"הקריירה שלי היא אני, היא המהות שלי. אני לא רק עובדת במה שאני מאמינה, אלא עבודתי היא למעשה אורח חיי". רותם ג'קסון בת ה-49 מבאר אורה (בסמוך לאילת) היא אחת הנשים הכי מרתקות שייצא לכן להכיר. כמי שגדלה בבית בו מדורי דורות עסקו באורח חיים בריא, עוד לפני שידעו להגות את צמד המילים הזה, והפכה להומיאופתית בחסד עם קהל מעריצים ומטופלים בכל אזור הדרום, היא עוסקת בשנתיים האחרונות בהעברת הידע שלה בקורסים להומיאופתיה ביתית. מה זה? אתם שואלים, ובכלל איך היא הגיעה לתחום ההומיאופתי מתחילתו ומה קשור אביה המנוח לכל זה, תבינו בראיון.
4 צפייה בגלריה
רותם ג'קסון
רותם ג'קסון
רותם ג'קסון
(צילום: אנה סקודה)
רותם נולדה בפרדס חנה למשפחה אוהבת טבע ובריאות. אביה וסבתה אליהם הייתה מאוד קשורה היו המודל שלה לחיים נכונים ובריאים והיו עוד חוליה בשרשרת הדורות עליהם התחנכה כנצר למשפחה של 12 דורות בישראל, מה שנקרא ארץ ישראל היפה והשורשית. בשל אהבתה הרבה לטבע באשר הוא, הסתובבה רבות בעולם. המדבר, כפי שאתם מבינים ממקום מגוריה בערבה, משך אותה עוד מקטנות: "הפראי שבו, העובדה שיד אדם כמעט לא נגעה בו זועקת מכל אבן, וזה משרה שלווה ונוסך בטחון".
במסגרת מסעותיה היא הדרימה לאילת שם הכירה את בעלה (אז מדריך צלילה כיום מנהל חוף הדקל), והביאה איתו לעולם ארבעה ילדים (שני חיילים ושני מתבגרים). השניים, שהאהבה לטבע חיברה ביניהן, התאהבו בעיר הדרומית, וכאמור, לפני שמונה שנים, החליטו להעתיק את מקום מושבם לישוב באר אורה הסמוך לאילת. בכל אותן שנים החלה רותם להתמקצע בהומיאופתיה ומאז צברה הרבה שנות ותק וניסיון בתחום.
למה דווקא הומיאופתיה? ואיך הגעת לזה?
"אבי שניהל אורח חיים די בריא נפטר בגיל 42 ממחלת הסרטן כשאני הייתי בת 19 בסך הכול", משתפת רותם. "מעבר לכאב על האובדן הגדול, ניקרה בי תמיד המחשבה כיצד אדם שמנהל אורח חיים כה בריא, מתעמל, אוכל נכון ובאמת 'עושה הכול לפי הספר' מקבל סרטן ועוד במעי הגס. לא הבנתי איך זה יתכן כי מקטנות הבית שלנו התנהל מאוד בריא. כבר אז בגיל 19 מבלי שהיו לי מספיק כלים להבין למה ואיך, משהו בתוכי ידע שהמחלה שלו קשורה למשבר האישי שעבר באותן שנים. כמו ידיעה פנימית שתחזוקה רק ברמה החיצונית של הבריאות אינה מספיקה. בסדק הזה חיפשתי את התשובה.
4 צפייה בגלריה
רותם ג'קסון
רותם ג'קסון
רותם ג'קסון
(צילום: אנה סקודה)
"ההבנה הראשונה שלי הייתה שאני רוצה לעסוק בריפוי. זה היה החלק הקל. החלק היותר קשה היה למצוא את סוג הריפוי הנכון לי. התחלתי לחפש תשובות לשאלות שלי בכל מיני מישורי ריפוי. במשך כמה שנים חקרתי, למדתי והתנסיתי עד שמצאתי את מה שחיפשתי בהומיאופתיה קלאסית. שם נוכחתי לראשונה, שמה שהרגשתי היה נכון. סוף סוף גיליתי את סוד הקשר בין הגוף והנפש ואיך הוא בא לידי ביטוי בחיים עצמם. הבנתי את מה שהמדע מבין היום אמפירית, שהנפש היא המרפא הגדול של הגוף ושרק סינרגיה בין הנפש לגוף היא זו שמביאה לחיים הרמוניים, בריאים ושלמים. אין האחד יכול ללא זולתו. ולהיפך.
"למעשה זה יותר מכך, הנפש היא המשפיעה מבין השניים והגוף הוא בסך הכל השתקפות חיצונית למה שמתרחש מתחת לפני השטח- בנבכי הנפש. כמי שראתה מקרוב, אדם יכול לנהל אורח חיים בריא למהדרין, אבל אם נפשו חסרה זה לא יעזור. וזה נכון גם לזמן מחלה. הנפש מסוגלת לחזק את הגוף הרבה מעבר לכל תרופה כימית שתינתן. הרמב"ם דיבר על זה כבר לפני 800 שנה".
בכל מחלה?
"בהחלט, כי זה מבוסס על העובדה שלכל סימפטום פיזי ישנו טריגר רגשי שמפעיל אותו. מחלות לא קורות כך סתם פתאום. מתרחשות הרבה פעולות תת קרקעיות עד שמחלה באה לידי ביטוי בגוף. הבעיה שאנשים לא יודעים איך לפרש את הסימנים המקדימים. חשוב לי גם לציין, שמעבר להבנה הזו בקשר לפטירתו של אבי, בחרתי ללמוד הומיאופתיה אחרי שהתנסיתי בזה על עצמי. היה לי בעיות אסטמה מגיל צעיר והצלחתי לטפל בהן בזכות ההומיאופתיה. שלא לדבר על עשרות לקוחותיי שנעזרו והחלימו ממחלות שונות בזכות ההומיאופתיה. הייחודיות של השיטה ההומאופתית אשר מבדילה אותה מהרפואה הקונבנציונלית היא ההתמקדות באדם החולה ולא במחלה ובסילוק הסימפטומים בלבד. על פי הגישה ההומאופתית ההחלמה היא למעשה הלחמה של כל החלקים המרכיבים אותנו גוף-נפש-נשמה כדי שנחזור להיות אדם שלם.
"אין יום שאני לא מתגעגעת לאבא שלי ובאותה נשימה גם אין יום שאני לא מודה לו שבזכותו עשיתי את הבחירה הנכונה", אומרת רותם, "כבר יותר מעשרים שנה שאני חיה ונושמת הומיאופתיה ומטפלת בקליניקה ובבני משפחתי רק בהומיאופתיה. במרוצת השנים הרחבתי את העיסוק בבריאות לעוד נישות מלבד הייעוץ האישי בקליניקה. בתור בן אדם שאוהב אנשים ואתגרים, השתעממתי מלשבת כל היום מאחורי המקלדת, אז מצאתי לי עוד תחומי עניין שנגעו בבריאות בדרכים עקיפות. הייתי כתבת במקומונים של אילת ושדרגתי את זה לטור אישי בו פרסמתי בכל שבוע המלצות טבעיות לבעיות בריאות שונות. שידרתי ברדיו המקומי ופתחתי תכנית רדיו משלי בשם "תחנת רוח" בה העליתי בכל שבוע מטפל מתחום אחר של הרפואה האלטרנטיבית והרוח. פיתחתי תוכניות בריאות לבתי ספר ולבתי מלון ולאט לאט נכנסתי גם לקטע של הרצאות וסדנאות ושברתי את המחסום של לעמוד מול קהל. במקביל, כל הזמן המשכתי ללמוד הומיאופתיה, נסעתי לסמינרים של מיטב ההומיאופתים בארץ ובעולם, והמשכתי להתנסות בעוד המון שיטות ריפוי גם על עצמי וגם בהשתלמויות כי אני סקרנית מטבעי".

להקשיב ללב

כשהיא כאמור מוקפת בקהל מטופלים קבוע ושתי קליניקות שוקקות אותן פתחה בבאר אורה ובאילת, הגיעה הקורונה. רותם, אישה עוצמתית מהסוג שמתאים את עצמו תמיד למציאות המשתנה, עשתה מהלימון לימונדה ובחרה לנצל את הזמן את הזה כדי לבנות קורסים להומיאופתיה ביתית.
מה זו הומיאופתיה ביתית?
"בשנתיים האחרונות והרבה בזכות הקורונה, ראיתי במיוחד במהלך ההרצאות, כמה המודעות עלתה, כמה אנשים צמאים לשמוע על רפואה טבעית ומחפשים לעבור לאורח חיים בריא. בכל פעם שסיימתי הרצאה, הרגשתי שיש לי עוד המון דברים שלא הספקתי להגיד. כך נולד הרעיון לפתוח את הקורסים להומיאופתיה ביתית. פשוט מתוך הצורך שלי ושל התקופה לעזור לאנשים לעזור לעצמם בכל מה שקשור לבריאות טבעית. בקורס אני מלמדת קודם כל להסתכל על הבריאות מזווית אחרת. להקשיב ללב ולגוף כדי לקרוא את הסימנים המקדימים. וכשלומדים לזהות את זה אצל הילדים שלנו והקרובים שלנו אפשר יותר בקלות לעזור להם כשהם חולים. אני לא מלמדת איך להיות הומאופת מטפל כי בשביל זה צריך 4 שנות לימוד, אבל אני כן מעניקה את האפשרות להכיר את הכלים ההומאופתים גם במצבים אקוטיים- מצבי עזרה ראשונה של מחלות נפוצות בחיי היומיום כמו וירוסים שונים, חבלות, פציעות, דלקות, טראומות וכדומה, בהם הקו הראשון לטיפול יהיה תרופות הומיאופתיות שינתנו בבית. זה פשוט עובד מדהים ויעידו על כך בוגרי הקורסים שלי.
"אני ממש מרגישה כמו בסוג של שליחות להכיר לאנשים את ההומיאופתיה ואת היכולת להירפא בדרכים טבעיות בזכות כמה סוכריות מציצה, כי ככה נראות התרופות ההומיאופתיות. ועם יד על הלב, אפילו שאני לא אובייקטיבית, אני באמת חושבת שהקורס הזה הוא מצרך חיוני למי שרוצה לעבור לחיים בריאים יותר ואני לא מבינה איך לא חשבתי על זה קודם. אבל כנראה שלכל דבר יש את הזמן שלו וההבשלה שלו".
ומהן התוכנית לעתיד?
"בעתיד הקרוב זה למלא קבוצה של מחזור נוסף שייפתח ממש בקרוב. במקביל אני עובדת על כתיבת ספר מקצועי בו אני מרכזת את כל החומר שאני מעבירה בהרצאות ובקורסים. בהמשך אני מתכוונת להקליט גם קורס דיגיטלי. עם ובלי קשר אני חולמת להקים חוות בריאות, להכניס את הידע הזה גם לתחום התיירות ויש לי עוד מלא רעיונות ותוכניות. אני רק מקווה שאספיק לעשות הכל עוד בגלגול הזה".
טלפון: 052-3445704.
מייל: rotemjackson@gmail.com
פייסבוק: הומאופתיה באילת ובערבה.
אינסטגרם: rotem_jackson
לכרטיס הביקור הדיגיטלי סרקו את הקוד: