קשה לאמוד את המורכבות של התיקים הסבוכים בהם נתקלים מדי יום צוות משרד עורכי הדין בבעלותו עו"ד אלי דמרי בבאר שבע. מדובר בתיקים, שרבים מהם במבט ראשוני נראים כבלתי ניתנים לפיצוח שבהם מצליח עו"ד דמרי וצוות משרד במשרד הבוטיק היפהפה שלהם בבאר שבע לפתור הרבה פעמים בניגוד לכל הסיכויים. זה קורה בגלל נחישות והתמדה רבה, ידע נרחב ובקיאות, ועם המון אהבה ושליחות כמו שידגיש דמרי חזור והדגש.
3 צפייה בגלריה
פסק דין תקדימי
פסק דין תקדימי
פסק דין תקדימי
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

"אוהב את התחום"

עוד מילדות ידע עו"ד דמרי כי ייעודו יהיה שזור בעולם המשפט. למעשה, מאז היותו ילד ידע עו"ד דמרי, כי בבגרותו יהיה או רופא או עורך דין, אבל המשיכה הטבעית שלו לחוש הצדק הביאה אותו הלום ולא בכדי: "בגן הילדים הגננת הייתה קוראת לי 'אברהם אבינו' בגלל שתמיד רציתי להשכין שלום בין הילדים. בלי מריבות. מאוד התחברתי לחוש הצדק, ובכלל לתחום המשפט, וזו הסיבה שככל הנראה מביאה אותי לראות כל בעיה משפטית אפילו הסבוכה ביותר כבעלת פתרון. יש מוצא לכל בעיה, זה קורה בגלל שאני מחובר לתחום בכל נימיי, מחובר למקצוע ואוהב מאוד את התחום".

3 צפייה בגלריה
עו"ד אלי דמרי
עו"ד אלי דמרי
עו"ד אלי דמרי
(צילום: יח"צ)

זה כ-15 שנים ,עו"ד דמרי הנמצא בשנות ה-40 המוקדמות לחייו, נשוי באושר ואב לארבעה ילדים, מייצג לקוחות בתביעותיהם נגד המוסד לביטוח לאומי, מס הכנסה, משרד הביטחון והמכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכן בתחום דיני העבודה עובדים ומעסיקים. בין לקוחותיו נמנים מעסיקים, חברות ולקוחות פרטיים. הוא בוגר תואר ראשון LL.B במשפטים, חבר בלשכת עורכי הדין של ישראל, מגשר מוסמך מטעם ועדת גדות, יו"ר (משותף) ועדת ביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין מחוז דרום וסגן יו"ר ועדת ביטוח לאומי בלשכת עורכי הדין – ארצי.
את משרד הבוטיק המצליח שפתח בבאר שבע הקים עו"ד דמרי לפני מספר שנים, מדובר במשרד משפחתי, ועיקר פעילותו הינו בתחום האזרחי בסיוע לנפגעי גוף לממש את כל זכויותיהם, על ידי ייצוגם בתביעות מול מוסדות המדינה השונים וכן פועל ומייצג בתחום דיני העבודה, הן עובדים והן מעסיקים. צוות המשרד הינו בעל ניסיון רב בייצוגם של לקוחות בפני בתי המשפט ובתי הדין השונים ובפני ועדות רפואיות, והצליח להשיג בתיקים רבים פסיקות תקדימיות לטובת לקוחותיו.

"מקרים חסרי סיכוי"


3 צפייה בגלריה
אלי דמרי
אלי דמרי
אלי דמרי
(צילום: באדיבותו)

אחת מהפסיקות התקדימיות עליה גאוות המשרד, שהיכתה בהלם רבים בעולם המשפט, הייתה תיק מורכב מאוד מול הביטוח הלאומי, של מורה שעבדה בשעות הערב בביתה, זמן רב לאחר שעות העבודה הרגילות, שבשעה שהכינה דוחות לועדות שילוב של תלמידי בית הספר, מעדה ונפצעה. בית הדין האזורי דחה את תביעה ובערעור בבית הדין הארצי הצליח עו"ד דמרי להפוך את הגלגל: "מדובר בפסיקה מאוד תקדימית שעוררה הדים רבים", מספר עו"ד דמרי, "מדובר במורה שהיא רכזת שילוב לחינוך מיוחד בבית הספר. אלו היו הימים של תחילת הקורונה. ממש הסגר הראשון. אי הוודאות הייתה רבה. בהוראה של המדינה היא נאלצה לעבוד רק מהבית. היה לה דד ליין מאוד נקשה שתמסור הערכותיה להורים ולפסיכולוגים אודות התלמידים שתחת אחריותה. אלא שהחומרים היו בבית הספר, והיא עבדה מהבית.
"היא ישבה בשעת לילה מאוחרת מול המחשב בביתה, בעבודה מאוד מאומצת, וכשקמה להביא כוס מים היא מעדה ושברה את צלעותיה ובשל כך נגרמו לה נזקים הן גופניים והן אחרים. הביטוח הלאומי דחה את התביעה, מכיוון שלא ניתן להכיל ביטוח 24/7 על כל עובד שכיר, ובית הדין האזורי לעבודה קיבל את הטענה, וטען שגם בנסיבות מיוחדות, לא ניתן להכיל אחריות של המעסיק לאורך כל שעות היממה על מי שעובד אצלו. הגשנו ערעור לבית הדין הארצי, והצלחנו להוכיח שהמדינה יצרה מציאות לא נורמלית בהוראת שעה, ועל כן על המדינה, במקרה זה משרד החינוך, להכיר באחריותו ובהתאם על הביטוח הלאומי להכיר באירוע כפגיעה בעבודה. הערעור התקבל, ונדרשנו להביא עדות נוספת לבית הדין האזורי שהיא עבדה תחת המגבלות הללו וכי הנפילה היתה ממש בזמן העבודה, תוך קביעה תקדימית שאכן במידה ויוכח שהיא אכן עבדה במסגרת המגבלות בשעות הלא שגרתיות על הביטוח הלאומי להכיר בתאונה. הוכחנו את הטענות, בית הדין קבע כי אכן המורה היא נפגעת עבודה ועברנו אל הועדות הרפואיות אשר קבעו לה נכות לצמיתות עקב התאונה ובהתאם פיצוי כספי משמעותי".
זה לא התקדים היחיד שמשרד עו"ד דמרי הצליח לנכס אל אמתחתו. במקרה אחר, הצליח צוות המשרד להוכיח כי גם נזק משני, שקרה זמן רב אחרי תאונת העבודה המקורית וללא קשר ישיר אליו, עדיין נחשב כתאונת עבודה: "מדובר בעובדת שנפגעה בזמן השתלמות במרכז בנייני האומה בירושלים, היא נפלה ושברה את הקרסול, תאונה קשה שנדרש לה ניתוח מסובך שכלל גם פלטינות. כמובן שהיא הוכרה כנפגעת עבודה לגבי הפגיעה הזו. אלא שבמהלך אחת הביקורות הרפואיות שלאחר הניתוח, כחודשיים אחרי התאונה בערך, כשהיא נמצאת בחופשת מחלה, היא מעדה בבית החולים אליו הגיעה לצורך הביקורת ונפגעה בברך. הצלחנו להוכיח קשר ישיר בין שתי התאונות והיא הוכרה גם בפגיעת הברך כנפגעת עבודה.
"במקרה אחר, עובד חברה בתעשייה התבקש על ידי הממונה שלו לעבוד לאחר שעות העבודה הרגילות עקב עומס עבודה חריג שנכנס, הוא סירב, התפתח ויכוח, שבעטיו הוא קיבל אירוע מוחי. הצלחנו להוכיח שם באותות ומופתים, שלא רק שהיה קשר ישיר בין הוויכוח לאירוע המוחי, אלא שלמרות עדותו של הממונה שלא הייתה מריבה כלל, ואפילו עדותו של חוקר ביטוח לאומי שהעיד כי ביקר את העובד בבית החולים שטען בפניו כי לא היה ויכוח משמעותי ביניהם, הוכחנו כי אכן הייתה מריבה ואפילו בצעד חריג אישר בית הדין להביא את חוקר הביטוח הלאומי להעיד, שם הפרכנו את עדותו. בית הדין קבע כי העובד יוכר כנפגע עבודה ונקבעה לו נכות של 100%".

"לעשות טוב - עושה לי טוב"

לדברי עו"ד דמרי, מדובר במקרים ספורים מתוך רבים, בהם הצליח צוות המשרד לפתור תיקים מורכבים וסבוכים לשביעות רצון לקוחותיהם. "במסגרת שירותי המשרד אנחנו עורכים פגישת ייעוץ ראשונית אשר מטרתה היא לקבל את כל הפרטים ולו הקטנים ביותר, במטרה לנסות ולהבין האם יש מקום לנקוט בהליכים משפטיים ולהעריך את סיכויי ההליך להסתיים בהצלחה. על מנת למקסם את סיכויי ההצלחה בכל תיק, המשרד מקפיד לעבוד בשיתוף פעולה עם מיטב אנשי המקצוע מתחומי הרפואה השונים, במטרה לתכנן את אופן ניהול ההליך על הצד הטוב ביותר. מעבר לתאונות עבודה, אנחנו מעניקים גם שירותים וייעוץ משפטי בתביעות נכות כללית ופטור ממס שאלה תהליכים שדורשים הבנה ובקיאות ברזי הביורוקרטיה של המוסד, ובזכות ייעוץ משפטי נכון ניתן להגדיל משמעותית את הסיכוי שתביעתכם תתקבל בחיוב. כמו כן, אנו עוסקים בתביעות של נפגעי פעולות איבה - שלצערנו הרב, הן חלק מהחיים במדינת ישראל. תביעות נגד משרד הביטחון - משרתי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך שירותם שזכאים לדרוש פיצויים הולמים. וכמובן, דיני עבודה - משרדנו מייצג בנאמנות שכירים אשר אינם מקבלים את מלוא זכויותיהם, מפוטרים ללא שימוע או חווים חוויות קשות בעבודה וכן מייצג ומלווה באופן שוטף מעסיקים וחברות רבות בכל הנוגע לדיני העבודה לרבות בהליכים משפטיים".
למרות הידע, והניסיון הרב שצבר צוות המשרד ככלל ועו"ד דמרי בפרט בתיקים אלו, לדבריו של עו"ד דמרי עיקר הסוד שלו טמון באהבתו לתחום ולעבודתו: "ככה זה כשעושים דברים שאוהבים. אני 15 שנים עובד ואני לא מרגיש שנשחקתי אפילו במקצת. יש לי חדוות עשיה למקצוע ולתחום. עוד לפני ההצלחה והכסף, אני מרגיש שאני עושה שליחות, לעשות טוב לאנשים עושה לי מאוד טוב".
כתובת: רחה פריאר 9, באר שבע
טלפון: 050-434-5632
עמוד הפייסבוק של המשרד:

מוגש מטעם משרד עורכי דין אלי דמרי
פורסם לראשונה: 13:52, 28.01.24