רונה רמון, אלמנתו של אילן רמון ז"ל, ובנה הצעיר, חניך בקורס טיס של חיל האוויר, חנכו אתמול (שני) בערב כיכר בבאר שבע שנקראת על שמו של האסטרונאוט הישראלי הראשון. רמון, בן באר שבע, נספה בהתרסקות מעבורת החלל 'קולומביה' בפברואר 2003.
הכיכר נמצאת בשדרה הנושאת את שמו של רמון, מול בית הספר הטכני של חיל האוויר. השדרה מחברת בין הכניסה לעיר מכיוון אופקים לבין כביש באר שבע-חצרים.
במרכז הכיכר הוצב מטוס פאנטום מספר 277, שיצא משורות החיל לפני מספר שנים. המטוס השתתף במלחמות יום הכיפורים ושלום הגליל.
לפני כשלוש שנים פנה ראש העיריה, יעקב טרנר, אל מפקד החיל בזמנו, האלוף דן חלוץ, בבקשה לקבל מטוס פאנטום מהטייסת של אילן רמון, לטובת הצבתו בכיכר שתשא את שמו של רמון.
באחרונה המטוס הועבר לרשות העיריה. הוא נצבע במוזיאון החיל שבחצרים, ובמבצע לוגיסטי שנערך בשיתוף חיל האוויר, רמת"א באר שבע ואגף ההנדסה בעיריה, הועבר כלי הטיס לכיכר שהוכנה לקליטתו.
בטקס קריאת הכיכר על שמו של אילן רמון, שנערך אתמול בערב, השתתפו ראש העיריה, יעקב טרנר, קודמיו בתפקיד, זאב זריזי ומשה זילברמן, מפקד בסיס חיל האוויר בחצרים, בני משפחת רמון, חניכים מבית הספר הטכני וקהל רב.
בנאום שנשאה, הודתה רונה רמון על הכבוד הגדול שהעיר באר שבע רוחשת לבעלה המנוח.
רמון נפגשה אמש עם חבר מועצת עיריית באר שבע ויו"ר הנהלת החברה הכלכלית, חיים יוספי, כדי לקדם את התוכנית להקים מרכז חלל בעיר בו יונצח פועלו של אילן רמון.