הפשטות והכנות של עופר פנחס, מייסד להקת 'פנחס ובניו', היא הנשק הכי חזק שלו. ביום רביעי הקרוב תגיע הלהקה להופעה שנייה בבאר שבע, שתסכם סיבוב הופעות של שנה ופנחס כבר מחמם מנועים.
"באר שבע זכורה לנו כמקום מאוד חם ומחבק", אומר פנחס ל"מיינט באר שבע". "הופענו לפני כשנה בחלוץ 33 והגענו די בחוסר ידיעה על מה שהולך להיות שם. לא ידענו אם מכירים אותנו בכלל ואם אנשים יבואו להופעה. נכון שהמקום לא היה מפוצץ, אבל אנשים רקדו והשתוללו והרגשנו שהחיבור בינינו לבין הקהל הוא מיידי".
1 צפייה בגלריה
'פנחס ובניו'. מגיעים לבאר שבע. צילום: קטיה בורינדין
'פנחס ובניו'. מגיעים לבאר שבע. צילום: קטיה בורינדין
'פנחס ובניו'. מגיעים לבאר שבע. צילום: קטיה בורינדין
פנחס (33) במקור מרמת השרון, מתגורר כיום בהרצליה ועוסק במוזיקה מגיל צעיר אך לא במשרה מלאה. "אני עובד בחצי משרה בחברה לאבטחת מידע ובשאר הזמן אני עוסק במוזיקה", מספר פנחס, "מגיל צעיר למדתי פסנתר והייתי כותב, אבל רק לפני ארבע שנים לקחתי את העניין המוזיקלי כעניין רציני יותר. ברגע שההרכב המוזיקלי שלנו התייצב, החלטנו למנף את זה למשהו מסודר ונתנו לזה את השם 'פנחס ובניו' כדי להמחיש את הלהקתיות שלנו".
הסגנון המוזיקלי של הלהקה נע בין מספר סגנונות. "יש לנו המון השפעות. ממוזיקת רוק, דרך שלמה גרוניך, נגיעות ישראליות ומוזיקת עולם", ממשיך פנחס, "זה רק מראה שכל אחד יכול למצוא את נקודת ההשקה שלו עם הלהקה. זה מה שהופך את ההרכב הזה לכל כך ביתי וחמים- יש בבית שלנו מקום לכולם".
הביתיות באה לידי ביטוי גם באופן פיזי בהקלטת האלבום. "האלבום היה במימון המונים תחת הכותרת "בואו לעשות איתנו אלבום". הזמנו את התורמים להקליט איתנו חלקים מהאלבום ושילבנו אותם לאחר מכן בהקלטות עצמן. שומעים שם צ'לו, מרימבה, תיפופי גוף ועוד אלמנטים שהקהל הביא להופעות ולא אנחנו. אני לא יודע אם נעשה משהו כזה בארץ לפני כן, אבל זה גרם לאנשים להרגיש תחושת שייכות לאלבום", סיכם פנחס.
יום רביעי (15.1) פתיחת דלתות בשעה 20:30. החלוץ 33 באר שבע. מכירת כרטיסים מראש.