שיר שוטטה כהרגלה ברשתות החברתיות ונעצרה בסקרנות על סרטון ממומן של יועץ תזונה. הבחור סיפר בשבחי התוכנית שלו והבטיח הרים, גבעות והרזיות מהירות.
שיר נכנסה לאתר, התרשמה מתמונות ה"לפני" וה"אחרי", קראה כמה עדויות של נשים שעברו את התהליך והשאירה פרטים. כשחזרו אליה, נתנה בשיחת הטלפון את פרטי האשראי לחיוב וקיבלה את הלינק המיוחל. אלא שמהר מאוד הסתבר לה, שהדברים שמופיעים בו לא מוסיפים מידע על הפרסומת ולא מחדשים לה דבר וחצי דבר בתחום התזונה והדיאטה.
עוד באותו היום ביקשה לקבל את כספה בחזרה.
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון, מנכ"לית העמותה החדשה לצרכנות, מסבירה שחוק מקצועות הבריאות קובע במפורש שרק בעלי תואר אקדמי בתחום, שהשלימו התמחות במוסד רפואי מוכר וקיבלו רישיון ממשרד הבריאות, רשאים להשתמש בתארי 'מטפלים'.
כתוצאה מכך, מאות משווקים את עצמם כ"יועצי תזונה", "מאמני תזונה" או כל כינוי אחר הכולל את המילה "תזונה" מבלי להפר את החוק. ראשית, לפני שמתקשרים, יש לבדוק שמדובר בגורם שמותר לו לעסוק בתחום. מאחר וההתקשרות הייתה מקוונת, ושיר קיבלה שם משתמש וסיסמא, על פי החוק היא נחשפה לתכנים וזכות הביטול, למרות שההתקשרות הייתה במכר מרחוק, לא עומדת בחוק.
הובלה בתשלום או "על הדרך"?
עפרה קנתה סלון בחנות רהיטים וכשהספה הגיעה, התחרטה על הרכישה. הספה הייתה גדולה ביחס לגודלו של הסלון ולא התאימה לשאר הרהיטים. עפרה התקשרה לחנות וביקשה להחליף לדגם אחר.
קראו גם:
מחירו היה גבוה יותר, והיא שילמה את ההפרש. בחנות אמרו שהמוביל יביא את הספה החדשה, וביקשו לשלם לו דמי הובלה.
עפרה לא הבינה: אם המוביל מגיע, למה שלא ייקח "על הדרך" את זאת שהיא לא רוצה?
מה עושים?
עו"ד הדס יעקובסון: " אם ביטול העסקה הוא בגלל פגם בריהוט או בשל הטעיה, החנות צריכה לממן את עלות ההובלה. אם החרטה היא בלי סיבה, השאלה היא מי משלם. בכל מקרה, החוק מחייב את בית העסק לגלות לקונים את מדיניות הביטול בשלט גלוי לעין. בהיעדר חוק ברור בעניין התשלום, מוטב להגיע להסכמות עם החנות על העלות".