2 צפייה בגלריה
כללים נכונים לעמוד העסקי בפייסבוק. אילוסטרציה: שאטרסטוק
כללים נכונים לעמוד העסקי בפייסבוק. אילוסטרציה: שאטרסטוק
כללים נכונים לעמוד העסקי בפייסבוק. אילוסטרציה: שאטרסטוק
להיות בעלת עסק קטן הוא דבר מרגש - את קובעת לעצמך את לוח הזמנים, עובדת בתחום שאת הכי אוהבת בעולם ומבטאת את הכישרון שלך. אבל לצד אלה יש אתגרים לא פשוטים שאת נאלצת להתמודד איתם: לשמור על קהל הלקוחות, להגדיל את ההכנסות, והאתגר המרכזי - להישאר מעניינת, רלוונטית ומדוברת בתוך ים המתחרים שסביבך.
לדברי אשוש, אחד הכלים המרכזיים המסייעים לשווק ולפרסם את העסק הוא פייסבוק, כלי נוח ונגיש שנותן את התחושה ש"כל אחד יכול". אז איך באמת משתמשים בו נכון? איך גורמים ללקוחות להיכנס דווקא לעמוד שלך? הנה חמישה כללי ברזל שיעזרו לך לקחת את העמוד העסקי שלך צעד אחד קדימה:
2 צפייה בגלריה
יערית לובל-אשוש. צילום: ארז בקר
יערית לובל-אשוש. צילום: ארז בקר
יערית לובל-אשוש. צילום: ארז בקר
1. עסק אחד - עמוד אחד. אחת התופעות המוכרות ביותר ברשת החברתית היא ריבוי של עמודים שמטרתם לקדם את אותו עסק. בעלות עסקים רבות מפרסמות את עצמן דרך כמה עמודים: גם בעמוד האישי וגם בעמוד עסקי אחד (במקרה הטוב) או שניים ויותר (במקרה הפחות טוב).
אנשים נוהגים לחשוב שככל שיש להם יותר עמודים, מאגר הלקוחות שלהם יגדל, אבל בפועל מספר עמודים עסקיים גדול רק מבלבל את הלקוחות הפוטנציאליים ומקשה על בעלת העסק לבנות קהל לקוחות קבוע. כמו כן כיבוי עמודים עסקיים פוגע ביכולת לשמור על קשר רציף וקהל הלקוחות נותר מבולבל. לכל בית יש כתובת, וכך גם לכל עסק.
2. אל תתייגו אותי. עוד תופעה מוכרת היא התיוגים. התיוג אומנם מאפשר להרחיב את התפוצה, אבל גם במקרה זה צריך לנהוג בחוכמה. לפני שאת מעלה פוסט, תחשבי אם המוצר או השירות המפורסם רלוונטיים לאדם המתויג. נסי לברר אם מקובל על קהל הלקוחות שתתייגי אותי בפוסט העוסק בשירות או במבצע ואפילו צרי לך מאגר מתויגים קבוע (אפשר אפילו לתת להם איזושהי הטבה קטנה). ולסיכום, לפני שמתייגים - זוכרים שהגבול בין תיוג למטרד הוא דק מאוד.
3. כל המרבה הרי זה מוסתר. האם חשבת פעם כמה פוסטים את מעלה ביום, בשבוע או בחודש? מצד אחד, חשוב שתהיה תנועה בדף. דף שיש בו פעילות נותן תחושה של עסק חי, פעיל ומצליח, אבל מצד שני, יותר מדי פוסטים עלולים לפגוע באפקט ההפתעה ובעניין.
נסי למנן את היקף הפוסטים ונסי ליצור תבנית קבועה, למשל יום של מבצעים, יום של טיפים, יום של לייבים. בדרך זו תיצרי אצל הקהל שלך ציפייה ובעיקר תמנעי מאנשים לעשות "הייד" לעמוד שלך.
4. עברית שפה יפה. את מוכשרת בבניית ציפורניים או באפיית עוגה, אבל פחות חזקה בלשון והבעה? רגע לפני שאת לוחצת "פרסם", שלחי את הפוסט לחברה קרובה, לאמא או למישהו מהעבודה, תבקשי שיעברו עליו ושיוודאו שהעברית תקינה ושהכתיבה קולחת ונכונה. זכרי שלטעויות קטנות יש משמעות גדולה.
5. על איכות לא מתפשרים. המשפט הזה נכון לא רק לגבי המוצר או השירות שאת מציעה, אלא גם לגבי הפוסטים שאת כותבת. תמונות מטושטשות, תמונות באיכות ירודה, סרטון עם רעשי רקע או תמונה שיש עליה חותמת מים - כל אלה לא ראויים להתפרסם. כבדי את הלקוחות שלך בפרסום נקי ואיכותי שיבהיר להם שאת יסודית ובמקצועית - לא רק בתחומך.