התערוכה "מה נשמע בבית" שמציגה את עבודותיהם של כ-50 אמנים מאזור הדרום והנגב, שנוצרו בתקופת הסגר עקב נגיף הקורונה ומבטאות את חוויותיהם ורשמיהם של האמנים ממה שהתרחש בביתם ובסביבתם, הוארכה בשלושה שבועות והיא תינעל ב-28 באוגוסט. התערוכה מציגה צילומים ועבודות פיסול כמו גם עבודות הדפס ורישום, טקסטיל וקרמיקה, וידאו ועיצוב וגם תוצרים היברידיים כמו רקמה על מצה או רישום על נייר אפייה.
2 צפייה בגלריה
דניאלה מלר, עטלף 2020, רקמה ומרקר על מצה.
דניאלה מלר, עטלף 2020, רקמה ומרקר על מצה.
דניאלה מלר, עטלף 2020, רקמה ומרקר על מצה.
(צילום: דניאלה מלר)
"במבט כולל אפשר לראות שהתגובות של האמנים למצב החדש של הסגירה בבית אינן שונות משל שאר התושבים", מציינת יוצרת התערוכה, ד"ר דליה מנור, מנהלת המוזיאון, "יש שחוו תקופה של חרדה, בדידות והסתגרות מאוימת ויש שביטאו כמיהה לטבע הצומח והחי. יש שמצאו בסמלים המובהקים של מגיפת הקורונה, שמו וצורתו של הנגיף, המסכות ואמצעי ההגנה, מקור השראה ליצירה, יש שהמשיכו את הפעילות היוצרת שלהם, כשהתפנה להם זמן ויש שחיפשו דרכים להמציא משהו חדש".
לצד התערוכה מתכוון המוזיאון גם להציג את פרויקט "מה נשמע בבית - ג'וניור". השבוע יצא המוזיאון בקול קורא לילדים מעל גיל 7, תושבי הנגב והדרום, להגיש עבודות שנוצרו בתקופת הקורונה בחמשת החודשים האחרונים המשקפות את חוויותיהם ואת רגשותיהם באותה תקופה. התערוכה תהיה וירטואלית ותוצג באתר האינטרנט של מוזיאון הנגב לאומנות.
2 צפייה בגלריה
חיים מאור, הכתובת על הקיר.
חיים מאור, הכתובת על הקיר.
חיים מאור, הכתובת על הקיר.
(צילום: חיים מאור)
כמו כן נוספו שעות פתיחה לקהל במהלך החודש הקרוב, שיאפשרו ביקור במוזיאון גם בשעות אחר הצהריים והערב ובימי שישי. בנוסף לשעות הבוקר בימים שני-חמישי (10:00-14:00), המוזיאון יהיה פתוח לקהל גם בימים שלישי וחמישי בשעות 16:00-20:00 ובנוסף הוא יהיה פתוח גם בימי שישי בין השעות 10:00-14:00.
פורסם לראשונה: 12:25, 30.07.20