2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
(.)
ארגונים, חברות ובתי עסק שהיו להם חלופות דיגיטליות, או שבנו לעצמן אותן במהירות בתקופת המשבר, הצליחו להפחית את הפגיעה בעסקיהם בתקופת הסגר.
השלב הראשון בבניית נוכחות דיגיטלית של ארגון היא בחירה של שם מתחם. בשלב זה, מתקבע הזיהוי הדיגיטלי של העסק באינטרנט, ולכן בחירת שם מתחם באופן נכון הוא כה חשובה לתהליך הדיגיטציה של הארגון. שם מתחם, הידוע בשם דומיין או Domain name, הוא רצף תווים שבאמצעותו יכול משתמש האינטרנט להגיע ישירות לאתר האינטרנט שלכם, או לשירות אינטרנטי אחר שהקמתם. דומיין אחד קטן – מספר את הסיפור שלכם בכמה אותיות.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי
עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי
עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי
(יח"צ)

כבר בשלבים הראשונים של מימוש היוזמה העסקית, השירות המקורי או העסק הטרי - מומלץ ליצור זהות אינטרנטית ייחודית, אשר תהווה בסיס מיתוגי חשוב לנוכחות הייחודית של כל מיזם או עסק, ברשת ומחוץ לה. זה אומר - לשריין לעצמכם דומיין מתאים. לרשום דומיין משמעותו לייצר נכס דיגיטלי עצמאי, המהווה את הכתובת האינטרנטית הקבועה לעסק או לרעיון. אם העסק כבר קיים, וטרם נרשם לו דומיין, חשוב מיידית לאתר שם מתחם מתאים לצורך הנוכחות הדיגיטלית. שם מתחם יכול לשמש ככתובת האינטרנטית של אתר מידע על העסק, של החנות הוירטואלית שלו, לשמש כדף נחיתה, וכמובן - כתובת דואר אלקטרוני (מייל) עסקית ובסיס להפניות מרשתות חברתיות.
הדומיין מאפשר למקים העסק לשמור לעצמו זהות עצמאית, ולא להסתמך בפעילותו על פלטפורמות סחר אלקטרוני או רשתות חברתיות שכן גופים אלה יכולים לשנות כללים בפתאומיות, לשלוט במידע על העסק שלכם, ובמקרי קיצון – להפסיק פעילות. לכן חשוב לשמור על עצמאות! הדומיין שלכם מספר את הסיפור של העסק או המוצר שלכם: הוא מספר במה המוצר שלכם עוסק, האם אתם עסק או ארגון, מיזם או חברה מקומית ישראלית.
יש הרבה דברים שכדאי לדעת כשבוחרים דומיין, אולם החשוב מביניהם הוא להבין מי הקהל של העסק. אם הפנייה היא לקהל ישראלי – מומלץ לרשום דומיין ישראלי בסיומת IL. (אם מדובר בעסק מסחרי, ב-co.il, ארגון ללא מטרת רווח ב-Org.il). אם הפנייה היא לקהל זר (או ישראלי וזר) - מומלץ לרשום את השם בשתי סיומות – סיומת ישראלית כדי להגן על המותג בשוק המקומי, וזרה (.com, .biz וכד') כדי לפנות עם אותה כתובת גם ללקוחות בחו"ל.
מוזמנים לבדוק בשירות איתור הדומייינים הישראלי האם השם שאתם רוצים פנוי. לבדיקה לחצו כאן. בהצלחה!
הכותב הוא עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי.