2 צפייה בגלריה
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
מיינט נותנים יד לעצמאים
(.)
מרגלית מוסה - פרידברג, סמנכ"ל בקבוצת AVIVAMCG מציעה חמישה טיפים שיאפשרו לכל חברה וארגון להבטיח חזרה בטוחה ויעילה לעבודה, בכפוף לדרישת התקנות.
1. אפשרו לעובדים עבודה גמישה המשלבת עבודה מהבית ומהמשרד, כך שכל צוות יגיע למשרד בימים קבועים. חלוקה כזו מאפשרת שמירה על ממשקי העבודה תוך הקפדה על צפיפות העובדים והריחוק הנדרש.
2. מומלץ לקבוע כמות עובדים מירבית בכל אזור עבודה. בהתאם לזאת צוות התכנון הפונקציונאלי של AVIVAMCG פיתח מתודולוגיה שמגדילה את מספר עמדות העבודה ה"מאושרות" על ידי תכנון נכון, מבלי לעשות שינויים מהותיים במערך המשרד.
3. במסגרת השמירה על ההיגיינה, חשוב להקצות לכל עובד מקלדת, עכבר וטלפון אישי אותם יחטא העובד בעצמו ובסוף יום העבודה יאחסנם במקום ייעודי לכך. העובד ינקה את עמדת העבודה שלו במטלית חיטוי, כדי להבטיח שהוא מודע לכך שהמקום מחוטא כנדרש. בנוסף, יש להגביר את פרוטוקול הניקיון ולהסיט את ניקוי המשרדים מהלילה ליום, במטרה להציג לכל את פעילות הניקיון השוטפת. במסגרת זו חשוב גם לחטא את משענות וידיות הכיסאות, מתגי התאורה והמיזוג וכדומה.
4. על מנת לצמצם תנועה פנים אל פנים, מומלץ לסמן את כיווני התנועה בבניין ובקומה באופן סיבובי וחד סיטרי. במבנים בהם פועלות מעליות, כדאי לעודד שימוש במדרגות ככל שניתן. במגדלים רבי קומות מומלץ לסמן על רצפת המעלית את מקומות העמידה המותרים לאור ההקפדה על מספר הנוסעים בתא המעלית. כדי להקל על העומס במעליות ולקצר את זמני ההמתנה, ניתן לחלק את העובדים למספר קבוצות שכל אחת תגיע למשרדים בשעה אחרת במרווחי זמן. כך יתחילו ויסיימו את יום העבודה במועדים שונים, ולא ייווצר צוואר בקבוק בכניסה למעליות.
5. בארגונים בהם מסופק לעובדים אוכל במטבחונים, חשוב להקפיד על הכנת מנות אישיות ארוזות מראש של סלטים, גבינות, כריכים, קפה וכדומה, וכן כלי מטבח וסכו"ם ארוזים.
2 צפייה בגלריה
מרגלית מוסה-פרידברג
מרגלית מוסה-פרידברג
מרגלית מוסה-פרידברג
(צילום: פזית אסולין)
סוגייה חשובה שיש לתת עליה את הדעת היא שבעת שבה ארגונים רבים אימצו את העבודה מהבית, חשוב לתת מענה גם לצרכים החברתיים של העובדים ולשמור על הקשר בין העובדים ובין העובד לארגון. בהיעדר עבודה משותפת, יש ליצור פורומים שבהם העובדים יוכלו לראות ולדבר אחד עם השני, ככל שמתאפשר, כיוון שהחיבור לארגון הוא לא רק בעשייה המקצועית, אלא גם בקשר החברתי.
מרגלית מוסה-פרידברג אחראית על מכלול פעילות הייעוץ והליווי של AVIV AMCG בתחום תכנון וניהול פרויקטים, פרוגרמות, מערכים, BIM, Lean Construction ועוד. בעלת ניסיון עשיר בפרויקטים בארגוני תעשייה, חברות ממשלתיות, משרדים ממשלתיים, ארגוני שירות, בנקים וחברות תשתית.