"בחרנו לאמץ ארבעה ילדים ולתת להם סיכוי לחיים טובים יותר. זה לא היה קל, בטח לא בחברה בה אנו חיים, אבל זה היה שווה כל רגע. לא רק ששינינו את מסלולם של הילדים האלה, הם גם שינו את חיינו מהקצה עד הקצה". כך מספרים בני הזוג י' ו־נ', בשנות ה־ 40 לחייהם, תושבי רהט, על ההחלטה הדרמטית בחייהם לאמץ ארבעה ילדים.
1 צפייה בגלריה
ההורים המאמצים. צילום פרטי
ההורים המאמצים. צילום פרטי
ההורים המאמצים. צילום פרטי
ביום שלישי השבוע קיבלו בני הזוג אות הוקרה מטעם עמותת "משפחתא, קהילת האימוץ של ישראל", במסגרת הכנס של העמותה שהתקיים בתל אביב.
שלושה חודשים לאחר שנישאו בני הזוג התברר להם כי לא יוכלו להביא ילדים לעולם, ולאחר שלא צלחו את טיפולי ההפרייה הם פנו למסלול של אימוץ, צעד חריג לכשעצמו לגבי מוסלמים. לאחר תהליך ארוך ומייגע זכו בני הזוג לקבל לפני למעלה משבע שנים את ילדם המאומץ הראשון, שהוא כיום בן שבע וחצי, ובהמשך הם אימצו שלושה ילדים נוספים, כולם ממוצא מוסלמי, האחד כיום בן חמש ושניים נוספים בני ארבע.
ההורים המאמצים אינם מסתירים מילדיהם שהם מאומצים. "למה להסתיר זאת מהם", מציין י', "בסופו של דבר הם יידעו. אנחנו מדברים איתם על כך באופן פתוח והם יודעים שהם לא באו מהרחם של אמם המאמצת. אמרנו להם שהרחם של אמא מקולקל, ולכן אימצנו אותם".
לשני בני הזוג יש מסר עבור זוגות אחרים שלא מצליחים להביא ילדים לעולם. "ילד זה ילד", אומר י', "תאמצו כמה שיותר, כי זה ייתן לכם לאהוב את החיים. כל ילד הגיע למשפחה עם בעיה מסוימת, אבל מבחינתנו הם המלאכים שלנו. שום דבר לא היווה עבורנו מכשול". לדברי נ', האמא המאמצת, "מי שלא יכולים להביא ילד, שיאמצו ילד. ככה הם יעשו טוב לילד אחר".
י' ו־נ' מתרגשים עם קבלת אות ההוקרה, אבל שניהם מרגישים שלא עשו דבר יוצא דופן. "אימצנו את הילדים", מדגיש י', "כדי לזכות במשפחה ולהיטיב עם חייהם. ב'משפחתא' אמרו שרוצים לתת לנו אות הוקרה כי עשינו פריצת דרך בחברה שלנו. בשבילנו זה כבוד גדול".