אזור תעשייה חדש עומד להיבנות בצומת שוקת, שיהיה משותף למועצה האזורית בני שמעון, מועצת מיתר, חורה, לקיה והמועצה האזורית אל־קאסום. ביום שלישי הקרוב תונח אבן הפינה לפרויקט החדש המשתרע על שטח של 4,145 דונם. על פי התוכנית, מדובר בשטח שיהיה מיועד לתעשייה, מסחר ושירותים, כאשר הפרויקט יכלול ארבעה רובעים שייבנו מסביב לצומת שוקת.
1 צפייה בגלריה
צומת שוקת, הרצל יוסף
צומת שוקת, הרצל יוסף
צומת שוקת, הרצל יוסף
בשטח אמורים גם להיבנות מתחמי ספורט ונופש ומבני ציבור שונים. עלות ההשקעה בהקמת הפרויקט נאמדת בכ־70 מיליון שקל, כאשר למימון ההשקעה שותפים גורמים ממשלתיים, הרשויות המקומיות השותפות בו ויזמים פרטיים.
אזור התעשייה החדש צפוי למשוך עסקים רבים שיגדילו את היצע מקומות התעסוקה הסמוכים ליישובים הבדואים בנגב ולתרום לחוסנן הכלכלי של הרשויות הבדואיות באזור. הפרויקט החדש גם ייתן מענה לתושבים המתגוררים בסביבת היישובים חורה, מיתר ולקייה ובשכונות העתידות להיבנות ביישוב כרמית.
כמו כן צפוי הפרויקט לספק שירותים לקריית המודיעין של צה"ל שעתידה להיבנות בסמוך לצומת, וכן לעודד עסקים קטנים ויזמות של נופש וספורט. על פי התוכנית, צפוי גם בעתיד חיבור למסילת רכבת ומתוכננת הקמתו של מרכז תחבורה בחלקו המערבי של אזור התעשייה. לצורך קידום אזור התעשייה הוקמה מינהלת משותפת המורכבת מנציגי הרשויות המקומיות השותפות בפרויקט.
"יש חשיבות לאומית רבה לשיתופי פעולה בין רשויות", ציינה ראש המועצה האזורית בני שמעון, סיגל מורן, "אשר מייצרים מקומות עבודה, שכנות טובה ופרויקטים התורמים לכולם. סוד ההצלחה הוא ראייה אזורית ושיתופי פעולה בין המגזרים. פארק התעשייה החדש יקדם תעסוקה בקרב אוכלוסיית הנגב וימשיך את פריחת הכלכלה באזור. ברגע שכל אחד מביא את היתרון היחסי שלו, זה מצליח".
ראש מינהלת פארק תעשייה שוקת וראש מועצת מיתר, אבנר בן גרא, מסר: "לפני כשנתיים הצלחנו להשיג את התקציב בסך 40 מיליון ש"ח ממשרד הכלכלה לתחילת הקמת אזור תעשייה בצפון הנגב ואני שמח להודיע כי בחודשים הקרובים יחלו הטרקטורים לעבוד על פיתוח הקרקע לטובת פארק תעשייה שוקת. מדובר בבשורה ענקית לנגב ולתושבי האזור שייהנו ממתחם תעשייה ומסחר חדשים. הפארק ישמש את כל האוכלוסייה באזור ויציע מגוון הזדמנויות תעסוקתיות לתושבי הנגב היהודים והבדואים כאחד".