רב מאחת המועצות האזוריות בנגב נעצר אתמול (יום שני) על ידי שוטרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות מרמה והונאה בכספי מוסדות המדינה וגניבת כספי ציבור. יחד עם הרב נעצרו גם מעורבים נוספים, בהם גם בנו ומנהלת אחד מבתי הספר השייכים לעמותה, אותה מנהל הרב בפועל.

2 צפייה בגלריה
שוטר מעצר - תמונת פייסבוק
שוטר מעצר - תמונת פייסבוק
שוטר מעצר - תמונת פייסבוק
(צילום המחשה: shutterstock)

בהוראת בית משפט השלום בבאר-שבע, אשר דן בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של הרב והמעורבים הנוספים, הוטל צו איסור פרסום על זהות החשודים ופרטי החקירה. מעצרם של הרב ושניים מהמעורבים בפרשה הוארך בארבעה ימים.
על פי הודעת להב 433, החקירה הסמויה ביאח"ה החלה לפני למעלה משנה בעקבות מידע שהתקבל במשרדי היחידה מגלי צה"ל. על פי הדיווח, הרב, שמנהל את העמותה, יחד עם בני משפחתו, עשו שימוש בכספי העמותה לצרכיהם הפרטיים.
קראו גם:
החקירה נערכת בשיתוף פעולה עם משרד פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, יחידת החקירות של הביטוח הלאומי, יחידת הפיקוח והבקרה של משרד החינוך ובליווי משפטי של פרקליטות מיסוי וכלכלה וכן יחידת התביעות של להב.

2 צפייה בגלריה
כלא באר שבע
כלא באר שבע
כלא באר שבע. הארכת מעצר ניתנה למעורבים
(צילום: הרצל יוסף)

עם המעבר לחקירה גלויה, נעצרו המעורבים העיקריים ונערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדים. גורם במועצה האזורית, בה משמש הרב כרב המועצה, מסר למיינט באר-שבע והנגב, כי "החשדות, לכאורה, שנבדקים לגבי הרב אינם קשורים לפעילות המועצה הדתית שלנו".