רוני נרשמה לקאנטרי בשכונה הכולל בריכה וחדר כושר ושילמה, בנוסף למנוי חודשי של 250 שקל, גם דמי הרשמה הכוללים צ'יפ כניסה ב-150 שקל. בסך הכל שילמה 3,150 שקל עבור המנוי.
1 צפייה בגלריה
התיקון לחוק מאפשר לבטל את העסקה בכל זמן
התיקון לחוק מאפשר לבטל את העסקה בכל זמן
התיקון לחוק מאפשר לבטל את העסקה בכל זמן
( צילום: shutterstock)
חודשיים לאחר ההרשמה, כשהרופא אמר לה שהיא בשמירת הריון, ביקשה רוני לבטל את המנוי. בקאנטרי סירבו והפנו אותה לתקנון בו צוין שהמנוי אינו ניתן לביטול לפני תום תקופת ההתקשרות, והיא גם לא יכולה למכור אותו בעצמה, כי יש רשימת המתנה שרק הקאנטרי מנהל.
מה עושים? "בספטמבר 2014 נכנס לתוקפו תיקון 37 לחוק הגנת הצרכן, המאפשר לבטל את המנוי לפני תום השנה ומגביל את דמי הביטול שהקאנטרי רשאי לגבות", אומר עו"ד ליאור ניסים מהמועצה לצרכנות, "לכן רוני יכולה לבטל את העסקה בכל זמן. חשוב לדעת שהחוק אוסר על מכוני כושר לגבות "דמי הרשמה" שלא יוחזרו".
כמה כסף חדר הכושר יכול לגבות מכם אם ביטלתם לפני תום המנוי:
אחרי שהודעתם על בקשת ביטול בכתב, קחו בחשבון שביטול העסקה ייכנס לתוקף בתום חודש ממועד מסירת ההודעה, ועל פרק הזמן הזה תצטרכו לשלם. הסכום שייגבה מכם הוא החלק היחסי של המנוי.
מאחר ומנוי לחודש עולה יותר ממנוי שנתי (בחישוב שנתי), המכון יכול לגבות את הסכום הגבוה יותר כשינכה את החודשים בהם ניצלתם את המנוי.
דמי ביטול לא יעלו על 25% מגובה העסקה אם היא בוטלה בשליש הראשון, 20% אם בוטלה בשליש השני ו-17% אם בוטלה בשליש האחרון. הסכום כמובן לא יכול להיות גבוה יותר מהתשלום שהיה על הצרכן לשלם לולא הביטול.

מים כבדים


לבנה רכשה בר מים ושילמה 3,500 שקל. כשדיברה עם מוקד השירות והתלבטה בשל גובה הסכום, נאמר לה שאפשר לשלם בתשלומים והיא העבירה מקדמה של מחצית מהסכום, ואת היתרה בתשלומים חודשיים של 150 שקל.
היא פינתה מקום על השיש וחיכתה למתקין, אבל המכשיר לא הגיע. כשפנתה למוקד קיבלה התנצלות וגם הבטחה לפיצוי. מועד התקנה חדש נקבע, אבל גם אז המכשיר בושש לבוא. התשלום הראשון, בנוסף למקדמה, דווקא ירד בזמן.

קראו גם:

לבנה החליטה לבטל את העסקה כולה, אך כל ניסיונותיה להשיג את החברה ולבטל את העסקה לא צלחו. חודש חלף, ועוד תשלום ירד, ו-הפתעה: מייל שהגיע מהחברה בישר לה שבשל עיכוב במכס, קבלת בר המים תדחה במספר שבועות.
מה עושים? "בקנייה באונליין, אל תשלמו את כל הסכום מראש", אומר עו"ד אמיתי כדר מהמועצה לצרכנות. "אם המוצר שהזמנתם לא מגיע, יש לפנות לחברת האשראי ולבקש לעצור את התשלומים העתידיים (כשל תמורה).
ניתן גם לבקש את הפרטים של מקבל הכסף – למקרה שתרצו לתבוע. מכתבי התראה וכתבי תביעה לדוגמא יש באתר המועצה לצרכנות בחינם ומומלץ להיעזר בהם.