אחרי שהפועל באר-שבע תחתים מאמן לעונה הבאה, כאשר נכון לאמצע ימים אלה המועמד המועדף הוא סלובודאן דראפיץ', צפויה בעלי המועדון, אלונה ברקת, המנכ"ל, גיא פרימור, ואליניב ברדה, שצפוי לחזור לתפקיד המנהל המקצועי, לבנות את הסגל לעונת 2022-2023.
3 צפייה בגלריה
אספרייה, ספורי ורוקאביצה. הברזילאי והאוסטרלי לא צפויים להמשיך בקבוצה
אספרייה, ספורי ורוקאביצה. הברזילאי והאוסטרלי לא צפויים להמשיך בקבוצה
אספרייה, ספורי ורוקאביצה. הברזילאי והאוסטרלי לא צפויים להמשיך בקבוצה
(צילום: הרצל יוסף)
לגמרי ברור שיהיו שינויים משמעותיים. התוכנית ברובה ידועה ומוסכמת על שלושת מקבלי ההחלטות במועדון, אבל בטוח שלמאמן הבא יהיה מה להגיד בעניין.
קראו גם:
בעמדת השוער הדברים פשוטים: הפועל באר־שבע הרוויחה שוער מצוין בדמותו של עומרי גלזר לכמה שנים טובות קדימה. עם זאת, גורמי מקצוע סבורים שגלזר צריך תחרות, ולא בריא לתת לו לנוח על זרי הדפנה.
אריאל הרוש היווה מתחרה ראוי לגלזר, אבל הרוש רוצה להיות שוער ראשון בעונה הבאה, ולא מן הנמנע שייפרד מהמועדון. במצב כזה, באר־שבע תצטרך להחתים שוער שני ברמה טובה. אחד השמות שעלו באופן לא רשמי בעניין זה: אריק ינקו, שוערה של מכבי פתח־תקווה, שירדה בתחילת השבוע לליגה הלאומית.
באר־שבע צריכה להחתים מגן שמאלי כיוון שהלדר לופס צפוי לעזוב. לופס נפגש באחרונה עם אנשי המועדון, והסביר כי החליט לחזור בקיץ הביתה לפורטוגל אחרי ששיחק שנים רבות מחוץ למולדתו.
3 צפייה בגלריה
לופס. ממחזור 15 יש ירידה ביכולת שלו
לופס. ממחזור 15 יש ירידה ביכולת שלו
לופס. רוצה לחזור לחיק משפחתו בפורטוגל
(צילום: הרצל יוסף)
עזיבתו של לופס מחייבת את הקבוצה להחתים מגן שמאלי ברמה גבוהה, ואולי גם מחליף בעמדה זו כי לא ברור עתידו של אביב סולומון, שלא קיבל העונה מספיק דקות. וגם בדקות הבודדות בהם שיחק הוא לא גילה יכולת ראויה.
הקפטן מיגל ויטור, שלא נחשב לשחקן זר, ימשיך, כמו גם איאד אבו־עביד, שנמצא בתקופה האחרונה בכושר אישי מדהים.
בבאר־שבע נערכים לאפשרות שחאתם אלחמיד יעזוב בקיץ. בסביבתו הקרובה של השחקן אומרים שהריחוק מהבית בצפון והניתוק בחלק לא קטן בימי השבוע מאשתו ומבנו לא עושים לו טוב.
אלחמיד שוקל ברצינות לעבור צפונה, ועל פניו רק מכבי חיפה (ברק בכר אוהב אותו מעריך את יכולתו) יכולה לקלוט אותו, כי צריך יהיה לשלם סכום לא מבוטל כדמי העברה.
כזכור, באר־שבע שילמה דמי העברה בסך 900 אלף אירו לסלטיק, ובמועדון ידרשו תשלום עבור העברתו, אם וכאשר, למכבי חיפה.
בסביבתו של אלחמיד אמרו שהבלם יהיה מוכן לשחקן בהפועל חיפה או בבני סכנין כדי לגור בצפון עם משפחתו, אבל כאן תהיה בעיה כי הקבוצות האלו לא ימהרו לשלם דמי העברה עבור השחקן. במקרה כזה ינסו הקבוצות לעשות עסקת טרייד.
3 צפייה בגלריה
אלחמיד. משחק עם פציעה
אלחמיד. משחק עם פציעה
אלחמיד. מתקשה עם הניתוק ממשפחתו שבצפון
(צילום: הרצל יוסף)
במועדון טרם התקבלה החלטה לגבי עתידו של איתן טיבי. לבאר־שבע יש אופציה להאריך את החוזה, אולם טרם הוחלט בעניין זה.
גם במרכז השדה צפויים שינויים. נכון לעכשיו מדברים על צירוף שני שחקנים: לעמדת הקשר אחורי ושחקן 50:50 במקום רועי גורדנה, שיחמיץ את חצי העונה הראשונה בגלל פציעה.
לאנדרה מרטינס שהולך ומשתפר יש חוזה מובטח גם לעונה הבאה, אבל בכדורגל הכל יכול להיות.
בקבוצה יבחנו אפשרות להחתים קשר מרכזי עושה משחק למרות שדור מיכה צפוי להמשיך.
השאלה הגדולה היא מה יהיה עם רמזי ספורי, שבוחן הצעות מקבוצות ממדינות המפרץ הפרסי. בבאר־שבע גם נערכים לאפשרות שספורי יקבל הצעה מאחת הקבוצות הגדולות בישראל.
בחוליית ההתקפה מובטח מקומם של שגיב יחזקאל ורותם חטואל. כנראה שגם יוג'ין אנסה, שצפוי להיות שחקן מחליף, ואיתי שכטר, ימשיכו.
בקבוצה צפויים להחתים שלושה שחקני התקפה במקומם של האוסטרלי-אוקראיני ניקיטה רוקאביצה, הברזילאי גוסטבו מרמנטיני והקולומביאני דנילו אספרייה.
על פניו נראה כי לבאר־שבע יש אפשרות להחתים ארבעה זרים חדשים, כיוון שנכון לעכשיו נראה כי רק מרטינס ואנסה צפויים להמשיך.