בחודשים האחרונים למאיה אמיר אין זמן לסרוג. את כל זמנה הפנוי היא משקיעה ב"צמר טובה", חנות הצמר הראשונה בבאר שבע.
2 צפייה בגלריה
שושנה, טל ורפאל איזביצקי
שושנה, טל ורפאל איזביצקי
שושנה, טל ורפאל איזביצקי
(צילום: שניר איזביצקי)
החנות קמה בשנות 1951 על ידי ניצול שואה ועברה מאב לבן. כבר 20 שנה שהיא מנוהלת בידי שושנה ורפאל איזביצקי.
עם פרוץ המגפה נקלע העסק למשבר רציני והנכדה טל, יחד עם נכדים נוספים, התגייסה להציל את המצב.
קראו גם:
"הבעיה היא שצמר הוא מוצר שאנשים אוהבים למשש, לבדוק, לבחון מקרוב את הצבע ולמצוא התאמות בין הגוונים", אומרת טל, "להעביר אותו לרשת זה אתגר לא פשוט".
אל טל הצטרפה כאמור מאיה, סטודנטית לתקשורת במכללה למנהל, שתוך כדי הלימודים והבחינות מנסה לעזור בקידום העסק.
בין סגר לסגר הן בנו עמודים עסקיים ברשת, ניסו להפיח במקום חיים דיגיטליים, הקימו מערך שליחויות ואפילו ראו קצת תוצאות בשטח, למרות שהסגר האחרון מעמיד את החנות, כמו את כל העסקים הקטנים, בחוסר אונים.
2 צפייה בגלריה
מאיה אמיר. מתנדבת בפרויקט "העסק של כולנו"
מאיה אמיר. מתנדבת בפרויקט "העסק של כולנו"
מאיה אמיר. מתנדבת בפרויקט "העסק של כולנו"
(צילום פרטי)
"אני מרגישה שהפכתי לחלק בלתי נפרד מהעסק", אומרת מאיה. "לשמחתי אפילו הצלחנו לקבל כמה הזמנות של משלוחים מחוץ לבאר שבע".
ההתנדבות של מאיה היא חלק מיוזמה לאומית שמובילים בחודשים האחרונים פייסבוק ישראל והפורום הכלכלי חברתי, בתמיכת נשיא המדינה, שנקראת "העסק של כולנו".
מדובר בתוכנית הכשרה וליווי לעסקים קטנים שנועדה לעזור להם לבסס את עצמם בדיגיטל ולשרוד את המשבר.
את העסקים מלווים סטודנטים שהוכשרו לטובת הפרויקט. כל סטודנט הוצמד לבעל עסק, מלווה אותו במשך שלושה חודשים, עוזר לו להציב יעדים, לבנות אתר, להקים שירות משלוחים, להגיע ללקוחות חדשים ולתפעל את העסק במציאות החדשה.