יחסי חמות וכלה במשפחה ידועים פעמים רבות כמורכבים. לעיתים הן מצליחות להסתדר ולהתגבר על המחלוקות, אך במקרים אחרים היחסים ביניהן עולים על שרטון ומגיעים לכדי נתק. אלא שיחסיהן של החמות - ושל כלתה שהגיעה למשרדי – הצליחו לשבור שיאים חדשים.
2 צפייה בגלריה
"כבר לא יכולתי להכיל יותר"
"כבר לא יכולתי להכיל יותר"
"כבר לא יכולתי להכיל יותר"
( צילום: shutterstock)
"כבר לפני 20 שנה כשהתחתנו, הבנתי שהיא לא אוהבת אותי", סיפרה לי הכלה. "היא הייתה די ביקורתית כלפיי וגם כשקנתה לי מתנה לפני החתונה, זה היה סדין לבן. כשניסיתי להבין מה פשר המתנה והיכן שאר החלקים של סט המצעים, היא אמרה לי: 'אין עוד חלקים, קניתי לך את זה כדי שתוכיחי לי שאת בתולה'.
"הייתי בהלם, אבל רציתי להראות לה שאני מכבדת אותה, ובעיקר בשל האהבה שלי לבן שלה לא אמרתי לה כלום. כמובן שלא השתמשתי בסדין לצורך שהיא אמרה לי ובחרתי להתחמק כשהיא שאלה אותי עליו".
אחרי החוויה הלא נעימה הראשונה, הבינה הכלה שזו הייתה רק ההתחלה. "ככל שעבר הזמן, במיוחד כשנולדו הילדים, היא התערבה יותר ויותר בחיים שלנו בכלל, ובחיים שלי בפרט", הוסיפה האישה. "היא פשוט התעמרה בי והעירה לי על דברים שלדעתה עשיתי לא בסדר, החל בהתנהלות מול הילדים, מול בעלי וגם באופן כללי בבית. היא הייתה אומרת לי אלו שמות לתת לילדים ואיפה נגור, והוסיפה שאני חייבת ללמוד איך להכין את כל המאכלים שהבן שלה אוהב ורגיל אליהם מהבית.
"במשך כל השנים הסכמתי לעשות את הרוב המוחלט של הדברים שהיא ביקשה כדי לכבד אותה ולהראות שאני מנסה, לפחות מהצד שלי, לשמור איתה על יחסים כלשהם, ובעיקר כי אהבתי את בעלי. הוא תמיד צידד בה, אמר שהיא הכל בשבילו, וראיתי כמה חשוב לו שאכבד את הבקשות שלה. במקרים מסוימים אפילו הערכתי את כיבוד ההורים שלו".

2 צפייה בגלריה
(עורכת הדין זהר רון. צילום: באדיבות עו"ד רון)

לפני מספר שבועות, נולד נכדה הראשון של הכלה, שהוא נינה של חמותה. אלא שבמקום שהמשפחה תחגוג את המאורע, קרה ההיפך. "כמה שעות אחרי הלידה, חמותי התקשרה אליי ואמרה לי, 'אני רוצה שבעלי יהיה הסנדק, ושהילד ייקרא על שמו'", סיפרה הכלה.

קראו גם:

"פה כבר לא יכולתי להכיל יותר ואמרתי לה, 'עד עכשיו ספגתי את ההערות והבקשות שלך אבל אני לא יכולה יותר. את לא יכולה להשתלט גם על הדור הבא'".
לאחר שבין השתיים התפתחו צעקות רמות על הקו, פנתה הכלה אל בעלה ואמרה לו: "אני לא מסוגלת יותר, אמא שלך הגיעה לי עד לפה. תחליט, זו או אני או היא". לתדהמתה, ענה לה בעלה: "אוקיי, אם ככה, אני בוחר באמא שלי. יש לנו את אותו דם והיא הייתה פה בשבילי הרבה לפניך".
מכאן לצערי הדרך לפרידה של השניים הייתה מהירה וכעת אני עורכת עבורם הסכם גירושין.