לצד שביעות הרצון מהמשחק הטוב בניצחון של הפועל באר־שבע בתוצאה 0:3 על בני סכנין, נדמה שההצלחות האחרונות גורמות לתיאבון גדול בקרב מקבלי ההחלטות במועדון.
3 צפייה בגלריה
בני הזוג כיאל. האישה מצפה לתמיכה מהבעל
בני הזוג כיאל. האישה מצפה לתמיכה מהבעל
בני הזוג כיאל. האישה מצפה לתמיכה מהבעל
(צילום: שרון צור)
זה לא סוד שהמנהל המקצועי אליניב ברדה מוביל מהלך לחיזוק הקבוצה בחלון ההעברות שנפתח השבוע.
קראו גם:
אחרי המשחק מול סכנין אמרו במועדון שעל המגרש היה שחקן שיכול לשדרג מאוד את באר־שבע ולפתור את כל הבעיות שכרוכות בהחתמת שחקן חיזוק, בין אם זה ישראלי או בין אם זה שחקן זר, בתקופה כזו. קוראים לו בירם כיאל.
בסוף המשחק מול בני סכנין נכנס רוני לוי לכר הדשא, חיבק בהתלהבות את כיאל ולחש לו דבר מה שבאוזן. לוי אמר לא פעם למקבלי ההחלטות במועדון שהוא מוותר מראש על כל אפשרות להתחזק אם יוכל לקבל את כיאל.
מבחינת המאמן, כיאל הוא הקשר לו הוא זקוק. לדבריו, מדובר בשחקן מנוסה מאוד (בן 33), שיודע לשנות קצב בהתאם להתפתחויות על כר הדשא, לוחם מהשורה הראשונה, ופיגורה אמיתית במרכז המגרש לצד אישיות מהשורה הראשונה בחדר ההלבשה.
בין לוי לכיאל יש קשר טוב מאוד. "רוני לוי הוא המאמן שהכי השפיע עליי", אמר כיאל באחד הראיונות שהעניק עם חזרתו לארץ אחרי עשר שנים באי הבריטי. "אחרי שהגעתי לאנגליה, הבנתי מה זה להיות עם עוצמות של מאמן ולמה צריך דיסטנס. רוני לוי נתן לי ערכים. אני והוא בקשר מאוד טוב".
לוי רצה מאוד את כיאל כבר בסוף העונה שעברה. בתחילת יוני 2021, לפני שהאימונים לעונת 2021-2022 יצאו לדרך, יצרו אנשי באר־שבע קשר עם דודו דאהן, סוכנו של השחקן, ובדקו לגבי מעבר אפשרי לבאר־שבע.
3 צפייה בגלריה
כיאל מול בריירו במשחק האחרון. בקרוב ישתפו פעולה?
כיאל מול בריירו במשחק האחרון. בקרוב ישתפו פעולה?
כיאל מול בריירו במשחק האחרון. בקרוב ישתפו פעולה?
(צילום: הרצל יוסף)
באותה תקופה גם פורסם כי בין סכנין ובאר־שבע יש התקדמות בנושא ההעברה של השחקן כאשר סכום המכירה צפוי לעמוד על 500 אלף שקלים.
בירם ואשתו אנג'לה נפגשו פעמיים עם אלונה ברקת באותה תקופה, והיה נראה שיש סיכוי לסגירת העסקה.
על־פי גורמים בבאר־שבע, מי שמנע לבסוף את הצטרפותו של השחקן לקבוצה היא גברת כיאל, שלחצה על בעלה להישאר בצפון ולא להעביר שוב את הילדים למקום חדש.

לצד האשתו

בסביבתו של השחקן סיפרו השבוע שכיאל היה מאוד רוצה להגיע לבאר־שבע כבר בקיץ, ובטח שגם עכשיו, אך יעשה זאת רק לאחר קבלת ברכת הדרך מאשתו.
אנג'לה כיאל פתחה באחרונה עסק בחיפה. מקרובי בני הזוג מספרים שהאישה מצפה לתמיכה מבעלה ורוצה אותו לצדה בצעדיה הראשונים בעולם העסקים לאחר שבמשך עשר שנים ויתרה על קריירה אישית כדי להיות לידו באותן שנים כששיחק בסלטיק הסקוטית ובברייטון האנגלית.
מקורבים של בני הזוג גם מספרים שבירם בהחלט מכבד את החלטתה של רעייתו, וסבור שהוא צריך עכשיו להיות זה שיעמוד לצדה ויעשה את המירב כדי שתצליח בקריירה שלה.
יחד עם זאת, אותם גורמים אומרים שניתן למצוא את הדרך שכיאל יגיע בכל זאת לבאר־שבע בקונסטלציה כזו או אחרת.
כך לדוגמה עלתה אפשרות שכיאל יתגורר בעיר יומיים או שלושה בשבוע, כמו חאתם אלחמיד וניקיטה רוקאביצה, שהמשפחות שלהם נשארו בצפון והם משחקים כאן.
על פי ההערכות, הסיכויים שכיאל יגיע לבאר־שבע הם לא גדולים, אבל בכדורגל לא סותמים את הגולל על שום דבר, ודברים לא צפויים יכולים להתרחש בין לילה.

גולסה יגיע?

במקביל לניסיונות לצרף את כיאל עוקב רוני לוי גם אחרי ההתפתחויות של אייל גולסה במכבי תל־אביב. גולסה הוא בין הכדורגלנים הטובים בליגת העל שמשחקים בעמדה מספר 8.
3 צפייה בגלריה
גולסה. יצטרף למושבה התל-אביבית שבבאר שבע?
גולסה. יצטרף למושבה התל-אביבית שבבאר שבע?
גולסה. יצטרף למושבה התל-אביבית שבבאר שבע?
(צילום: אורן אהרוני)
בעונה הנוכחית גולסה לא הרבה לשחק בשל פציעה. בבאר־שבע בדקו ומצאו כי בחוזה של גולסה עם מכבי תל־אביב מצוין כי אם השחקן לא יקח חלק ב־70 אחוז בעונה הנוכחית - החוזה עמו לא יחודש בקיץ והוא יהיה שחקן חופשי. על פי הנתונים, גולסה לא צפוי לעמוד במכסה הזו.
על פניו נראה כי גולסה יהיה צפוי להיות זמין להפועל באר־שבע רק בקיץ, אבל היו כבר מקרים בעבר שמצבים כאלה נסגרו בינואר.
ההערכה היא שגולסה מבחינתו ישמח להגיע לבאר־שבע, במיוחד לאור העובדה שיש כאן מיני־מושבה של יוצאי מכבי תל־אביב, כמו איתן טיבי, דור מיכה ואיתי שכטר.
במקביל להתפתחויות בשוק הישראלי אנשי באר־שבע ממשיכים לחפש זר לעמדה מספר 8 ולא שוללים אפשרות להחתים אחד כזה אם וכאשר ימצאו שחקן שעונה על הדרישות.