אלי שטרן, פרופסור מן המניין במחלקה לגיאוגרפיה ופיתוח סביבתי באוניברסיטת בן גוריון, זכה בסוף השבוע האחרון באות 'יקיר התכנון' לשנת 2012 מטעם איגוד המתכננים בישראל. פרופ' שטרן מלמד וחוקר באוניברסיטת בן גוריון משנת 1976.
• בואו להצטרף לעמוד "ידיעות הנגב" בפייסבוק
פרופ' שטרן היה בין מקימי האגודה הישראלית למחקר ותכנון תחבורה ונשיאה (1985-1987). הוא שימש כנשיא האגודה הגיאוגרפית הישראלית (1990-1992), כיהן כיו"ר איגוד המתכננים בישראל בין השנים (2001-2006) וכיום הוא יו"ר פורום אונסק"ו בישראל בתחום אוניברסיטאות ומורשת.
אות 'יקיר התכנון' הוא אות יוקרתי, המוענק אחת לשנה על ידי איגוד המתכננים בישראל כאות הוקרה על תרומה בולטת ומתמשכת לתכנון בישראל. בדברי ההנמקה של צוות השופטים, בראשותו של פרופ' ברוך קיפניס, נאמר בין היתר כי "מעורבותו בתחום התכנון מתפרסת באופן רציף ואינטנסיבי על פני כמעט 40 שנה. תרומתו בולטת מאוד בתחומי התכנון, הן בעשייה ספציפית, הן במכלול המצטבר של פעילות מקצועית, הן בפיתוח שדה התכנון מבחינה מתודולוגית מדעית ואקדמית והן בפעילות ציבורית-ארגונית למען קהילת המתכננים".
האות הוענק לפרופ' שטרן במסגרת הכנס השנתי של האיגוד שנערך ב-23 בפברואר בטכניון בחיפה. יחד עמו, זכו באות פרופ' ראסם חמאיסי מאוניברסיטת חיפה, תלמידו לשעבר של פרופ' שטרן, וד"ר מיכאל מאיר-ברודניץ מהטכניון.