היא ידעה עליות ומורדות במשך כל חייה, עד שהגיעה לסיפוק ולנחלה בתחום, שמעולם לא חשבה שכף רגלה תדרוך בו. היום היא אשת נדל"ן מצליחה בחברת התיווך "ריהאוס", בבעלות איגור חנין באשדוד. איך זה קרה? אם תשאלו את יאנה זרך, אם לשתי בנות בוגרות, התשובה ברורה: "הכל מדויק" היא תשיב. מה שבעבר היה נדמה כלא הגיוני, כבר לא קיים יותר. "הכל אפשרי, אם מסתכלים קדימה ללא פחד".
לפתוח דלתות את המוטו הזה יאנה מביאה גם ללקוחותיה. חרוט בזיכרונה במיוחד מקרה אחד, שהוכתר "מבצע דלת". דורית (ש.ב), אלמנה עם שני ילדים, שהתגוררה במשך 4 שנים בבית אמא, הגיעה ליאנה בחיפוש אחר דירה להשכיר. "אני זקוקה לעוד דלת בדירה", הסבירה. הבית של אמא היה קטן מידי, הילדים חלקו חדר, והיא אמצה את הסלון כחדר השינה שלה.
2 צפייה בגלריה
יאנה זרך
יאנה זרך
יאנה זרך
(צילום: יח"צ)
יאנה לא הסתפקה בהסברים הללו. היא ביקשה לדעת מה החלום של דורית, וזה היה גדול מכדי להשיג – לרכוש בית פרטי, שתוכל לחיות בו עם אמא והילדים. החלום החל לרקום עור וגידים בראשה של יאנה. למה לוותר עליו, התעקשה מול דורית והובילה אותה צעד צעד, מרכיבה ביחד איתה חלקים של פאזל, שהסתדרו בדיוק במקום. החל ממכירת הדירה של האם, דרך חיפוש אחר משכנתא מתאימה, גם כשדורית עדיין ללא עבודה והכנסה קבועה. זו הייתה תעוזה, חוצפה אמיתית לחשוב, שכל החלקים יסתדרו במשבצות הנכונות. אך זה קרה, בית החלומות נרכש, בית רחב ידיים בגן יבנה, שכל המשפחה התאהבה בו. דורית זכתה אף להגשים חלום נוסף ובבית, שהותאם לה במדויק, פתחה עוד דלת לקליניקה משלה.
אף פעם לא מאוחר יאנה הייתה בטוחה בצעירותה שתהיה פסיכולוגית. היא ראתה בייעוד שלה עזרה לאחר, ליווי והעצמה. היא עלתה מקייב שבאוקראינה ביום הולדתה ה- 19, חמושה כבר בשנתיים של לימודי פסיכולוגיה, היישר לשטיפת סירים בקיבוץ רוחמה. אחרי מספר חודשים מאסה בסירים, שהיו גדולים ממנה, ופנתה ללימודי תואר ראשון במתימטיקה, אותו סיימה בהצטיינות. מה עושים עם מתימטיקה אתם שואלים? גם היא שאלה, וצללה לתחום ההוראה למשך 25 שנה.
יאנה הייתה מחנכת מוערכת ורכזת בתחומים שונים במשך כרבע מאה. את אהבתה להוראה לא הסתירה, אך לא הסתפקה מעולם בעיסוק בחינוך בלבד ומצאה ערוצים לייעוץ עסקי וארגוני. העולם העסקי קרץ לה תמיד, היא השלימה תואר שני במנהל עסקים והגיחה לפעילויות עסקיות מגוונות, תוך כדי ההתמסרות למשרד החינוך.
צריך הרבה אנרגיות, כדי לדלג בין התלמידים, הפרויקטים בבית הספר, מסיבות הסיום והטיולים לבין הייעוץ לארגונים שונים, וליאנה לא חסרות אנרגיות. היא שילבה בין כל אלה, גם כשחוותה טלטלות אישיות - שני גירושים, שתי בנות, שעליהן גאוותה הרבה.
2 צפייה בגלריה
יאנה זרך
יאנה זרך
יאנה זרך
(צילום: יח"צ)
בדיוק בשנה שבה אזרה אומץ להתגרש בפעם השנייה, הוחלט שבית הספר בו לימדה ייסגר. זו הייתה סיבה מספיק טובה לצאת לשנת שבתון. משנת השבתון הזו היא לא חזרה יותר ללמד: "שלא תבין אחרת, עבורי ללמד ילדים, לעזור להם ולמשפחותיהם, זו אהבה שאין שני לה, ויעידו על כך מאות התלמידים שלי, שכמה מהם הלכו אחרי לתחום הנדל"ן. אבל משהו בתוכי אמר לי 'די'. החלטתי להיפרד ממערכת החינוך ולממש את החלום – להיות עצמאית, גם כשרבים מסביב הרימו גבה ונתנו לי עצות לשמור על מקום העבודה הנוח והבטוח. מבחינתי, הכל אפשרי - אף פעם לא מאוחר להתחיל הכל מההתחלה, לעלות ולצמוח".
רגע לפני שפרצה לחיינו מגפת הקורונה ואחרי שנתיים של מסע לחיפוש קריירה חדשה והתנסות בתחומים רבים ומגוונים, הגיעה במסגרת אחד הפרויקטים למשרדו של איגור חנין. מרגע שהניח את עיניו עליה, איגור סימן אותה כמתווכת והתעקש, שתצטרף לצוות שלו. יאנה עזבה את כל הפרויקטים שעסקה בהם ועשתה את הצעד הנועז. "לא האמנתי שכל כך אתאהב בתחום הנדל"ן, שזה ימלא את כולי ויביא לביטוי את כל הכישורים והאהבות שלי".
למה בעצם? "תחום הנדל"ן והתיווך נתפס בעיני רבים, כתחום חומרני וממולח. עבורי תיווך הוא הרבה מעבר, הוא חיבור, איחוד, הרמוניה. אני קוראת לעצמי מחברת, לא מתווכת. עבורי כל לקוח הוא פרויקט בפני עצמו. יש בזה את כל האלמנטים, שאפשר להעלות על הדעת, החל מפסיכולוגיה, דרך כלכלה ומתמטיקה ועד שיווק ומשפטים. בכל האלמנטים האלה התמקצעתי, ואני מחברת אותם ומנקזת אותם לכל אדם ומשפחה, שמעוניינים לרכוש או למכור נכס. אני מסייעת להם גם בדברים שהם לא חושבים, שהם אמורים לקבל מיועצת נדל"ן. מחברת להם את כל החוטים ומלווה לאורך כל הדרך. רכישת דירה היא מעבר לארבע קירות עם דלתות ומטבח, היא עולם ומלואו של בני הזוג, משפחה או האדם הבודד".
הלקוחות שלה יודעים היום, שהיא רוצה להעניק להם את תחושת הניצחון, שהיא זכתה לה. כמו שהגשימה את החלום שלה, היא נותנת את כל כולה כדי להניע אחרים להגשים את חלומם. "אני מאוד אוהבת את העבודה שלי ורואה בכל עסקה הישג לא רק עבורי, אלא עבור הלקוח".
והישגיה של יאנה בתחום ניכרים בהחלט: חברת "ריהאוס" היא החברה הגדולה והמבוססת באשדוד בתחום הנדל"ן, הכוללת כמעט 50 סוכנים ונותנת ללקוחותיה את כל השירותים הדרושים לרכישה או מכירת הדירה. בתקופה כה קצרה בהיותה אשת נדל"ן, זכתה יאנה כבר 5 פעמים במועדון ה-100 של החברה ומהם שלוש פעמים במקום הראשון, בסגירת כמות עסקאות.
אינטואיציה נשית יאנה, אפשר לשאול איך מה שמתואר כאן נכנס במסגרת חייה של אישה אחת? "גם אני לפעמים שואלת את עצמי (צוחקת). אני מודה לאלוהים, שנתן לי את הכוחות לצמוח כל פעם מחדש, להמציא את עצמי מחדש, לאהוב את החיים כל פעם יותר. אלו גם הטיפים שלי לבעלות עסקים ועצמאיות: אל תפחדו מדבר. העזו ללכת קדימה, לזרום ולהבין, שיש דברים שמסתדרים סביבנו, כי הכל מדויק. התקופות משתנות, ולכן אסור לפסול אפשרויות או לקבל החלטות נמהרות בגלל שבוע גרוע או חודש לא טוב. צריך להתבונן על המכלול. הכי חשוב, לסמוך על האינטואיציה הנשית, גם אם המוח מורה אחרת. לאינטואיציה הנשית יש משקל רב מאוד, וזה הרבה יותר חזק מכל מציאות, שנראית לנו בלתי אפשרית".
פרטי התקשרות: טל: 054-4483231 ריהאוס, בניין יוניטרייד, הרצל 1, קומה 2 yana.gorgru@gmail.com | - יאנה זרך
פורסם לראשונה: 13:48, 13.03.22