לא בכל יום מגיע לישראל בכלל ולבאר־שבע בפרט שחקן כדורגל עם ייחוס משפחתי כל כך מרשים. תכירו את סמואל ג'וניור קופור, בנו של מי שכיכב בעבר בחוליית ההגנה של נבחרת גאנה ובאיירן מינכן - סמואל קופור.
2 צפייה בגלריה
קופור. גם בלם וגם קשר אחורי
קופור. גם בלם וגם קשר אחורי
קופור. גם בלם וגם קשר אחורי
((צילום: הפועל באר-שבע))
קופור הבן, שהגיע לפני כשבועיים הותיר עד כה רושם טוב בבאר־שבע. לנער בן ה־18 יש נתונים פיזיים שמזכירים את אביו, והוא יכול לשחק כבלם אחורי וכקשר אחורי.
קראו גם:
קופור האבא היה כדורגלן בעל שם עולמי. הוא נולד בעיר קומאסי בגאנה ובשנת 1991, כשהיה בן 15, הצטרף לקבוצת טורינו מהליגה האיטלקית.
בשנת 1993 עבר מהמועדון האיטלקי לבאיירן מינכן. לאחר שנה בה היה מושאל לנירנברג חזר קופור לבאיירן, ואז החלה הפריצה הגדולה בקריירה שלו.
קופור שיחק 11 עונות בבאיירן, במהלכן היה שחקן משמעותי בקבוצה שזכתה בליגת האלופות במאי 2001, ואף הבקיע את שער הניצחון בגמר הגביע הביניבשתי 2001 והוכתר לאיש המשחק.
במהלך תקופתו בבאיירן מינכן הוא זכה ב־17 תארים גדולים, ורשם כ־250 משחקים רשמיים. קופור שיחק במדי נבחרת גאנה במונדיאל 2006, כמו גם בארבעה טורנירי גביע אפריקה לאומות.
אבל יותר מכל קופור מוכר בעיקר ממשחק ההפסד המפורסם של באיירן למנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות 1999, לאחר שהקבוצה מגרמניה ספגה שני שערים בתוספת הזמן. הוא צולם לאחר סיום המשחק שוכב על הדשא, בוכה ומכה בקרקע בתסכול.
לאחר שעזב את באיירן מינכן קופור שיחק גם בנירנברג, רומא, ליבורנו ואייאקס

בעל אזרחות כפולה

כמו האב, כך גם הבן החל בגיל מוקדם מאוד את קריירת הכדורגל שלו באירופה. מאז שהחל לשחק סמואל ג'וניור רצה ללכת בעקבות אביו והליות כדורגלן מפורסם.
סמואל ג'וניור החל לשחק כדורגל באקדמיית ווסטהאם יונייטד באנגליה לפני שעבר לאקדמיית ברנטפורד משם לקריסטל פאלאס.
האב תומך לאורך כל הדרך בבנו, ולא פעם הצהיר שישמח אם בנו יזכה לשחק במדי הכוכבים השחורים של גאנה.
2 צפייה בגלריה
קופור האבא במדי באיירן מינכן. קריירה מפוארת
קופור האבא במדי באיירן מינכן. קריירה מפוארת
קופור האבא במדי באיירן מינכן. קריירה מפוארת
(צילום: EPA)
עם אזרחות של גאנה ואזרחות גרמנית, לסמואל ג'וניור תהיה הזדמנות לייצג את גאנה או גרמניה. האב אמר בראיון בשנת 2020 שהוא באופן אישי מעדיף שבנו ילבש את המדים של גאנה, אבל משאיר לו את הבחירה, למרות שביכולתו להשפיע על ההחלטה שיקבל הבן.
"הבן שלי צריך לעבוד קשה בשביל להיות שחקן טוב ולהגיע לנבחרת", אמר האב באותו ראיון. "הוא לא יכול לקבל את זה על מגש כסף כי אבא שלו הוא סמי קופור. זה לא עובד ככה, ולשמחתי הוא מבין את זה".

הקשרים של ברדה באנגליה

הקשר בין באר־שבע לסמואל הבן נוצר באמצעות המנהל המקצועי של הפועל באר־שבע, אליניב ברדה, והסקאוט של המועדון, דודו עזריה.
לברדה יש מכרים בקבוצת קריסטל פאלאס מהפרמייר ליג האנגלית, ובמהלך שיחות עמם עלתה האפשרות לצרף את סמואל ג'וניור, שסיים גיל נוער אך לא הצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת.
במחלקת הנוער של הפועל באר־שבע מרוצים מאוד מהשחקן שהצטרף. גורמים במועדון ציינו כי מדובר בשחקן טכני, שיודע להוביל כדור מאחור ולהוציא את הקבוצה להתקפות מסודרות, וכמובן מרוצים מהנתונים הפיזיים המרשימים.
סמואל ג'וניור קיבל דירה בעיר, והוא זוכה לליווי צמוד של גורמים במחלקת הנוער כדי שהקליטה שלו תהיה על הצד הטוב ביותר.
במחלקת הנוער מקווים ליצור שיתוף פעולה עם קריסטל פאלאס, במסגרתו למועדון תהיה האופציה לקלוט שחקנים שסיימו גיל נוער בקבוצה האנגלית.