נהג רכב פרטי בן 29, נקלע לתאונת שרשרת בדרכו למקום עבודתו. למרות שהתאונה הייתה בעוצמה קלה וכריות האוויר כלל לא נפתחו, הוא החל לסבול מכאבי גב וצוואר שגרמו להגבלה משמעותית בתפקודו, כשעם הזמן שחלף והמשך בדיקות התברר כי התאונה גרמה להתפתחות מחלת פיברומיאלגיה המאופיינת, בין היתר, בתשישות, עייפות קשה, וכאבים קשים בגוף.
תביעה שהוגשה נגד ביטוח לאומי הסתיימה הבוקר בקביעת אחוזי נכות לצמיתות המקנים גמלה חודשית בסך למעלה מ- 4,000 ₪ לכל חייו.
כרגע מתנהלת תביעה המוערכת בסך 500,000 ₪ נוספים מול חברת הביטוח המבטחת את הרכב בביטוח חובה.
1 צפייה בגלריה
עו"ד צור פרץ
עו"ד צור פרץ
עו"ד צור פרץ
(צילום: עידן שרגא)
עו"ד צור פרץ, מומחה בדיני נזיקין המייצג את הנהג: "הפיצוי מלמד אותנו שבניגוד למה שנהוג לחשוב, עוצמת התאונה אינה מדד לגובה הפיצוי וגם תאונה "קלה" לכאורה, עלולה לגרום לנזקי גוף משמעותיים".
מקרה אחר שמתנהל במשרד סבג, פרץ ושות' משקף תביעה שהוגשה בשם נער בן 16 שרכב על סקייט-בורד במושב תלמים. הנער נבהל משתי מכוניות שהגיחו מולו, ניווט ביניהן והתרסק לצד הכביש וככל הנראה מבלי ששני הנהגים הבחינו כי הוא מתהפך ונפצע. השניים המשיכו בנסיעתם ונעלמו כשלנער אין את פרטי הרכבים המעורבים.
עו"ד צור פרץ הגיש תביעה נגד קרנית – הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים למי שאין ביטוח.
הנער פוצה ב-330 אלף שקלים למרות שחברת "קרנית" שבדרך כלל מפצה ותובעת את הגורם האחראי לתאונה, לא הצליחה לאתר איש מבין הנהגים שגרמו לנער לסטות ממסלול ולהיפצע.
עו"ד צור פרץ: "המקרה מראה שהגדרת תאונת הדרכים היא רחבה מהנהוג לחשוב, גם אם אין פגיעה פיזית על ידי רכב, יש מקום לפצות הנער שהגיע אלינו וכלל לא חשב שהיה מעורב בתאונת דרכים אלא התעניין באפשרות פיצוי מפוליסה פרטית".
לאתר משרד עו"ד סבג, פרץ ושות' - https://www.ps-law.info/