כשמדברים על כור ההיתוך של החברה הישראלית, האסוציאציה הראשונה היא כמובן צה"ל. אך עסקים פרטיים, המונחים על ידי אג'נדה חברתית שמספקת ערך מוסף לעובדים, הם לא דבר שכיח במיוחד בארץ הקודש. לאג'נדה הזו תוסיפו גם את הרצון לדאוג לתעסוקה בפריפריה, ותקבלו מפעל חיים שאתם פשוט חייבים לשמוע עליו.
3 צפייה בגלריה
מוקד השירות של באבקום
מוקד השירות של באבקום
(צילום: באדיבות באבקום)

העובדים - מכלל המגזרים

חברת באבקום ('הדלת שלכם' בערבית) שמה לעצמה כמטרת על למצוא פתרונות תעסוקה בפריפריה, ומבחינתו של עימאד תלחמי, היזם הראשי, מייסד החברה ויושב הראש הדירקטוריון, אין צורך לעבור להתגורר במרכז הארץ כדי להתפרנס בצורה ראויה ומכובדת.
ה'אני מאמין' של עימאד מגובה גם במעשים: הפיזור הגיאוגרפי של החטיבות השונות בחברה מעיד על כך: בצפון קיימות שתי חטיבות וחטיבה נוספת בדרום. בכל חטיבה מספר רב של מוקדים שונים הפרוסים במספר ערים.
"חטיבת דרום מונה כאלף עובדים בשלוש ערים שונות: קריית גת, נתיבות ובאר שבע", מסביר יובל לביא, מנהל חטיבת דרום בבאבקום. "בימים אלה אנו עוסקים בהקמת אתר שלישי בבאר שבע וחמישי בחטיבה, וממשיכים להיות חלק משמעותי בהעסקת עובדים.
"העובדים שלנו הם מכלל המגזרים", הוא מוסיף. "זה לא מס שפתיים, אלא החזון של החברה שלנו. אני שמח להיות חלק מחברה שחרטה על דגלה להיות אבן שואבת לפרנסה, עשייה, למידה וחיבור לקהילה. נמשיך לעשות את זה לעוד הרבה שנים".
מאפיין שכדאי להתעכב עליו הוא האוכלוסייה המגוונת של המוקד. גברים ונשים, יהודים וערבים, חיילות משוחררות לצד סבתות שיצאו לפנסיה ומחפשות תעסוקה – כולם עובדים כצוות אורגני מאוחד. הם מסייעים, מדברים, משתפים ובעיקר מוכיחים שגם במציאות הישראלית המורכבת – אפשר גם אחרת.
3 צפייה בגלריה
מוקד השירות של באבקום
מוקד השירות של באבקום
מוקד השירות של באבקום
(צילום: באדיבות באבקום)
פעילות החברה היא פשוטה: באבקום מספקת שירותי 'מיקור חוץ' לחברות הגדולות במשק, שהחליטו לעבור לשיטת הניהול המודרנית. באבקום היא חברה האחראית לתיפעול המקצועי של מוקדי השירות, הנציגים עוברים הסמכה רשמית מטעם החברה, למדים את הקורסים בצורה המקצועית ביותר ויודעים לתת את המענה המקצועי ביותר בכל תחום אליו הם יידרשו.

עבודה עם תחושת שליחות

"אני נציגת שירות במוקד ביטוח לאומי ובמסגרת העבודה שלי אני נותנת מענה בכל תחום אליו אני נדרשת כמו קצבאות, תשלומים, מענקים ועוד", מספרת רקפת כהן, שעובדת כשנה בבאבקום. "באופן טבעי יש שיחות מורכבות שנוגעות בפן הרגשי. אתה חייב לגלות מצד אחד עמידה בנהלים, אבל מצד שני גם אמפטיה מאוד גבוהה עבורם.
"זו ממש עבודה עם תחושת שליחות", אומרת כהן, ומספרת גם הערך המוסף אותו היא מקבלת מהעבודה. "הידע שצברתי כאן מסייע לי הרבה בחיים האישיים. לפני אני מסבירה לאנשים שאני מכירה איזה טפסים הם צריכים, למה הם זכאים ולמה לא, וככה הם מצליחים לקבל את מה שהם מבקשים ומגיע להם".
3 צפייה בגלריה
מוקד השירות של באבקום
מוקד השירות של באבקום
(צילום: באדיבות באבקום)
בין הלקוחות ששמות את המשאב היקר ביותר שלהן – שירות הלקוחות, בידי חברת באבקום ניתן למצוא מוקדים של בנקים, חברות ביטוח, חברות תקשורת וסלולר, חברות קמעונאות, מגזר ציבורי ועוד. כשאתה מפקיד את הדבר הכי יקר שלך בידיי מישהו אחר, כנראה שאתה סומך עליו.
מעבר לאג'נדה החברתית, שמים בבאבקום דגש גם על תחושת השייכות של העובדים וטיפוחם האישי "אנחנו דוגלים בקידום אנשים מתוך החברה", מספר יובל, "ורוב הקידומים שלנו הם אכן מתוך אנשים שהתחילו כנציגים והוכיחו שהם ראויים לתפקידים בכירים יותר ומקבלים תחומי אחריות גדולים יותר.
"אין לי ספק שבסופו של דבר זה המתכון האידיאלי להצלחה. כשה'אני מאמין' שלך הוא כל כך ברור ושם לנגד עיניו את טובת החברה הישראלית – אין לי ספק שהעתיד שלנו מרגש ומענין".
ליצירת קשר בטלפון: 053-9526387