1 צפייה בגלריה
מרצ'ל (מרסל) לרר ז"ל. צילום: הרצל יוסף
מרצ'ל (מרסל) לרר ז"ל. צילום: הרצל יוסף
מרצ'ל (מרסל) לרר ז"ל. צילום: הרצל יוסף
מרצ'ל (מרסל) לרר, מייסדה ובעליה של המסעדה הרומנית המיתולגית "סמי וסוסו" השוכנת ברחוב רמב"ם במתחם השוק העירוני בבאר שבע, הלך בשבוע שעבר לעולמו והוא בן 82.
חברים, עובדים וידידים מספרים על האיש המיוחד שתמיד קיבל בסבר פנים יפות את לקוחותיו והעניק להם אווירה ביתית חמה ולבבית. "איש צנוע וישר שכיבד אנשים ואנשים כיבדו אותו" אומר בעל חנות בשוק העירוני.
מרצ'ל לרר ז"ל עלה לישראל בשנת 1964 ולאחר ארבע שנים באפריל 1970 הקים את מסעדת הבשרים בסגנון רומני "סמי וסוסו", על שם סדרת הטלוויזיה הפופולרית לילדים בשפה הערבית ששודרה אז בערוץ הטלוויזיה הראשון.
ממסעדה קטנה באותם ימים היא הפכה לאימפריה באר שבעית שאותה פקדו ראשי ממשלה, שרים, אלופי צה"ל, זמרים ושחקנים, ביניהם גם צביקה הדר שהיה אורח קבוע.
על מנות הדגל של המסעדה ואיכות הגריל נכתבו המון כתבות מגזניות כולל בעיתון 'ידיעות הנגב' ובאתר 'מיינט'. המאכלים שמשכו כל כך הרבה קליינטים מכל הארץ כללו את הקבב הרומני שהוגש במשקל, וכן הוגשו ביצי שור, שקדי עגל, מוח ועוד. על מרק הצ'ורבה אף קליינט לא החמיץ וטעמם של סלטי הבית כגון: האיקרה וסלט החצילים הרומני פשוט ללקק את האצבעות.
במשך כמעט יובל שנים, מרצ'ל לרר, ניהל את המסעדה בבעלותו, ובזכות עבודה קשה והמון יזע מצידו הוא הפך את המקום "למוסד אותנטי" כפי שנכתב בדף הפייסבוק של המסעדה ולבין הידועות והמוכרות בארץ.
נטשה שור, שעבדה במשך 10 שנים לצידו של מרצ'ל, סיפרה על ההיכרות הארוכה: "כשהתחלתי לעבוד במסעדת 'סמי וסוסו' הייתי עולה חדשה", מספרת נטשה, "לא ידעתי עברית, לא היה לי ביטחון, פחדתי מכל דבר ומרצ'ל עזר לי מאוד, הוא היה כמו אבא שלי".
"אני זוכרת מקרה", ממשיכה ומספרת נטשה, "שיום לפני טיסה גנבו לי את הכסף מהבית ולא היה לי כלום, מרצ'ל עזר לי ועודד אותי, הוא היה אדם מיוחד, הוא נתן לי כל עזרה שביקשתי".
המסעדה תמשיך להתקיים? "נמשיך להכין מאכלים שמרצ'ל הכין ונשמח לקבל כל אחד", מבטיחה נטשה.
מרצ'ל לרר ז"ל נטמן ביום חמישי שעבר בבית העלמין החדש בבאר שבע, הוא הותיר אישה ושלושה ילדים, שתי בנות ובן, ושבעה נכדים, יהי זכרו ברוך.