היא אחת הנשים היפות ביותר שפגשתי. שיער כסוף, מסופר בתספורת אופנתית, משקפיי ראייה מעוצבות, עור פנים תואם גיל ויפה להפליא וחיוך רחב רחב - שמסתיר המון עצב וכאב.
מיכל (שם בדוי) גרושה למעלה מ-12 שנה. פה ושם יצאה עם גברים, חוותה גם מערכת יחסים אחת רצינית - אולם זו נגמרה בשברון לב.
היא משוועת למערכת יחסים קרובה, טובה, מכילה, אינטימית.
היא מכירה את עצמה היטב. ערה ומודעת למה שהיא מחפשת. אינה מוכנה להתפשר על דרישותיה. היא נושקת לגיל 66 ואינה מוכנה לוותר לעצמה במציאת בן זוג.
העבודה עם מיכל מרתקת.
היא אשה סופר אינטילגנטית. כותבת שירה, מציירת, אשת העולם הגדול. חוותה דברים, התמודדה עם מצוקות, עברה תלאות - ועדיין בוחרת לחפש את הטוב והמיוחד בחייה.
אחרי מיפוי ארוך של צרכיה של מיכל, שיחה מעמיקה על דמות הגבר בעיניה, על תפיסת הזוגיות כמו שהיא חווה אותה - אנחנו מזקקות את הקושי העיקרי והתוקע של מיכל במציאת בן זוג.
מיכל פוחדת פחד מוות מאינטימיות.
נשמע מוזר? נשמע אולי גדול מדי? אז בואו אכניס אתכם קצת לראש של מיכל.
1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
כלפי חוץ מיכל מוכנה לעשות הרבה עבור זוגיות שהיא מאוד רוצה בה. היא מכירה אנשים, יוצאת למקומות בילוי, לא חוששת "להתחיל" עם גברים שמוצאים חן בעיניה. היא מתלבשת יפה, מתאפרת, יוצאת למקומות הנכונים. צוחקת, מפלרטטת, מפעילה את כל החושים הנשיים שלה.
היא מסוגלת לתת את מספר הטלפון שלה למישהו זר שמצא חן בעיניה ולא לפחד איך תיתפס בעיניו, בעיני ילדיה או הסביבה. היא נאמנה לעצמה וזה מקסים ומדהים ומרשים בעיני.
ואז מגיע השלב הבא - מחליטים להיפגש.
מיכל עוברת תהליך שהיא אפילו לא מודעת אליו, תהליך שפועל מתוך התת מודע שלה על מנת לשמור ולהגן עליה. היא בונה אט אט חומה בצורה ונצורה, אוספת לערימה גדולה את כל הנקודות השליליות שאינה מוכנה שיהיו בגבר, ומכניסה לתיק הערב שלה. מסריטה בראשה סיטואציות שאיננה מוכנה שיקרו בדייט, משרטטת תרחישים שבעיתם תקום ותלך. כך היא מונה את כל הדברים השליליים וכך היא יוצאת לפגישה.
ותנחשו מה? באמת כולם שם. כל הנקודות השליליות מגיעות לדייט שלה והיא לא מצליחה לראות מבעד למסך הזה את כל הדברים הטובים שיש בדייט הזה.
היא יושבת מכונסת בתוך עצמה. האשה היוזמת, החיה, האטרקטיבית מתחבאת מאחורי אשה קרה ומרוחקת, אשה שממעיטה לחייך, יושבת חמורת סבר ומשולבת ידיים. מיכל הפגועה, הזהירה, האטומה יושבת במקומה על כסא הדייט. וככה זה קורה. היכרות אחרי היכרות, דייט אחרי דייט, חודש אחרי חודש.
וזה באמת מאוד מתסכל. כי יש רצון ויש כוונה ויש נכונות - אבל אין תוצאות.
יש עבודה לפנינו, כמו שאמר אדלר - there is a job to be done.
אנחנו נבדוק את המחסומים שלה, את משמעות האינטימיות בעיניה - גם אינטימיות רגשית וגם אינטימיות פיזית. נבדוק את החומה הזו - ממה היא שומרת עליה? למה היא נחוצה לה? ועוד ועוד.
מבטיחה לעדכן בסופו של התהליך המרגש הזה. אין לי ספק שמיכל הולכת להצליח בגדול.
יעל חביב - מפגשים ברומו של גיל. הרצאות, סדנאות, ייעוץ זוגי ואישי. ניתן ליצור קשר במייל, בפייסבוק או בטלפון 050-6803313