוי שנותר לה, סלובודסקוי אוהבת מאוד לעסוק באומנות בכלל, ובציור, בפרט, ולפני משבר הקורונה היא אף הייתה מקעקעת. "יש לי שני קעקועים, אבל כרגע זה יישאר ככה כי זה מצטלם פחות טוב, אז אני אשמור את הקעקועים שלי לעתיד. לפני הקורונה הייתי מקעקעת, אבל בגלל הנגיף ובגלל העומס שיש לי לפני התחרות שמתי את התחביב הזה בצד לעת עתה".
לדבריה, תמיד ידעה שלקעקע הוא משהו שיבוא לה בקלות. "לשמחתי, בורכתי ביד מאוד מדויקת. היתה לי מורה מדהימה בתיכון לאומנות בשם תמי ינאי שנתנה לי את החופש ליצור כמו שאני רואה וחושבת לנכון".
6 צפייה בגלריה
המועמדות בתחרות
המועמדות בתחרות
המועמדות בתחרות
(צילום: טל שחר )
אחת העבודות המרשימות של סלובודסקוי היא פרויקט הגמר שלה בבגרות באומנות בבית הספר. "באותה תקופה גילו לי את הגידול בראש שגרם לי להיעדר המון מבית הספר. בחרתי לצייר בבגרות ארבעה ציורי קיר ענקיים שיעבירו את המסר שאני רוצה. כתבתי שם 'החיים הם שחור על גבי לבן. לפעמים הכל יכול להיראות שחור ושלילי, אבל כשיש לך את היכולת להסתכל מעבר ולהתמקד בלבן החיובי, המתגלה במלוא עוצמתו, אתה מתמלא בכוח ובאושר אין סופי' ומשם באמת אני שואבת את הכוח שלי להתמודד בימים האלה".

על המסלול

מה התוכניות והשאיפות שלך לעתיד?
"השאיפה שלי זה להפוך לדוגמנית מקצועית בינלאומית", אומרת סלובודסקוי. "אני מאוד רוצה להיות דוגמנית מסלול והחלום שלי זה ויקטוריה סיקרט. מעבר לדוגמנות, אני רוצה ללמוד כל מה שקשור לעיצוב גרפי ואומנות באוניברסיטה בעוד כמה שנים, אבל לפני הכל אני רוצה לעשות שירות לאומי במשך לפחות כשנה".
והיא מסכמת באופטימיות, "בשורה התחתונה, כשאזכה בתחרות זה ייתן לי דרייב לעבוד קשה יותר. החלום הגדול שלי בראייה עתידית הוא לשלב את האומנות שלי עם הדוגמנות".

המלכה שלכם

תחרות מלכת היופי של ישראל הנערכת מטעם מגזין "לאשה" מתקיימת בפעם ה־71, והשנה גם הקהל בבית ישתתף בבחירת הזוכה בתואר הנכסף.
מ־23 ביוני עד 2 ביולי אפשר יהיה להצביע למתמודדת המועדפת באתר Ynet. באתר יפורסמו תמונות, סרטונים ומידע על 12 המתמודדות שהעפילו לנבחרת הסופית של תחרות מלכת היופי של ישראל מטעם מגזין "לאשה".
המתמודדת שתיבחר ברוב קולות תעפיל אוטומטית לגמר התחרות שישתתפו בו ארבע מתמודדות, אחת שבחר הקהל ושלוש שבחר הרכב השופטים. בגמר, שייערך ב־13 ביולי, תזכה אחת מהן בכתר הנוצץ ובתואר מלכת היופי של ישראל. המלכה הנבחרת תייצג את ישראל בתחרות מיס יוניברס.
רוצים להצביע לנציגה המקומית שלנו? לחצו כאן