בתחילת שנות האלפיים, כשתחום מימוש הזכויות היה בחיתוליו, נחשף שמאי שזירי לקשיי המטופלים מול מערכת הבריאות, בתור מנהל אדמיניסטרטיבי בבתי החולים לניאדו וביקור חולים. "כשעבדתי במערכת, ראיתי אנשים במצב מוחלש נאבקים בביורוקרטיה. זה מה שהוביל אותי להקים חברה שתסייע לישראלים בהתמודדות ובדרך לקבלת כל הזכויות שמגיעות להם."
"המפתח למימוש מיטבי של הזכויות נמצא בפרטים הקטנים ובתהליכים מקצועיים"
עשרים שנות פעילות העניקו לחברה המרכזית למימוש זכויות ניסיון עשיר בהתמודדות עם מערכות הבירוקרטיה. "מימוש זכויות הוא תחום רחב," מסביר שזירי. "יש מגוון אפשרויות למיצוי זכויות – החל מנכות מתאונת עבודה, דרך פגיעה בפעילות איבה, נכות בקרב ילדים, ועד קצבאות נכות מהפנסיה וביטוח סיעודי." הוא מדגיש כי "גם בביטוח הלאומי קיימות אפשרויות נוספות מעבר לקצבת הנכות המוכרת, כמו קצבת שירותים מיוחדים וגמלת ניידות." החברה מטפלת גם בזכויות מול חברות הביטוח שלעתים מתנערות מאחריות. "אנחנו מלווים את המבוטחים ובני המשפחה בתהליך המורכב," אומר שזירי. הניסיון הרב של החברה ואנשי המקצוע המובילים בה מהווים נכס משמעותי ללקוחותיה. "ליווינו אינספור מקרים והתמודדנו בהצלחה עם אתגרים משמעותיים. פיצחנו את הדרך להצליח מול הבירוקרטיה עבור האזרח," הוא אומר.
תהליך מקצועי מותאם אישית
התהליך המובנה של החברה מתחיל בפגישת היכרות מעמיקה ובדיקת ההיסטוריה הרפואית. "אנחנו מכוונים מטופלים לרופאים ולבדיקות מתאימות. רבים מגיעים בלי אבחנה ברורה או אחרי שהזניחו את מצבם," מסביר שזירי. "המיפוי המפורט מתורגם לקצבה ולזכויות ולעתים קרובות המטופלים משפרים את מצבם הבריאותי ומגלים את מקור בעיותיהם דרך הבדיקות והרופאים שאנו מפנים אליהם."
לאחר המיפוי הראשוני, צוות החברה בונה תיק מותאם אישית. "הרבה חושבים שמדובר רק במילוי טפסים וצירוף מסמכים," אומר שזירי, "אבל זה הרבה מעבר לכך. לכל גוף יש את הנהלים והדרישות הייחודיות לו. אנחנו מלווים את האדם בכל השלבים, מהכוונה בקביעת תורים, דרך בניית התיק הרפואי בהתאמה לדרישות הספציפיות של כל גוף, ועד הכנה לוועדות רפואיות. אנחנו לא מחליפים אותו, אבל ממליצים, מכוונים ומובילים בכל שלב".
אחד השלבים המכריעים בתהליך הוא הוועדות הרפואיות. "אנחנו מלווים את האדם לקראת הוועדות באמצעות היערכות נכונה ומסבירים איך להגיע מוכנים. הניסיון שצברנו בכל אחד מהשלבים והתהליכים הוא קריטי להצלחה," מסביר שזירי. החברה מעסיקה גם מנהל רפואי שמפקח על כל התהליכים, מה שמאפשר רמה מקצועית גבוהה ודיוק בהגשת התביעות.
"מועד הגשת התביעה הוא קריטי – כל חודש שעובר לא חוזר"
"כל חודש שעובר לא חוזר," מתריע שזירי. "למשל, אישה שמסדירה את קצבת הנכות המגיעה לה לפני גיל פרישה מבטיחה לעצמה קצבה לכל החיים, שלעיתים תהיה גבוהה יותר מזו של אזרח ותיק. אנשים רבים מחכים ומתעכבים, ובסופו של דבר מפסידים אלפי שקלים בחודש." במקרים רבים, פונים לחברה אנשים שכבר ניסו לקבל זכויות ונדחו, או כאלה שהמתינו שנים ארוכות לפני שפנו לעזרה. ישנם גם מקרים של אנשים שבטוחים שהם מקבלים את המקסימום, אך מגלים שמגיע להם יותר. "כשאנחנו מזהים אפילו סיכוי קטן לעזור, אנחנו נכנסים לתמונה," מדגיש שזירי. "גם אם נעשו טעויות בעבר, לרוב יש אפשרות לתקן."
שירות כלל-ארצי שמתחיל בפגישה פנים אל פנים, ללא התחייבות
אחד המאפיינים הבולטים של החברה הוא מודל עבודה ללא תשלום מראש. "אנחנו גובים תשלום רק על הצלחה," מבהיר שזירי. "עבורנו, הדבר מראה על המחויבות שלנו ועל הביטחון ביכולת שלנו לעזור."
החברה מפעילה רשת סניפים ברחבי הארץ, לרבות באזור הדרום. "אנחנו נמצאים בבאר שבע, נתיבות, אופקים, קריית גת, אשדוד, רחובות ומודיעין עילית," מפרט שזירי. "חשוב לנו להיות נגישים. הפגישה הראשונית נעשית פנים מול פנים והתהליך כולל ליווי אישי של נציג, מה שמאפשר הבנה מעמיקה ובניית אמון."
"לא צריך להיות על כיסא גלגלים כדי להיות זכאי"
כל מי שיש לו בעיה רפואית משמעותית שמגבילה אותו, כדאי שיבדוק מה מגיע לו, עבור מי שחושב שרק אנשים עם נכות נראית לעין יכולים לקבל קצבה, שזירי אומר כי "יש הרבה מחלות 'שקופות' שמזכות בקצבה. סוכרת, מחלות לב, פיברומיאלגיה, מחלת קרוהן - המנעד רחב מאוד. אפשר גם לעבוד ולקבל קצבה. ישנם מצבים בהם קיימות זכויות גם עבור אנשים המשתכרים גבוה, כמו פטור ממס הכנסה בשל בעיות רפואיות. כל מי שיש לו בעיה רפואית משמעותית שמגבילה אותו ביומיום, כדאי שיבוא לבדוק מה מגיע לו." "הגישה והנגישות מצד הגופים הביורוקרטיים אמנם השתפרו בשנים האחרונות," מסכם שזירי, "אבל הביקוש הגובר לשירות שלנו מראה שבנושא של מימוש זכויות רפואיות, עדיין נדרש ליווי מקצועי צמוד כדי לקבל את מה שמגיע לך על פי חוק. כאשר הזכאות ברורה, אנחנו שולחים את האדם להגיש את התביעה בעצמו ומספקים המלצות בלבד. עם זאת, כאשר מדובר במקרים מורכבים או במצבים רפואיים שאינם חד-משמעיים, הניסיון והמקצועיות שלנו יכולים להיות ההבדל בין דחייה או קבלת זכויות חלקיות, לבין קבלת הזכויות המלאות המגיעות." |
טלפון: 5700*.
פריסה ארצית.
סניף ראשי: ז'בוטינסקי 5, רמת גן
בשיתוף החברה המרכזית למימוש זכויות